پوست

رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روش های طبیعی

رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روش های طبیعی - بلاران
  • برای رفع تیرگی زیر بغل و از بین بردن آن حتماً نیاز نیست که از راه های غیر متعارف و سخت استفاده کنید، بلکه به کمک روش های آسان و ساده می توانید تیرگی های معمولی را از بین ببرید.

    برای این کار شیوه استفاده از مواد طبیعی و در دسترس می تواند بهترین روش ممکن باشد، به شرطی که بصورت درست و صحیح از این مواد استفاده کرده و روش های پیشگیری را هم که در پست قبلی به آن ها اشاره کردیم، بکار گیرید.

    در این مطلب برخی از این موارد و روش استفاده را عنوان خواهیم کرد، که امیدواریم با بکار بستن آن ها از این مشکل هم رهایی یابید.

    رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روش های طبیعی - بلاران

    روش هایی برای رفع تیرگی زیر بغل

    تیرگی زیر بغل مخصوص خانم ها نیست، بلکه بعضی از آقایان هم دچار این مشکل می شوند که باید ابتدا راه های پیشگیری را دنبال کرده و سپس به مراحل درمانی بپردازید.

    برخی از این راهکارها بصورت خیلی ساده و در دسترس قرار دارد، که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    استفاده از آبلیمو

    می دانید که لیمو و یا آبلیمو به علت داشتن اسید سیتریک بالا، خود یک روشن کننده طبیعی به شمار می رود و این ماده می تواند به سادگی پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین ببرد و بدین طریق پوست روشن تر و شفاف تر خواهد شد.

    برای تیرگی زیر بغل کافیست تا برش هایی از لیمو تازه را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید به شکلی که قطره های لیمو با پوست تماس داشته باشند، یا اینکه می توانید چند قطره آبلیمو را به کمک تکه هایی از پنبه تمیز روی پوست زده و پس از 5 تا 10 دقیقه زیر بغل را با آب بشویید.

    رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روش های طبیعی - بلاران

    استفاده از خیار

    خیار هم می تواند برای تیرگی پوست مفید واقع شود و آن را بخوبی لایه برداری کند، پس برای رفع تیرگی زیر بغل می توانید برش هایی از خیار را بر روی پوست گذاشته و یک ساعت تأمل کنید و سپس پوست را با آب شستشو دهید.

    استفاده از سیب زمینی

    از سیب زمینی هم می توانید برای لایه برداری از پوست استفاده کنید، به این صورت که یک سیب زمینی را بخوبی شسته و آن را به شکل ورقه هایی نازک درآورید.

    ورقه های سیب زمینی را زیر بغل گذاشته و پوست را کاملاً به آن آغشته کنید و بگذارید کمی بماند، بعد پوست را با آب شستشو داده و این روش را در روزهای متوالی تکرار کنید.

    در این مورد می توانید از رنده سیب زمینی و یا آب آن هم کمک بگیرید و با کمک پنبه رنده های سیب زمینی را روی پوست زیر بغل بگذارید.

    رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روش های طبیعی - بلاران

    استفاده از ژل آلوئه ورا

    این ژل هم که سرشار از خاصیت است را می توان جهت لایه برداری و روشن شدن پوست استفاده کرد، که خواص ضد باکتریایی هم دارد.

    بهتر است برای این کار از ژل تازه که آن را از پوست جدا کرده اید استفاده کنید و آن را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت برای رفع تیرگی زیر بغل بر روی پوست قرار دهید تا ژل حالت خشکی پیدا کند و سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

    استفاده از روغن نارگیل

    روغن نارگیل خود به تنهایی یک از بین برنده تیرگی و سفید کننده و شفاف کننده پوست بدن است که علاوه بر این موارد، خواص فراوانی دیگری را هم بر روی پوست خواهد داشت.

    اما برای این منظور کافیست تا چند قطره از روغن نارگیل ارگانیک و طبیعی را بر روی زیر بغل و نواحی گردن مالیده و بخوبی و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

    بگذارید روغن نارگیل به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی مانده و اگر مایلید آن را با آب ولرم و صابون از روی پوست پاک کنید.

    این کار را دو بار در روز هم می توانید تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

    روغن نارگیل - بلاران

    استفاده از روغن برگ چای

    این روغن با علت داشتن خواص ضد میکروبی، باعث از بین رفتن باکتری ها و میکروب ها شده و علاوه بر آن در جلوگیری از انتشار بوی ناخوشایند و روشن شدن پوست هم کمک خواهد کرد.

    از این رو بهتر است که مقداری از آن را به کمک یک تکه پنبه تمیز و استریل و یا پدهای آرایشی زیر بغل زده و یا اینکه کمی از روغن برگ چای را با کمی آب معمولی رقیق کرده و درون یک اسپری بریزید و روزانه آن را به پوست این ناحیه اسپری کنید و از خواص بی نظیر آن برای این منظور کمک بگیرید.

    استفاده از شیر

    شاید تعجب کنید، اما استفاده از شیر به تنهایی هم می تواند روشی برای درمان و رفع تیرگی زیر بغل باشد، پس می توانید یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده و زیر بغل را با آن ماساژ دهید.

    یک روش دیگر اینکه یک تکه پارچه نخی و یا پد تمیز آرایشی را کاملاً به شیر آغشته کرده و آن را بر روی پوست زیر بغل بگذارید و بعد از 10 تا 15 دقیقه پوست را با آب ولرم بخوبی شستشو دهید.

    این کار را می توانید شب ها قبل از خواب انجام دهید تا نتیجه مثبت و مطلوبی از آن دریافت کنید.

    شیر - بلاران

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *