پوست

چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟

چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟ - بلاران
  • داشتن پوستی روشن و شفاف برای خیلی از افراد به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است، برخی هم با انجام روش های مختلف و هر آنچه که دیگران گفته اند،! سعی در بوجود آوردن چنین پوستی برای خود داشته و دارند.

    البته در این میان استفاده از مواد طبیعی و غیر طبیعی مرسوم است، اما به نظر می رسد که انتخاب روش های طبیعی بسیار هوشمندانه تر از روش های غیر طبیعی و استفاده از داروها و لوازم آرایشی با مواد شیمیایی است.

    در این پست قرار است تا در مورد راه هایی صحبت کنیم که به روشن شدن پوست منجر خواهد شد، که البته باید آن ها را با صبر و بردباری برای رسیدن به هدف دنبال کنید.

    چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟ - بلاران

    روش هایی برای داشتن پوستی روشن و شفاف

    ابتدا باید در مورد این مسئله واقع نگر باشید، اگر اصل و جنس پوست شما تیره است و طبیعتاً پوستی تیره دارید، نباید توقع معجزه داشته باشید و فکر کنید که رنگ پوست شما با بکار بردن این روش ها، به یکباره از سبزه تند به سفید روشن تبدیل خواهد شد.!

    استفاده از مواد و روش های طبیعی

    برای اینکه پوست شما فقط کمی روشن تر به نظر برسد، در حد یکی دو درجه، باید روش های طبیعی را استمرار داده و دنبال کنید که بهترین و کم ضررترین راه است، که البته برای رسیدن به نتیجه با این روش ها، نیاز به صبر و بردباری بیشتری است.

    کلاً روش های طبیعی و حتی غیر طبیعی به شما کمک خواهند کرد، که هر نوع پوستی که دارید را فقط تا حد کمی روشن تر و درخشان تر کنید، که اگر هر رنگ پوستی را بدون لکه و جوش و عاری از هر مشکل پوستی نگه دارید، در نوع خود بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

    از پوست خود در برابر نور خورشید مراقبت کنید

    یکی از دلایلی که منجر به تغییر رنگ چهره و تیره شدن رنگ پوست می شود، قرار گرفتن در برابر اشعه مضر فرا بنفش خورشید است که علاوه بر تیره کردن پوست، سبب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست خواهد شد و امکان داشتن پوستی روشن و شفاف را غیر ممکن خواهد کرد.

    چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟ - بلاران

    خارج نشدن از خانه تا حد امکان

    بخصوص در فصل تابستان که اشعه آفتاب سوزان و داغ تر است، اگر بیرون از خانه باشیم و مدت زمان طولانی تری هم در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیریم، دچار آفتاب سوختگی و تیرگی پوست خواهیم شد.

    پس اولین راهکار این است که بدون دلیل از خانه خارج نشده و خود را در معرض تابش اشعه ی مضر آفتاب قرار ندهیم.

    استفاده از کلاه

    استفاده از کلاه مناسب و یا سایه بان های مخصوص،بویژه در فصل تابستان هنگامی که از خانه خارج می شویم، باعث می شود که نور خورشید بطور مستقیم با صورت در تماس نباشد و کمتر در معرض تابش نور خورشید باشیم و در نتیجه کمتر دچار تیره شدن پوست می شویم.

    استفاده از کرم ضد آفتاب

    اما اگر به هر دلیلی این کار برایمان امکان پذیر نبود، باید حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب که دارای حداقل SPF 30 باشند، استفاده کنیم تا در برابر آسیب های احتمالی  از پوست خود محافظت و مراقبت کرده باشیم.

    وجود اشعه ی UVB وUVA در نور خورشید می تواند برای پوست بسیار خطرناک باشد و برای اینکه در هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید، آن هم به مدت طولانی در امان باشیم و پوستی روشن و شفاف هم داشته باشیم، لازم است از کرم های ضد آفتاب استاندارد با SPF بالاتر از 15 کمک بگیریم، تا مانع از رسیدن قسمت بیشتر اشعه آفتاب به پوست و تیرگی آن شود.

    می دانید که این مراقبت ها بخصوص در فصل تابستان برای تیره نشدن پوست بسیار ضروری تر است و برای جوان و شاداب ماندن پوست هم بسیار لازم است.

    چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟ - بلاران

    استفاده از انواع لایه بردارهای پوست

    استفاده از انواع اسکراب ها و لایه برداری از سطح پوست هم برای هدفی که شما دارید بسیار مناسب خواهد بود، زیرا که لایه برداری از پوست می تواند در واقع یک لایه از سلول های مرده زیر پوست را خارج کرده و پوست را شفاف تر نشان دهد.

    این لایه بردارها می توانند از مواد طبیعی و ارگانیک باشند که قبلاً در مورد درست کردن انواع اسکراب های خانگی و از مواد طبیعی صحبت شده است و یا اینکه روش دیگر این است که از انواع کرم های لایه بردار که در این زمینه ساخته شده اند، استفاده کنید.

    این لا یه برداری را می توانید حداقل هفته ای یکبار با توجه به نوع پوست و مواد لایه برداری که از آن استفاده می کنید، انجام دهید تا به مرور پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

    در مطالب بعدی در باره استفاده از موادی خواهیم گفت که در روشن و درخشان نشان دادن پوست به ما کمک مؤثری خواهند بود.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *