عمومی

وکس کردن موهای زائد و چگونگی انجام آن

وکس کردن موهای زائد و چگونگی انجام آن - بلاران
  • وکس کردن موهای زائد یکی از راه هایی است که باعث می شود تا موهای اضافی صورت و بدن دیرتر رشد کرده و مانند شیو کردن نیازی به زود اصلاح کردن موها، پیدا نکنید.

    در این مطلب در باره چگونگی انجام اپیلاسیون با وکس، صحبت خواهیم کرد، این اطلاعات برای آن دسته از کسانی که وکس انجام می دهند و یا قصد دارند از این پس به انجام این کار بپردازند، مفید خواهد بود.

    وکس کردن موهای زائد و چگونگی انجام آن - بلاران

    وکس کردن چیست؟

    وکس موهای زائد، یکی از روش هایی است که به شما کمک خواهد کرد تا از شر موهای زائد، البته نه برای مدتی طولانی، اما حداقل برای یک ماه، خلاص شوید.

    با این روش می توانید به سادگی موهای زائد صورت، دست ها، پاها و… را از بین ببرید، به این ترتیب که با کمک موم گرم و پدهایی که بکار برده می شود، حداقل برای مدت 4 تا 6 هفته موها رشد نخواهند کرد.

    برای انجام این کار ابتدا موم اصلاح را که اغلب حاوی موادی مانند پارافین و موم زنبور عسل و در برخی مواقع هم حاوی افزودنی های دیگر است، را درون دستگاه مخصوص موم گرم کن، گرم می کنند.

    وقتی که درجه حرارت به میزان مشخصی رسید و موم ها بقدر کافی گرم شدند و به شکل مایع درآمدند، به کمک کاردک مخصوص، یک لایه نازک از موم را در جهت رویش مو روی پوست قرار دهید، دقت کنید قبل از استفاده درجه حرارت موم را تست کنید.

    میزان غلظت مایع را تا پایان وکس حفظ کنید، چون هر چه موم نرم تر و روان تر باشد، موم انداختن آسان تر و تمیز تر انجام خواهد گرفت.

    لازم نیست که هر دفعه مقدار زیادی از موم را روی محل مورد نظر قرار دهید، بخاطر داشته باشید که هر چه محل وکس را در هر بار کوچکتر در نظر بگیرید، کار قابل کنترل تر بوده و نتیجه بهتر و مطلوب تری حاصل خواهد شد.

    وکس کردن موهای زائد و چگونگی انجام آن - بلاران

    توجه داشته باشید، بعد از هر بار استفاده از کاردک مخصوص در هنگام وکس کردن روی آن را تمیز کنید، تا مواد وکس بر روی کاردک باقی نماند، چون در این صورت مواد شروع به سفت شدن می کند و به سختی از روی کاردک جدا خواهد شد.

    سپس با استفاده از یک نوار پارچه ای و یا یک لایه پدی که روی موم گذاشته می شود، فشار کمی را بر روی موم وارد کنید، قبل از جدا کردن نوارها از روی پوست، چند بار آن را با کمک دست صاف کنید و مطمئن شوید که نوارها تمامی موها را پوشش داده است.

    بعد از اینکه موم کمی خشک و خنک شد، انتهای نوار پارچه ای را در جهت خلاف رشد موها، با حرکت سریع دست،از روی پوست جدا کنید.

    دقت داشته باشید که با دست دیگر پوست را محکم نگه دارید تا موها راحت تر و سریع تر از روی پوست جدا شوند و درد کمتری را هم موقع کنده شدن موها، احساس کنید.

    این کار را بر روی تمامی نقاط مورد نظر، آنقدر تکرار کنید تا تمامی موهای زائد از روی پوست بدن پاک شوند.

    در برخی از موم هایی که در بازار موجود هستند، نیازی به گذاشتن پد یا نوار پارچه ای بر روی موم نیست و به محض خنک شدن موم، با بلند کردن یک گوشه از آن به راحتی می توان موم را از روی پوست صورت و یا بدن جدا کرد.

    اگر وکس کردن موهای زائد را به یک آرایشگر ماهر و خبره بسپارید و آن را در جای مطمئنی و به صورت درست و اصولی انجام دهید، تمام تارهای موی زائد، از روی پوست بدن و یا صورت بخوبی جدا خواهند شد.

    وکس کردن موهای زائد و چگونگی انجام آن - بلاران

    زدودن اثرات بجا مانده از وکس

    می توانید برای پاک کردن اثرات بر جای مانده موم، از روغن مخصوص بعد از اپیلاسیون و یا روغن بچه استفاده کنید و آن را روی یک تکه پنبه و یا یک پارچه نرم بریزید و به آرامی بر روی قسمت هایی که موم باقی مانده است بکشید، تا موم ها از روی پوست پاک شوند.

    دقت کنید که در این مواقع پوست بسیار حساس است و فشار زیاد شما بر روی پوست موجب تحریک و قرمزی آن خواهد شد، پس در اینگونه مواقع با پوست خود بیش از پیش مهربان باشید.!

    حالا دیگر نیازی به دستگاه موم گرم کن ندارید و بهتر است دستگاه را خاموش کنید و اگر از مواد وکس چیزی درون دستگاه  باقی مانده است، بگذارید تا کاملاً سرد شود.

    می توانید مواد باقی مانده را برای استفاده مجدد، در جایی خشک نگهداری کنید.

    اگر از این روش بطور منظم استفاده کنید، پس از مدتی موهای صورت و یا بدن به تدریج کم تر و نازک تر شده و در دراز مدت کاهش چشمگیری پیدا خواهند کرد، ضمن اینکه انجام وکس سبب نرم و لطیف شدن پوست و حتی روشن تر شدن آن هم خواهد شد.

    در پست بعدی در باره مزایا و معایب وکس کردن مطالبی را خدمت شما عزیزان، در سایت پر مخاطب بلاران عنوان خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط