پوست

نرمی پوست دست و راهکارهایی ساده برای رسیدن به آن

نرمی پوست دست و راهکارهایی ساده برای رسیدن به آن - بلاران
  • نرمی پوست دست و لطافت آن یکی از مواردی است که سبب زیبایی بیشتر دست ها شده و علاوه براین در هنگام کار کردن حس بهتری را به انسان منتقل خواهد کرد.

    روش های گوناگونی برای ایجاد دست های لطیف و زیبا وجود دارد، که در مطالب قبلی به برخی از شیوه های پیشگیرانه و برخی از روش های درمانی هم اشاره کردیم.

    در این مطلب و در ادامه می خواهیم به موادی اشاره کنیم که معمولاً در دسترس ما هستند و ما به آسانی با استفاده از آن ها می توانیم، دستان خود را نرم و لطیف نگه داریم.

    نرمی پوست دست با مواد ساده

    پوست دست از نقاط حساس و بسیار آسیب پذیر بدن است که باید به خوبی از آن مراقبت شود، والا به سرعت خشک شده و دچار پوسته و یا ترک های پوستی و در نهایت باعث چین و چروک زود رس پوست خواهد شد.

    پوست دست در اثر کار مداوم و زیاد و گاهی اوقات تماس دائمی با آب و مواد شوینده، همواره نیازمند توجه ویژه و مستمر است و باید برای خوب نگه داشتن آن فکری اندیشید.

    استفاده از کرم ها ی مرطوب کننده و لوسیون ها می تواند در این زمینه به ما کمک کند، اما بهتر است در این رابطه از مواد ارگانیک و طبیعی کمک بگیریم که دارای خاصیت های فراوانی هم هستند.

    نرمی پوست دست و راهکارهایی ساده برای رسیدن به آن - بلاران

    استفاده از جودوسر

    برای این ماسک باید آرد جودوسر را با کمی شیر و اگر شیر در دسترس نبود با کمی آب مخلوط کرده و بصورت خمیری صاف و یکدست درآورید.

    این خمیر را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت بر روی دستان نگه دارید و بعد هم دست ها را با آب ولرم بشویید، پس از چند بار استفاده از این خمیر، دستانتان نرم و لطیف خواهند شد.

    عسل و سفیده تخم مرغ

    فقط زرده تخم مرغ نیست که برای نرمی پوست دست و لطافت آن ها مفید است.

    برای این ماسک می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق چایخوری گلیسیرین و کمی پودر جودوسر مخلوط کرده و وقتی خمیر یکدستی حاصل شد، آن ها را بر روی پوست دست قرار دهید.

    پس از گذشت یک ساعت می توانید دست ها را با آب ولرم بشویید و با تکرار این ترکیب بر روی دست، دستانی نرم و لطیف داشته باشید.

    نرمی پوست دست و راهکارهایی ساده برای رسیدن به آن - بلاران

    لیمو ترش تازه و عسل

    بهتر است تا ابتدا دست های خود را با صابون ملایمی بشویید و آن ها را کمی خشک کنید.

    درون ظرفی دو قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق چایخوری آبلیمو و دو قاشق چایخوری هم جوش شیرین بریزید و بخوبی با هم مخلوط کنید.

    حالا مواد را بر روی پوست دست گذاشته و به مدت یک دقیقه به حالت دورانی ماساژ دهید تا تمام پوست دست و انگشت ها را پوشش دهد.

    این مواد را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست دست خود نگه داشته و بعد از آن دست ها را با آب ولرم بشویید، این ماسک را می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید.

    عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پیری زودرس پوست را از بین خواهد برد و لیمو ترش هم با داشتن اسید سیتریک، به روشن شدن پوست کمک کرده و جوش شیرین هم سبب لایه برداری و نرمی پوست دست خواهد شد.

    استفاده از وازلین

    بهتر است از وازلین در هنگام شب استفاده کنید، پس ابتدا دست های خود را با یک صابون ملایم و غیر عطری شست و شو دهید و با حوله ای نرم آن ها را خشک کنید.

    حالا به دست های خود وازلین زده و همه قسمت های دست و انگشتان را بخوبی به آن آغشته کنید و به مدت یک دقیقه آن را بخوبی ماساژ دهید.

    سپس دست ها را با دستکشی نخی بپوشانید و تا صبح با همان دست های آغشته به وازلین بخوابید و صبح اثر فوق العاده وازلین را بر روی دست های خشک خود مشاهده کنید.

    نرمی پوست دست و راهکارهایی ساده برای رسیدن به آن - بلاران

    استفاده از آناناس

    میوه آناناس حاوی مقدار بسیار زیادی از ویتامین C است که مصرف آن باعث نرمی دست و از بین بردن خشکی آن خواهد شد.

    همچنین استفاده از این میوه ارزشمند می تواند چین و چروک پوست دست را هم بهبود بخشیده و طراوت و شادابی را به پوست باز گرداند.

    پس مقداری از میوه تازه آناناس را بر روی پوست دست گذاشته و آن را ماساژ دهید و یا اینکه کمی از آب این میوه را بر روی پوست ماساژ دهید.

    پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه می توانید دست ها را با آب ولرم بشویید.

    بخاطر داشته باشید که برای نتیجه گیری و نرمی پوست دست و لطافت بیشتر آن، باید بطور منظم از ماسک ها یا هر کدام از مواد دیگر که در دسترس هست استفاده کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *