عمومی

معرفی روش های طبیعی برای داشتن مژه های پرپشت و بلند

معرفی روش های طبیعی برای داشتن مژه های پرپشت و بلند - بلاران
  • یکی از مواردی که برای ایجاد جذابیت و زیبایی چهره مؤثر است، داشتن مژه های پرپشت و بلند است، که باید همیشه به آن توجه کرده و سعی کنید با کمک روش های طبیعی و با استفاده از درمان های خانگی به تقویت و تغذیه مژه ها بپردازید.

    البته استفاده از مواد دارویی و اکستنشن مژه و یا گذاشتن مژه های مصنوعی هم به این امر و برای نشان دادن مژه های بلند و زیبا به شما کمک خواهند کرد، ولی اگر می خواهید از شیوه های دائمی تری برای پرپشت تر کردن مژه ها استفاده کنید، بهتر است از راه های طبیعی و خانگی استفاده کنید که برای تان بی ضرر و بی خطر باشد.

    پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

    داشتن مژه های پرپشت با روغن های طبیعی

    یکی از راه های پرپشت و ضخیم کردن مژه ها استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک است، استفاده از روغن های مختلف و پرخاصیتی که برای بلند کردن، پرپشت کردن و جلوگیری از ریزش مژه ها به شما کمک فراوانی کرده و شما را از دست مژه های مصنوعی و استفاده دائمی از روش های پر خطر نجات خواهد داد.

    معرفی روش های طبیعی برای داشتن مژه های پرپشت و بلند  - بلاران

    روغن زیتون:

    به نظر می رسد که همه در باره خواص روغن زیتون مطالب بسیاری را می دانند، زیرا وقتی صحبت از روغن های گیاهی و مفید بودن آن ها به میان می آید، اولین گزینه ای که به ذهن همه می رسد، استفاده از روغن زیتون و بهره مند شدن از خواص آن است.

    در این مورد بخصوص، باید بدانید که آنتی اکسیدان و ویتامین E ,و همچنین اسید اولئیک موجود در روغن زیتون باعث تقویت ریشه موها شده و تارهای مو را از نازک شدن نجات خواهد داد و از ریزش موها هم جلوگیری خواهد کرد، این روغن، علاوه بر اینکه این خواص را در رابطه با مژه ها هم خواهند داشت، می توانند آن ها را حجیم تر کرده و حتی آن ها را تیره تر کنند.

    پس برای اینکه به خوبی از خواص مربوط به این روغن استفاده کنید، بهتر است که از یک ظرف ریملی که تمام شده است استفاده کرده و آن را بخوبی بشوئید و برس آن را هم شسته و ضد عفونی کنید بعد از اینکه برس و داخل ظرف کاملاً خشک شدند، داخل آن را از روغن زیتون پر کنید و هر شب قبل از خواب به آرامی برس آغشته شده به روغن را برای داشتن مژه های پرپشت روی مژه ها بکشید و همچنین آن را بر روی پلک بخوبی ماساژ دهید.

    اگر روغن زیتون را مقداری گرم کنید و بعد بر روی مژه ها بزنید اثرات آن بهتر خواهد بود، ضمن اینکه برای ثمر بخشی بیشتر، بهتر است که به مدت دو تا سه ماه هر شب، هنگام خواب روغن زیتون را بر روی مژه ها ماساژ دهید و صبح بعد از بیدار شدن آن ها را با آب ولرم شست و شو دهید تا کم کم اثرات آن بر روی پلک و مژه هویدا گردد.

    استفاده از روغن زیتون خشکی، زمختی و بی حالتی مژه ها و حتی موها را با نفوذ کردن در تار و پود موها بهبود بخشیده و ضمن اینکه آن ها را تغذیه می کند، با دادن رطوبت لازم به موها، به حالت دادن به موها نیز کمک خواهد کرد.

    معرفی روش های طبیعی برای داشتن مژه های پرپشت و بلند  - بلاران

    روغن نارگیل:

    استفاده از روغن نارگیل در صنعت ساخت و تهیه لوازم آرایشی روز به روز بیشتر شده و شرکت ها سعی در استفاده هر چه بیشتر از این روغن طبیعی، به دلیل خواص متفاوت و بسیار آن در مواد آرایشی خود دارند.

    پس ما هم با کمک گرفتن از این روغن با خواص بی نظیر، خواهیم توانست علاوه بر استفاده از خواص مفید آن، از طبیعی بودن این روغن، بدون افزودن مواد شیمیایی برای ایجاد مژه های پرپشت استفاده کنیم.

    این روغن با بوی مطبوعی که از خود ایجاد می کند، می تواند به رطوبت پوست و مو کمک شایانی کرده و با مواد مغذی که در خود ذخیره دارد، مو را تغذیه کرده و به تقویت و بلندی مو و مژه ها کمک فراوانی بنماید.

    برای این منظور هم بهتر است تا کمی از این روغن را هر شب، بر روی پلک و مژه های خود ماساژ دهید، این ماساژ باید کاملاً آرام و ملایم باشد تا بخوبی بتواند سبب رطوبت بخشیدن به پوست و مژه گشته و با قدرت نفوذ پذیری بالایی که در این روغن وجود دارد، موجب تغذیه آن ها و تقویت مژه ها گشته و به رشد سریع تر آن ها کمک کند.

    معرفی روش های طبیعی برای داشتن مژه های پرپشت و بلند  - بلاران

    روغن جوجوبا:

    روغن جوجوبا از دانه هایی که به شکل بادام زمینی است گرفته می شود و دارای  مواد معدنی بسیار مانند سلنیوم و همچنین ویتامین های زیادی مانند ویتامین، A، E، B و… و خواص و فواید فراوانی است که برای برطرف کردن خشکی پوست، جلوگیری از ریزش مو، ضخیم تر و پرپشت تر کرده مو و مژه، مرطوب کننده و نرم کننده پوست، شفاف کننده و درخشان کننده پوست و مو، بر طرف کردن پوسته و ترک لب ها و حتی برای جلوگیری از چین وچروک پوست هم مفید و سرشار از خاصیت است.

    برای اینکه مژه های پرپشت و بلند و خوش حالتی داشته باشید، روغن های طبیعی دیگری هم وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید، که آن ها را در پست بعدی معرفی خواهیم کرد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    یک نظر در “معرفی روش های طبیعی برای داشتن مژه های پرپشت و بلند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *