عمومی

مهمترین قابلیت ها و ویژگی های ماشین ریش تراش چیست؟

مهمترین قابلیت ها و ویژگی های ماشین ریش تراش چیست؟ - بلاران
  • برخی از ویژگی های ماشین ریش تراش برقی با پیشرفت تکنولوژی و صنعت به آن ها افزوده شده اند، که کار با این ابزار آرایشی را برای ما راحت تر و آسان تر کرده اند.

    شرکت های معتبر و بنام تولید کننده ریش تراش های برقی همواره در صدد افزودن فاکتورهایی به این دستگاه هستند تا بتوانند کار را برای کاربر آسان تر کرده و تولید، فروش و شهرت بیشتری را از این طریق نصیب خود نمایند.

    به واقع هم که داشتن برخی از این مزیت ها و از جمله دو ویژگی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، برای چنین دستگاهی یکی از خصوصیات کاربردی و بسیار مهم خواهد بود، که نیاز خیلی از کاربران را در این رابطه مرتفع خواهد کرد.

    برای شناخت بیشتر این موارد، با ما همراه باشید.

    معرفی مهمترین ویژگی های ماشین ریش تراش

    برای انتخاب یک ریش تراش مناسب و خوب لازم است تا به فاکتورهای مهمی دقت داشته و هنگام خرید آن ها را لحاظ کنید، برخی از این موارد در همه دستگاه های اصلاح برقی وجود دارند، اما برخی از مزیت ها در مدل های خاصی از آن ها لحاظ شده است.

    مهمترین قابلیت ها و ویژگی های ماشین ریش تراش چیست؟  - بلاران

    ضد آب بودن ریش تراش

    یکی از نکات واقعاً لازم و ضروری که یک امتیاز ویژه محسوب می شود، ضد آب بودن ماشین ریش تراش است.

    می دانید که اغلب افراد دوست دارند که اصلاح صورت را داخل حمام و وقتی که استحمام  می کنند انجام دهند، ضد آب بودن دستگاه باعث می شود تا امکان استفاده از فوم و یا ژل اصلاح در موقع اصلاح صورت در حالت خیس و در مکانی مانند حمام فراهم باشد.

    پس متوجه شدید که این نکته می تواند یکی از مهمترین ویژگی های ماشین ریش تراش و یک ماشین اصلاح خوب و کاربردی باشد، که حتماً در موقع خرید باید به آن دقت کنید.

    علاوه بر آن دستگاه های الکتریکی و برقی دارای علامتی با حروف IPXY هستند که مفهوم این علامت این است که میزان مقاومت دستگاه در برابر رطوبت و گرد و غبار تا چه میزان می تواند باشد.

    استاندارد IP در واقع یک استاندارد برای میزان مقاومت یک محصول در برابر آب و گرد و غبار است.

    مهمترین قابلیت ها و ویژگی های ماشین ریش تراش چیست؟  - بلاران

    دو قسمت بعدی هم که با حروف X و Yنشان داده شده اند، شامل یک تک رقمی بین یک تا 7 هستند، که هر چه این عدد بالاتر باشد یعنی مقاومت آن در برابر گرد و غبار و همین طور در قرار گرفتن و برخورد با آب، بالاتر خواهد بود.

    حرف Y = مقاومت دستگاه در برابر آب و رطوبت را نشان می دهد و عددی بین صفر تا 8 نمایان گر آن است.

    حرف X = نشان دهنده مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار وارد شده به دستگاه است و عددی بین صفر تا 6 را نشان می دهد و مثلاً اگر محصولی ضد گرد و غبار نباشد حرف X در جای خود باقی خواهد ماند.

    و در مجموع عبارتIP میزان مقاومت کل دستگاه در برابر آب و همین طور عواملی مانند گرد و خاک را نشان خواهد داد.

    پس به نظر می رسد که یکی از ویژگی های ماشین ریش تراش و یک ماشین اصلاح خوب و مقاوم این است که باید حداقل دارای استاندارد IPX4 باشد تا بتوان از آن استفاده مناسبی داشته و با خیال راحت آن را با آب تمیز کرد.

    مهمترین قابلیت ها و ویژگی های ماشین ریش تراش چیست؟  - بلاران

    با سیم یا بی سیم بودن دستگاه ریش تراش

    یکی از نکات مهم و کلیدی برای چنین دستگاه هایی قابلیت شارژ شدن و استفاده با سیم است که تقریباً اکثر ریش تراش های برقی از این امکان برخوردار هستند.

    البته اینگونه دستگاه ها در مقایسه با ریش تراش هایی که قابلیت شارژ شدن ندارند، از قیمت بالاتری هم برخوردارند.

    یکی از امکان های بسیار مهم دیگر در این رابطه، استفاده با سیم از این وسیله است، زیرا که در صورت تمام شدن شارژ ریش تراش شما می توانید به راحتی سیم دستگاه را به برق متصل کرده و همزمان به اتمام کار تراشیدن ریش خود بپردازید.

    در غیر این صورت و نداشتن این امکان، مجبور خواهید بود تا شارژ شدن مجدد دستگاه صورت نیمه تراشیده را به همان حال رها کرده و صبر کنید.!

    این نکته برای کسانی که از ماشین های صرفاً شارژی و فاقد امکان با سیم استفاده می کنند بسیار قابل اهمیت است، که همیشه باید به هشدار کمبود شارژ دستگاه توجه داشته و قبل از اصلاح آن را بخوبی بررسی کنند.

    اگر بخواهیم مقایسه ای بین ویژگی های ماشین ریش تراش شارژی و سیمی داشته باشیم، باید بگوییم که قدرت ریش تراش های با سیم، خیلی بیشتر از ریش تراش های باتری دار است و این ریش تراش ها با قدرت کم خود برای اصلاح موهای بلند، کارایی لازم را ندارند.

    در مجموع ریش تراش های شارژی و باتری دار عمر کوتاه تری نسبت به ریش تراش های با سیم و برقی دارند، که در هنگام خرید باید به این موارد هم توجه کافی داشته باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *