عمومی

شیو کردن پوست صورت به چه معناست و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟

شیو کردن پوست صورت به چه معناست و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟ - بلاران
  • شیو کردن پوست صورت در واقع یک راه حل بی درد سر، راحت و ساده برای از بین بردن موهای اضافه و زاید صورت است.

    این روش که طرفداران زیادی، حتی در بین خانم ها دارد، در مدت زمان بسیار کوتاهی شما را از شر موهای اضافه صورت نجات خواهد داد، که البته مزایا و معایبی را هم به دنبال خواهد داشت.

    در این مطلب به تعریف درستی از شیو کردن خواهیم پرداخت و طریقه درست این کار را بیان خواهیم کرد و در ادامه به مزایا و معایب این روش هم می پردازیم، اگر نیازی به دانستن این مطالب دارید، مثل همیشه با ما همراه باشید.

    شیو کردن پوست صورت به چه معناست و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟ - بلاران

    معنی شیو کردن پوست صورت

    ابتدا باید بگوئیم که ریشه این کلمه انگلیسی از اصطلاح Shaving به معنی تراشیدن گرفته شده است و شامل تمامی روش هایی می شود که با کمک آن موها، از روی پوست صورت تراشیده می شود.

    پس شیو کردن در واقع همان اصلاح صورت است که معمولاً با ابزار و وسایل مختلفی انجام می گیرد و البته این مسئله شامل بند انداختن صورت نمی شود، زیرا که در این روش خاص به جای تراشیدن، موها از ریشه کنده می شوند.

    پس با این تعریف می توان گفت که تراشیدن مو با هر وسیله تیز و برنده ای از جمله تیغ، ژیلت، اپیلیدی و حتی کرم ها و پودرهای موبر را هم شامل می شود، چون با کمک آن ها، موها فقط از روی پوست صورت تراشیده می شوند.

    این روش ساده و آسان کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون احساس درد و سوزش بر روی پوست، موهای زائد از بین رفته و پوستی صاف، نرم و صیقلی، مخصوصاً بر روی صورت خانم ها بوجود آید.

    به همین دلایل است که شیو کردن در بین خانم ها هم طرفداران بسیاری را پیدا کرده و حتی اغلب آن ها به دنبال ساده ترین و بی دردترین و کم زمان ترین راه در بین روش های شیو کردن پوست صورت هستند.!

    شیو کردن پوست صورت به چه معناست و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟ - بلاران

    شیو صورت با استفاده از پودرها و کرم های موبر

    از قدیم الایام استفاده از پودرهای موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن، بسیار رایج بوده است، اما چون این موبرها خیلی قوی هستند و سبب خشکی بر روی پوست صورت که لطیف است خواهند شد، قابل استفاده بر روی صورت نخواهند بود.

    پس در این صورت بهتر است تا از موبرهای مخصوص صورت که بصورت پودر و یا کرم وجود داشته و در اختیار همه قرار دارند استفاده کنید.

    این کرم ها و پودرها در انواع و اقسام بسته بندی ها و با مارک های گوناگون به فروش می رسند، که بهتر است برای اطمینان بیشتر از مارک ها و برندهای خوب و معتبر برای خرید کمک بگیرید، تا پس از مصرف دچار مشکلات پوستی نشوید.

    این پودرها و یا کرم ها با نفوذ به عمق پوست صورت، موجب کنده شدن بهتر موهای صورت خواهند شد و از این جهت، نسبت شیو با تیغ، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا موها مجدداً رشد کنند.

    همین طور با کمک این موبرها برای شیو کردن پوست صورت احساس تیزی مو را در هنگام لمس کردن صورت، پس از رشد دوباره مو نخواهید داشت و موهای نرم تری را بر روی پوست صورت، تجربه خواهید کرد.

    شیو کردن پوست صورت به چه معناست و چه روش هایی برای انجام آن وجود دارد؟ - بلاران

    شیو کردن صورت با استفاده از اپیلیدی

    برای استفاده از اپیلیدی که یک دستگاه موکَن برقی است، باید از سَری های مخصوصی که برای اصلاح صورت است استفاده کنید، تا بتواند تمام زوایای صورت را در بر بگیرد.

    مثلاً برای اصلاح کنار بینی و یا بالای لب، که بسیار مهم و حساس هم به نظر می رسد و معمولاً بیشترین موها و پرپشت ترین موها در این ناحیه، یعنی پشت لب قرار دارد، باید حتماً از سَری های مخصوص اصلاح صورت در اپیلیدی کمک بگیرید.

    چون استفاده از سری مخصوص بدن، قسمت های باریک و ظریف صورت را در بر نخواهد گرفت، ولی با استفاده از ابزار اصلاح صورت، بطور کاملاً ایمن و مطمئن تمام زوایای صورت را بخوبی شیو خواهید کرد.

    برای اصلاح صورت روش های دیگری هم مانند وکس کردن و استفاده از موم صورت و حتی بند انداختن هم وجود دارد، که هر کدام مزایا و معایب و طرفداران خود را دارد.

    در پست های بعدی در باره روش های شیو کردن پوست صورت، مزایا و معایب و همین طور نحوه انجام این کار با شما عزیزان گفت و گو خواهیم کرد، پس همچنان با ما بمانید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *