پوست

استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای رفع خشکی پوست

استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای رفع خشکی پوست - بلاران
  • کمک گرفتن از مرطوب کننده های طبیعی به همراه استفاده از کرم های مخصوص، می تواند بهترین راه حل برای رفع خشکی پوست و شاداب نگه داشتن آن باشد.

    برای اینکه بتوانید از این مواد طبیعی برای پوست بهره کافی را ببرید، ابتدا نیاز به شناخت برخی از این مواد دارید که در دسترس شما قرار دارند، در این مطلب برخی دیگر از مرطوب کننده ها را که در دسترس ما هستند، ولی ما آن ها را نمی شناسیم معرفی خواهیم کرد، پس کماکان با ما بمانید.

    استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای رفع خشکی پوست - بلاران

    معرفی برخی دیگر از مرطوب کننده های طبیعی

    برای اینکه پوست زیبا و باطراوتی داشته باشید، لازم است تا در مرحله اول مراقب تغذیه خود باشید و یک رژیم غذایی سالم به همراه تمامی گروه های مواد غذایی داشته باشید، که برای بدن، اعم از پوست و مو و…لازم است، که مهمترین بخش این تغذیه سالم، نوشیدن آب کافی بطور کلی و در طول روز است.

    رطوبت رسانی به پوست، خود یکی از مهمترین راه حل های داشتن پوستی نرم، لطیف و شاداب است که البته با بالا رفتن سن این نیاز افزایش می یابد و نیازمند رسیدگی بیشتر در این زمینه خواهید بود.

    اکثر افراد، یا بهتر است بگوییم اشخاص تنبل! ترجیح می دهند تا به جای درست کردن مواد طبیعی و صرف وقت، ماسک های آماده را از بازار تهیه کرده و جهت آبرسانی و برای حفظ رطوبت پوست، از آن ها استفاده کنند.

    البته این هم برای خود راهی است، اما مشخصاً اینگونه محصولات دارای مواد شیمیایی هستند که نمی توانند به قدر مواد طبیعی و خانگی برای پوست تان مفید، مؤثر و سالم باشند، ضمن اینکه استفاده از مواد طبیعی به لحاظ اقتصادی هم برای شما کم هزینه تر و باصرفه تر خواهد بود.

    استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای رفع خشکی پوست - بلاران

    گلیسیرین

    در زمان های گذشته هم استفاده از برخی مرطوب کننده های طبیعی مثل گلیسرین، بخصوص در فصل زمستان، برای خشک نشدن و ترک نخوردن پوست دست و صورت مرسوم بود، خاصیت گلیسیرین این است که می تواند آب را جذب کند و با قرار گرفتن بر روی پوست، رطوبت آن را حفظ کند، ضمن اینکه ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت.

    برای اینکه استفاده بیشتری از خواص این روغن طبیعی داشته باشید می توانید آن را به نسبت مساوی با گلاب ترکیب کنید، وقتی بطور کامل مخلوط شد، قبل از رفتن به رختخواب آن را بر روی پوست دست و صورت و گردن بمالید و صبح روز بعد آن را از روی پوست پاک کنید، اگر پوست خشکی دارید، گلیسیرین را بطور روزانه تکرار کنید و در غیر این صورت، روز در میان گلیسیرین را بر روی پوست امتحان کنید و بعد از گذشت مدتی اثر آن را ببنید.

    سرشیر و خامه

    سرشیر حاوی اسید لاکتیک است، در قسمت لایه برداری از پوست اشاره کردیم که این ماده به لایه برداری از پوست هم کمک می کند و سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود، که همین لایه برداری هم به شادابی و تازگی پوست کمک خواهد کرد.

    این ماده جزو مرطوب کننده های طبیعی است و وقتی که سرشیر را بر روی پوست می مالید، به سرعت در داخل منافذ پوستی جذب شده و آن را در مدت زمان طولانی تری نرم و مرطوب نگه می دارد و به این ترتیب به سلامت پوست شما کمک خواهد کرد، پس مقداری از خامه و یا سرشیر را بر روی پوست صورت و یا پوست بدن ماساژ دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست بماند و بعد با آب ولرم شست و شو دهید.

    اگر پوست خشکی دارید این کار را می توانید روز در میان و یا دو بار در هفته انجام دهید و ببنید که چه می کنه این سرشیر!

    استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای رفع خشکی پوست - بلاران

    آلوئه ورا

    آلوئه ورا غنی و سرشار از ویتامین های A و  Eاست که برای پوست بسیار مناسب و ضروری است و ماده ی مناسبی برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست است که از پوسته شدن و خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند.

    برای رفع خشکی پوست یک برگ آلوئه ورا را که جزو مرطوب کننده های طبیعی است، برش بزنید و با کمک یک قاشق، ژل داخل برگ را درآورید و آن را بر روی پوست بگذارید و صبر کنید تا ژل بر روی پوست خشک شود، بعد صورت را با آب ولرم بشویید و اگر لازم است برای مرطوب کردن پوست، این کار را هر روز تکرار کنید.

    مواد طبیعی برای رفع خشکی پوست به همین موارد خلاصه نمی شود و شما در پست بعدی هم می توانید چند نمونه دیگر از آن ها را بشناسید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *