عمومی

شناخت روش هایی برای رفع دائمی موهای زائد بدن

شناخت روش هایی برای رفع دائمی موهای زائد بدن - بلاران
  • رفع دائمی موهای زائد یکی از روش هایی است که هر شخصی می تواند برای خلاص شدن از شر موهای اضافی آن را انتخاب کند و یا اینکه با روش های موقت کنار آمده و برای سال های متمادی شیوه های دیگر را برگزیند.

    اما برای گزینش هر کدام از روش های دائمی، نیاز به شناخت این روش ها، چگونگی انجام آن و یا دانستن مزایا و معایبی خواهید داشت، تا با دید باز و با آگاهی به مسائل، راه درست را انتخاب کنید.

    در این مطلب قرار است تا مختصری در مورد برخی از روش های از بین بردن موها به صورت دائمی و تقریباً دائمی صحبت کنیم، که امیدواریم اطلاعات مفیدی باشد.

    شناخت شیوه هایی برای رفع دائمی موهای زائد

    امروزه دیگر راه های زیادی برای از بین بردن موهای اضافی داریم، اما برای رفع همیشگی موها از صورت و بدن روش های زیادی وجود ندارد و باید با شیوه های موجود کنار آمد.

    شناخت روش هایی برای رفع دائمی موهای زائد بدن  - بلاران

    لیزر موهای زائد

    استفاده از لیزر یک روش مدرن و تقریباً جدید برای از بین بردن موهای زائد بدن است که البته استفاده از این روش نسبت به دیگر روش ها بسیار گران و زمان بر است، با این تفاوت که مدت رشد نکردن موها بسیار طولانی و گفته می شود در برخی موارد هم دائمی، است.

    دستگاه های لیزر شامل دو نمونه است که برخی از آن ها بزرگ و مجهز هستند که در درون کلینیک ها و توسط افراد متخصص و خبره بکار گرفته می شوند و نمونه دیگر از آن که کوچکتر ساخته شده است، مخصوص استفاده در منزل است که در اصطلاح به آن دستگاه لیزر خانگی هم گفته می شود.

    چگونگی عملکرد دستگاه به این شکل است که پالس نوری و یاهمان پرتویی که از دستگاه لیزر ساطع می شود، رنگدانه های مو را هدف قرار داده و به مرور زمان سبب غیر فعال شدن فولیکول ها و در نتیجه رشد موها خواهد شد و به مرور خواهید دید که موهای بدن تان با کمک این دستگاه ها نازک تر شده تا زمانی که موها کاملاً از بین رفته و دیگر رشد نکنند.

    مزیت استفاده از این دستگاه برای رفع دائمی موهای زائد این است که در مقایسه با روش های دیگر ماندگاری بسیار بالایی داشته و اگر کلینیک و دستگاه و همینطور تکنیسین و فرد متخصص درست انتخاب شوند، نتیجه بسیار مطلوبی از آن حاصل خواهد شد و شما را از اصلاح روزانه، هفتگی و ماهیانه راحت خواهد کرد.

    در واقع با طی چندین جلسه و در طول چند ماه با مراجعه به کلینیک مورد نظر، خواهید توانست با کمک اشعه لیزر موها را لیزر کرده و از بین ببرید، البته این روش ممکن است دردناک هم باشد، اما احتمال رنگ پریدگی و خشکی پوست بسیار کم است.

    به جز افرادی که مشکلات پوستی دارند و یا آن هایی که دچار بیماری های عفونی و یا قلبی عروقی هستند و یا اینکه بیماری دیابت دارند و افرادی که زیر 17 سال دارند، باید از انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود داری کرده و روش های دیگری را برای انجام این کار، انتخاب و جایگزین نمایند.

    شناخت روش هایی برای رفع دائمی موهای زائد بدن  - بلاران

    الکترولیز کردن موها

    در این روش که دائمی خواهد بود، با کمک پالس های الکتریکی وارده به مو، فولیکول های مو غیر فعال شده و رشد موهای زائد از بین خواهد رفت.

    که خود به سه روش انجام می گیرد:

    • الکترولیز گالوانیک
    • روش ترمولیز
    • ترکیبی از هر دو روش

    استفاده از روش الکترولیز گالوانیک

    رفع دائمی موهای زائد باید توسط افراد بسیار ماهر و حرفه ای و کاربلد در این زمینه انجام گیرد، چون در این روش توسط سوزن های بسیار باریک که در ریشه مو قرار می گیرد، با وارد کردن جریان مستقیم الکتریسیته، فولیکول های مو تجزیه شده و از بین می روند.

    البته در روش گالوانیک از بین بردن موهای زائد، از طریق واکنش شیمیایی انجام خواهد شد و واکنش شیمیایی آب و نمک، سبب تجزیه فولیکول موها می شود.

    شناخت روش هایی برای رفع دائمی موهای زائد بدن  - بلاران

    روش ترمولیز

    در این روش که فقط برای موهای کم عمق و کم ریشه قابل استفاده است هم، با کمک سوزن های باریکی که به ریشه موها توسط متخصص این فن، وارد می شود، یک جریان متناوب به ریشه و فولیکول مو فرستاده می شود.

    سلول مورد نظر گرم شده و فولیکول مو از بین می رود، که در نتیجه موهای زائد هم از بین خواهند رفت، که در واقع موزدایی در این روش از طریق اعمال گرما ایجاد خواهد شد، که به آن گرمادرمانی و یا درمان با امواج رادیویی یا فرکانس بالا هم گفته می شود.

    در روش سوم هم که ترکیبی از هر دو روش را در نظر گرفته و به کمک آن موهای زائد را بطور دائم از بین خواهند برد، که استفاده از این روش ها بسیار کم و خاص است.

    در این روش ها که رفع دائمی موهای زائد اتفاق خواهد افتاد و بسیار گران هم تمام خواهد شد، زمانی حدود یک سال برای انجام کامل آن وقت نیاز است و باید گفت که احساس درد در آن نسبت به لیزر بیشتر خواهد بود.

    امیدواریم با اطلاعات مختصری که داده شد بهترین روش ها را برای خود بیابید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *