پوست

معجزه ی استفاده از خیار برای پوست دور چشم

معجزه ی استفاده از خیار برای پوست دور چشم - بلاران
  • مزایا و فواید استفاده از خیار برای پوست صورت بر هیچ کس پوشیده نیست، اما شاید استفاده از این میوه پُر خاصیت و مفید بودن آن برای پوست دور چشم و مشکلات آن، کمی دور از ذهن به نظر برسد.

    در این مطلب می خواهیم فواید خیار را برای پوست دور چشم عنوان کنیم، تا به کمک آن بتوانید شادابی و شفافیت پوست دور چشم که در جوان نشان دادن چهره بسیار مؤثر است را، بدست آورید.

    استفاده از خیار برای پوست دور چشم

    خیار از خاصیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی برخوردار است و یک آبرسان بسیار خوب و مؤثر برای پوست بشمار می رود، که علت آن وجود آب فراوان در خیار است.

    خیار منبع بسیار خوبی از ویتامین C است، که خود یک آنتی اکسیدان محافظت کننده برای پوست به شمار می رود و همچنین به خارج کردن مواد زائد و سموم از پوست و پاکسازی آن هم کمک خواهد کرد.

    معجزه ی استفاده از خیار برای پوست دور چشم - بلاران

    برخی از موادی که در خیار وجود دارد شامل:

    اسید اسکوربیک (ویتامین C)

    اسید کافئیک (که یک نوع آنتی اکسیدان است)

    اسیدهای چرب

    ویتامین D

    ویتامین A

    پتاسیم، سیلیس، منیزیم و… سایر ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است.

    از جمله مهمترین و بزرگترین خاصیت خیار این است، که در واقع می توان این میوه را با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار قوی، یک محصول ضد پیری دانست.

    خیار می تواند فواید بسیار زیادی را نه تنها برای پوست صورت، بلکه برای پوست دور چشم به همراه داشته باشد.

    این مزایا می تواند شامل موارد زیر باشد:

    از بین بردن پُف زیر چشم

    گاهی اوقات، بخصوص در هنگام صبح و موقع برخاستن از خواب، دچار پُف زیر چشم می شویم و حتی برخی از افراد در تمام اوقات با این مشکل روبرو هستند، که البته زیبایی چشم را هم تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

    برای از بین بردن این معضل و استفاده از خیار برای پوست دور چشم، کافیست تا برش هایی از خیار تازه را برای چند دقیقه در یخچال قرار داده و سپس آن ها را بر روی پلک چشم و یا قسمت زیر چشم قرار دهید، تا پف زیر چشم کاهش یابد.

    استفاده از خیار برای دور چشم، علاوه بر آرامش چشم ها، سبب آبرسانی به پوست دور چشم شده و وجود اسید کافئیک و اسید آسکوربیک موجب کم شدن و به مرور از بین رفتن پُف زیر چشم خواهد شد.

    معجزه ی استفاده از خیار برای پوست دور چشم - بلاران

    از بین بردن و رفع گودی زیر چشم

    خیار می تواند به این مشکل که برای خیلی از افراد بوجود می آید هم کمک کند، برای رفع گودی زیر چشم می توانید به این روش عمل کنید.

    نصف یک خیار متوسط و یا یک خیار کوچک را رنده کنید و با افزودن مقداری بابونه از آن خمیری را تهیه کنید ( می توانید از روغن بابونه هم در این مورد استفاده کنید)، سپس خمیر را با آرامش بر روی پوست دور چشم بگذارید.

    حالا به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را با آب ولرم شستشو دهید، حتی می توانید فقط مواد خمیری را بدون اینکه صورت را بشویید، به آرامی از روی چشم برداشته و دور چشم را با دستمال تمیز و یا یک دستمال مرطوب پاک کنید.

    رفع گودی زیر چشم با استفاده از خیار به روشی دیگر

    در روشی دیگر با استفاده از خیار برای پوست و برطرف کردن گودی زیر چشم، می توانید از ماسک خیار و گلاب مخلوط با یکدیگر، برای رفع این مشکل استفاده کنید.

    بدین صورت که کافیست تا یک عدد خیار را رنده کرده و آن را با 2 تا 3 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و سپس آن را به آرامی بر روی چشم و پوست اطراف آن قرار دهید.

    یا می توانید به جهت بیشترین استفاده از خواص خیار، آب نصف یا یک عدد خیار را گرفته و با مقدار مساوی گلاب مخلوط کنید.

    بعد این ترکیب را به کمک پنبه و یا پدی که به این مخلوط آغشته کرده اید، بر روی پوست دور چشم بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا مواد اثر خود را بر جای گذاشته و سپس صورت را با دستمال کاغذی تمیز و یا یک دستمال مرطوب پاک کنید.

    برای استفاده از تمامی ماسک های خیار، در بهترین و ساده ترین حالت، می توانید خیار را بصورت حلقه های باریک برش زده و در حالت خوابیده و به دور از هر گونه استرس و نگرانی و در کمال آرامش، این برش ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی چشم و پوست اطراف آن قرار دهید.

    معجزه ی استفاده از خیار برای پوست دور چشم - بلاران

    نکات مهم در استفاده از ماسک های خیار

    فقط نکته حائز اهمیت در تهیه انواع ماسک های خیار و یا استفاده از خیار برای پوست و بخصوص اطراف چشم، این است که قبل از درست کردن آن ها، خیار را بخوبی شسته و آن را ضد عفونی کنید.

    مخصوصاً وقتی که قرار است آن را بر روی چشم قرار دهید، زیرا وجود باکتری ها، خطر ایجاد عفونت را به شدت افزایش داده و مشکلات زیادی را ایجاد خواهند کرد.

    درست به همین دلیل است که افراد نباید از همان برش های خیار استفاده شده، مجدداً استفاده کنند و باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

    از شستن و ضد عفونی کردن دست ها هم غافل نباشید، چون در تماس با چشم، ممکن است انواع بیماری ها را به این عضو حساس انتقال دهند.

    یکی از نکات مهم دیگر این است که ممکن است افرادی بدون داشتن آگاهی قبلی به خیار و استفاده از آن بر روی پوست، حساسیت داشته باشند، پس در اولین بارِ استفاده از این میوه پُر خاصیت، باید محتاط عمل کرده و آن را در ابتدا تست کنید.

    اما موارد استفاده از خیار برای پوست دور چشم به همین عناوین خلاصه نمی شود و در پست بعدی هم به ادامه این مطلب و فواید دیگر این میوه سرشار از خاصیت خواهیم پرداخت.

    همچنان با ما بمانید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *