عمومی

پرپشت کردن مژه ها با استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک

پرپشت کردن مژه ها با استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک - بلاران
  • در مبحث قبلی در باره پرپشت کردن مژه ها با استفاده از برخی از روغن های مفید و پر خاصیت صحبت کردیم، در این پست هم دسته دیگری از این روغن ها را به شما معرفی خواهیم کرد که راهکار مؤثری در این زمینه خواهند بود.

    توصیه می کنیم به جای پناه بردن به بعضی از مواد و داروهای شیمیایی و صرفاً تجاری، از شیوه های مفید و بی خطر طبیعی و ارگانیک کمک بگیرید، که البته با استفاده مداوم و مستمر و همچنین طولانی، باعث نتایج مؤثر و بسیار ماندگار خواهند شد، پس برای آموختن این راهکارها، همچنان با ما بمانید.

    پرپشت کردن مژه ها با استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک - بلاران

    پرپشت کردن مژه ها با استفاده از انواع روغن های گیاهی

    برای اینکه مژه های پرپشتی داشته باشیم، می توانیم از روش های مختلفی استفاده کنیم که شاید یکی از بهترین راه های آن ماساژ روغن های مختلف گیاهی و طبیعی بر روی پلک و مخصوصاً مژه ها می باشد از جمله این روغن های گیاهی می توان به این موارد اشاره کرد:

    روغن هسته انگور:

    روغن هسته انگور جزو روغن هایی است که در سال های اخیر برای بهبود خیلی از امراض و بیماری ها به شدت مطرح بوده و مردم کم کم به خواص کم نظیر آن آشنا شده و بخوبی از آن استقبال کرده اند.

    روغن خالص هسته انگور، فاقد کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد و با ویتامین E و C موجود در خود و همین طور خاصیت آنتی اکسیدانی که در این روغن وجود دارد، تأثیر بسیار فوق العاده ای را می تواند بر پوست و مو داشته و به راحتی آن ها را تغذیه کند.

    این روغن در درون خود ترکیبات مؤثری را برای فعال سازی مجدد پیاز مو دارد، که با ماساژ دادن این روغن بر روی پوست سر و یا مژه ها می تواند به تحریک پیاز مو کمک کرده و مواد غذایی بیشتری را برای رشد بیشتر مژه ها فراهم کند، پس هر شب قبل از خواب، کمی از این روغن را بر روی مژه ها و پلک خود بمالید تا به بلندی و رشد سریع تر و پرپشت کردن مژه ها کمک کرده باشید.

    پرپشت کردن مژه ها با استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک - بلاران

    روغن سیاه دانه:

    روغن سیاه دانه هم جزو روغن های بسیار مرغوب و سودمند است که امروزه فواید آن بیشتر کشف شده و مورد اقبال بیشتری از سوی مردم قرار گرفته است و به خاطر خواص بسیار زیاد آن، کاربرد و استفاده از روغن سیاه دانه در ساخت لوازم آرایشی روز به روز بیشتر می شود، این روغن در تهیه محصولاتی مانند، ریمل، سرمه، انواع لوسیون ها، کرم ها و … استفاده می شود.

    روغن سیاه دانه از جمله روغن هایی است که در زمینه پوست و مو بسیار مؤثر عمل کرده و فواید آن در زمینه تقویت و ریزش مو به اثبات رسیده است، از این رو برای تقویت و افزودن مواد مغذی به مو و بخصوص مژه ها  می توانید از این روغن با خواص فوق العاده استفاده کنید.

    روغن خالص سیاه دانه را از جای مطمئنی تهیه کرده و برای تقویت و رشد مژه ها هر شب آن ها را با کمک یک برس ریمل تمیز و یا با کمک یک تکه پنبه کاملاً تمیز و استریل، بر روی مژه های خود ماساژ دهید تا از خواص ضد ریزش و مرطوب کنندگی آن برای پرپشت کردن مژه ها استفاده کنید.

    روغن رزماری:

    خواص رزماری بر هیچ کس پوشیده نیست و امروزه از رزماری علاوه بر مصرف در دمنوش ها در برخی از غذاها به منظور معطر کردن و استفاده از خواص آن نیز استفاده می شود.

    روغن رزماری هم مانند خود گیاه آن، دارای خواص بسیار و بی نظیری است و برای آرامش اعصاب، فوق العاده عمل کرده و در تقویت مو و مژه هم به شرط استفاده درست و طولانی مدت اثر پذیری بی نظیری داشته و در رشد و تقویت مژه ها کمک مؤثری خواهد بود.

    در برخی از مناطق رزماری را با نام اکلیل کوهی می شناسند.

    پرپشت کردن مژه ها با استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک - بلاران

    روغن هفت دانه:

    شاید تا به حال اسم روغن هفت دانه را شنیده باشید که برخی به آن روغن هفت مغز هم می گویند، روغن هفت مغز از ترکیب روغن دانه هایی مانند، فندق، کنجد، پسته، سیاه دانه، کرچک و بادام شیرین و بادام تلخ تهیه می شود، که هر کدام از آن ها به تنهایی می توانند در رفع خیلی از بیماری ها بسیار مفید واقع شوند، چه رسد به اینکه با هم ترکیب شوند.

    تک تک هر کدام از این مغزها و دانه ها از بهترین و پرخاصیت ترین ها بوده و با داشتن مواد مغذی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی می توانند در رشد و تقویت پوست و مو نقش بسیار مؤثری را بازی کنند و وقتی که با هم مخلوط شوند، معجزه ای در روغن ها و مواد تقویت کننده و مغذی مو به شمار آمده و با استفاده از آن به معجونی از بهترین ها برای جلوگیری از ریزش مو و مژه ها و همچنین داروی بسیار سودمند و مفید برای پرپشت کردن مژه ها دست یافته اید.

    اما باید بدانید که فقط استفاده از روغن های گیاهی سبب پرپشتی مژه ها نخواهد شد، بلکه راه های بسیار ساده دیگری هم برای این منظور وجود دارد که در پست بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *