عمومی

رفع موهای زائد بدن با چه روش های دیگری صورت می گیرد؟

رفع موهای زائد بدن با چه روش های دیگری صورت می گیرد؟ - بلاران
  • رفع موهای زائد بدن یکی از شیوه های رعایت بهداشت و نظافت فردی است که سبب سلامت و شفافیت بیشتر پوست صورت و بدن خواهد شد.

    اما برای استفاده از هرکدام از این روش ها باید در ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کرده و همچنین از روش های مختلفی که امروزه برای این کار وجود دارند، آگاهی کافی داشته باشیم.

    با توجه به ضروری بودن این اطلاعات؛ بر آن شدیم تا در چند پست این مطالب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، تا با دقت و شناخت بیشتر به انتخاب یکی ازروش ها بپردازید.

    شیوه های رفع موهای زائد بدن

    با چند روش مختلف از بین بردن موهای زائد بدن آشنا شدید، اما راه های دیگری هم در این رابطه وجود دارند که برخی از آن ها نیاز به معرفی بیشتری خواهند داشت و برخی روش ها هم چون از قدیم استفاده می شدند، بسیار شناخته شده هستند و نیاز به توضیح زیادی نخواهند داشت.

    رفع موهای زائد بدن با چه روش های دیگری صورت می گیرد؟ - بلاران

    وکس کردن

    وکس کردن یکی از روش های از بین بردن موهای اضافی است  که با کمک موم سرد و یا گرم قابل انجام است، که البته انواع آن امروزه به شکل های گوناگونی و با رایحه و خواص مختلف نیز به بازار عرضه می شود.

    در این روش برخی از انواع موم و یا پارافین را به کمک دستگاه گرم کرده و وقتی کاملاً آب شد و بلافاصله قبل از اینکه سرد شود، به وسیله کاردک مخصوص، لایه نازکی از آن را بر روی پوست و در جهت رویش مو قرار می دهند و پس از خشک و سرد شدن، آن را در جهت خلاف رویش مو از پوست جدا می کنند و بدین ترتیب موهای زائد از روی پوست کنده خواهند شد.

    یا اینکه یک تکه از موم را بصورت سرد برداشته و بر روی قسمتی از موهای زائد گذاشته و بعد از اینکه آن را پهن کردند، در جهت خلاف رشد مو، موم را از روی پوست برمی دارند و بدین طریق موهای زائد را از پوست جدا می کنند.

    در این روش می توانید بصورت تکه تکه و یا مرحله مرحله، تمامی قسمت های پوست صورت و یا بدن را برای رفع موهای زائد با استفاده از وکس، پاک کنید، حتی می توانید این کار را در خانه هم انجام دهید، فقط نیاز به کمی مهارت دارید و تمرین دارید.

    در این روش چون موها از ریشه جدا می شوند، معمولاً دیرتر رشد کرده و تا 4 هفته نیاز به اصلاح مجدد نخواهید داشت، زیرا برای زدودن مو به این روش، باید موها حداقل 2 میلی متر رشد کرده باشند.

    از مزایای دیگر این روش  می توان به خاصیت پاکسازی و لایه برداری از پوست اشاره کرد که پس از استفاده، سبب نرم شدن و شفافیت بیشتر پوست خواهد شد.

    از معایب روش موم انداختن یا وکس کردن این است که ممکن است پوست در اثر مجاورت با موم داغ، دچار سوختگی شود، ضمن اینکه این روش دردناک است، چون موها از ریشه و با عملکرد شدید و سریع از پوست جدا می شود.

    همچنین به دلیل کششی که این روش بر روی پوست ایجاد می کند برای کسانی که پوست ظریف و یا شلی دارند قابل استفاده نیست، زیرا که موجب شل شدن بیشتر پوست خواهد شد و از این جهت برای اصلاح صورت خانم های مسن، گزینه مناسبی نخواهد بود.

    برای اینکه بتوانید از این روش بخوبی و برای رفع موهای زائد همه قسمت های صورت و بدن استفاده کنید، چون شخصاً قادر به دسترسی همه قسمت های بدن نخواهید بود، باید به سالن های آرایشی مراجعه کنید که در آن صورت ممکن است متحمل هزینه های زیادی نیز بشویید.

    رفع موهای زائد بدن با چه روش های دیگری صورت می گیرد؟ - بلاران

    استفاده از اپیلیدی

    شما می توانید از این دستگاه برای زدودن موهای زائد تمامی قسمت های بدن استفاده کنید، بدین شکل که موچین هایی که بطور فشرده در کنار هم قرار داده شده اند، با حرکات منظم و سریع خود موهای زائد را از ریشه جدا خواهند کرد.

    بدین صورت موها از پیاز مو جدا شده و پوستی صاف و یکدست حاصل خواهد شد، البته این موها معمولاً کندتر رشد کرده و 4 هفته طول می کشد تا موها رشد کنند، ولی در این فاصله و هر زمان که موها حتی به 0.5 میلی متر که برسند، می توانید اقدام به اصلاح مجدد مو نمایید.

    فقط با یک بار خرید این دستگاه ها، بشرطی که از مارک های معتبر و استاندارد آن خریداری کرده باشید، خودتان هم به راحتی  می توانید تا سال ها در خانه از این دستگاه استفاده کنید و نیاز به سالن های آرایشی هم نداشته باشید.

    تنها مشکلی که می توان برای استفاده از این دستگاه در رفع موهای زائد بدن برشمرد، دردی است که ممکن است در اثر کندن مو از برخی نقاط بدن بوجود آید و در برخی از نقاط نازک پوست هم موهای زیر پوستی ایجاد شود.

    رفع موهای زائد بدن با چه روش های دیگری صورت می گیرد؟ - بلاران

    دکلره کردن موها یا بلیچینگ

    بی رنگ کردن موهای زائد یک از ارزان ترین و مؤثرترین روش ها بر ای پوشاندن موهای اضافه است، به شرطی که تراکم موها بالا نباشد، چون در این روش موها حذف نشده و از بین نمی روند، فقط رنگشان به کمک مواد دکلره روشن می شود.

    این شیوه در واقع راهی برای از بین بردن موها نیست، و برای قسمت هایی مانند گردن، بازو، دست و اگر موهای صورت کم پشت باشد، برای صورت هم مناسب خواهد بود.

    البته کسانی که دارای پوست های حساسی هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند، چرا که بر اثر تماس مواد سفید کننده با پوست، ممکن است دچار سوختگی و یا حساسیت شوند.

    این روش هم مانند اکثر روش ها موقتی است و پس از مدتی مجبورید که آن را تکرار کنید و راهی برای از بین بردن و رفع موهای زائد نیست و صرفاً آن ها را محوتر و کم نماتر خواهد کرد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *