عمومی

شناخت مژه های مصنوعی مناسب برای چشم های گوناگون و نکاتی در این زمینه

شناخت مژه های مصنوعی مناسب برای چشم های گوناگون و نکاتی در این زمینه - بلاران
  • در پست قبلی، مژه های مصنوعی مناسب با برخی از انواع چشم ها را عنوان کردیم، ولی به شکل دیگری هم می توانیم این تقسیم بندی را انجام دهیم.

    این مژه ها همان طور که قادرند به زیبایی چشمان ما بیفزایند و جذابیت چهره ما را چندین برابر کنند، اما به همان اندازه هم می توانند برای چشمان ما مشکل ایجاد کرده وآن ها را به برخی از بیماری ها دچار کنند.

    در ادامه و در این مطلب نکاتی را هم به سبب مصرف و استفاده درست این ابزار آرایشی عنوان خواهیم کرد، که امیدواریم ضمن مطالعه آن به تمامی موارد به دقت توجه کنید و آن ها را بکار بندید.

    ممنونیم از شما که همراه ما هستید.

    شناخت مژه های مصنوعی مناسب برای چشم های گوناگون و نکاتی در این زمینه - بلاران

    مژه های مصنوعی مناسب برای این چشم ها

    اما به گونه دیگر هم می شود تقسیم بندی برای استفاده از مژه های مصنوعی را انجام داد:

    مژه مناسب چشم های درشت

    اگر دارای چشم های درشت هستید، اما مژه های کم پشت و کوتاهی دارید به شما توصیه می کنیم که با کمک مژه های بلند مصنوعی بر جذابیت چشم های خود افزوده و زیبایی آن ها را دوچندان کنید.

    با استفاده از مژه هایی که طول بیشتری دارند و در قسمت مرکزی مژه ها قوس بیشتری داشته و از تراکم زیاد و بالایی هم بهره مند هستند، می توانید چشمان خود را کشیده تر و خوش حالت تر نشان دهید.

    مژه مناسب چشم های ریز

    برای اینکه مصنوعی بودن مژه ها، بر روی چشم افرادی که چشم های ریز و کوچکی دارند، جلب توجه نکرده و پیدا نباشد، هرگز نباید مژه های بلند، مشکی و پر استفاده کنند، چون اینگونه مژه ها باعث می شوند تا چشم های شما کوچکتر به نظر آمده و مصنوعی بودن مژه ها کاملاً هویدا گردد، پس از مژه های مصنوعی کم پشت تر و کوتاه تر استفاده کنید تا حالتی طبیعی تر به چشمان شما بدهند.

    شناخت مژه های مصنوعی مناسب برای چشم های گوناگون و نکاتی در این زمینه - بلاران

    مژه های بسیار کم پشت

    بعضی از خانم ها دارای مژه های بشدت کم پشتی هستند و قصد دارند تا با استفاده از مژه های مصنوعی مناسب چهره خود را زیباتر نشان دهند، اینگونه افراد باید مژه هایی را انتخاب کنند که موهای کار شده بر روی مژه، حالت ضربدری داشته و نامنظم و بهم ریخته باشند، چون در این صورت حالت طبیعی تری به مژه ها داده و به راحتی بر روی مژه های کم پشت قرار می گیرند و می نشینند.

    مژه مناسب چشم های پف دار

    برای چشم هایی که در اصطلاح پف دارند، بهتر است از مژه هایی استفاده کنید که قابلیت پوشاندن تمامی پلک را داشته و در قسمت مرکزی و وسط مژه، موها پرتر و طولانی تر باشند تا چشمان شما را گیرا و زیبا نمایش دهند.

    همین طور افرادی که دوست دارند چشم های خماری داشته باشند می توانند در وسط چشم از مژه های متوسط استفاده کنند و در انتهای چشم هم از مژه های بلند و در قسمت و سمت داخلی چشم هم از مژه های کوتاه تر استفاده کنند، تا این حالتی که دوست دارند در چشم ها شکل گیرد.

    شناخت مژه های مصنوعی مناسب برای چشم های گوناگون و نکاتی در این زمینه - بلاران

    نکاتی که باید در هنگام استفاده از مژه های مصنوعی رعایت کنید

    با رعایت مواردی که در زیر عنوان شده است، می توانید اطمینان بیشتری در هنگام استفاده از این وسیله ی آرایشی داشته باشید.

    انتخاب یک چسب خوب و استاندارد که ضد حساسیت هم باشد بسیار مهم است.

    این چسب ها را می توانید در چهار رنگ مشکی، طوسی، سفید و بی رنگ از فروشگاه لوازم آرایشی تهیه کنید، البته بعد از زدن به اندازه ی چسب، نه کم و نه زیاد، حداقل به مدت 10 ثانیه باید صبر کنید و سپس مژه های مصنوعی مناسب چشم تان را بر روی پلک خود بچسبانید.

    همیشه قبل از استفاده از مژه، قسمت چسبنده ی آن را کاملاً تمیز کنید و بعد از آن استفاده کنید.

    هیچگاه و هرگز از مژه های مصنوعی دیگران که قبلاً مصرف شده است، استفاده نکنید!

    قبل از خواب، مژه های مصنوعی را از روی پلک برداشته و هرگز با وجود آن ها به رختخواب نروید!

    در این مواقع اگر مژه های مصنوعی سخت به پلک چسبیده و چسب آن خیلی محکم است و با شستن و آب پاک نمی شود، با کمی روغن بادام یا زیتون گوشه های پلک را ماساژ دهید و وقتی حس کردید مژه کمی شل شده است آن را به آرامی از روی چشم بردارید.

    استفاده مکرر و مجدد از مژه های مصنوعی می تواند سبب بوجود آمدن آلودگی، یا عفونت برای چشم و یا حتی بیماری های چشمی شود.

    اگر موقع استفاده از مژه ی مصنوعی چشمان شما دچار خارش، سوزش و یا آبریزش شد، بلافاصله مژه های مصنوعی را از چشم جدا کرده و مژه ها و چشم را با آب ولرم بشوئید و در صورت ادامه علائم، حتماً به چشم پزشک مراجعه کنید.

    به نظر می رسد که برای حفظ سلامتی بهتر باشد که با مژه های طبیعی و کم پشت خودمان کنار آمده و حتی از مژه های مصنوعی مناسب هم فقط در مهمانی ها و مراسم خاص استفاده کنید و یا حتی الامکان استفاده از آن ها را به حداقل برسانیم.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *