پوست

روش استفاده از ماسک خاک رس و آماده سازی پوست

روش استفاده از ماسک خاک رس و آماده سازی پوست - بلاران
  • استفاده از ماسک خاک رس هم، برای خود اصولی دارد که برای بدست آوردن نتایج مطلوب تر باید آن ها را رعایت کنیم، در غیر این صورت به آنچه که برای پوست انتظار داریم، نخواهیم رسید.

    در این مطلب روش درست کاربرد اینگونه ماسک ها را عنوان کرده و نکات قابل توجه در این زمینه را بررسی خواهیم کرد که امیدواریم برایتان مفید و آموزنده باشد.

    طریقه استفاده از ماسک خاک رس

    برخی از نکات قابل توجه و تذکرات در زمینه کاربرد این نوع ماسک ها به قبل از استفاده و در زمان آماده سازی پوست برمی گردد که بهتر است به آن ها توجه داشته باشیم.

    روش استفاده از ماسک خاک رس و آماده سازی پوست - بلاران

    آماده سازی پوست قبل از استفاده از ماسک

    به دلیل خاصیت پاکسازی و لایه برداری که خاک رس بر روی پوست دارد، بهتر است تا قبل از خواب و در انتهای شب از این ماسک استفاده کنیم، زیرا که در طول روز منافذ پوست باز است و از این رو با آلودگی های متفاوتی روبرو خواهد شد.

    چون ماسک های حاوی خاک رس به سرعت بر روی پوست صورت خشک می شوند، جنب و جوش و تحرک زیاد ممکن است سبب کشیده شدن بیش از حد پوست و در نتیجه آسیب به آن گردد. پس بهتر است قبل از استفاده از اینگونه ماسک ها، جایی را برای دراز کشیدن و استراحت و طی شدن این مدت زمان در نظر بگیرید.

    قبل از استفاده از هر گونه ماسکی باید ابتدا صورت خود را از آلودگی هایی که بر روی سطح پوست قرار گرفته و همین طور مواد آرایشی که بر روی صورت باقی مانده است، پاک کنید تا بدین طریق پس از استفاده از ماسک خاک رس اثر بخشی آن را افزایش دهید.

    برای پاک کردن آرایش صورت می توانید از شیر پاک کن کمک بگیرید و یا اینکه با مواد شوینده مناسب پوست، صورت خود را شسته و از تمامی آلودگی های روزانه، کاملاً پاک نمایید.

    اگر ماسک آماده ای در اختیار دارید چه بهتر، والا ماسک را به کمک مواد و مایعات گفته شده و ترکیب خاک رس با آن، درون ظرف مناسبی آماده کرده و به مصرف برسانید.

    دقت کنید که برای آماده سازی و تهیه ماسک هرگز از ظروف و ابزار فلزی استفاده نکنید، مخصوصاً وقتی که برای درست کردن ماسک از سرکه و یا آبلیمو استفاده کرده باشید، چون ممکن است واکنشی اتفاق بیفتد که برای پوست مضر باشد.

    روش استفاده از ماسک خاک رس و آماده سازی پوست - بلاران

    نکات قابل توجه هنگام استفاده از ماسک

    با کمک برس مناسب و یا یک تکه پنبه استریل و یا در نهایت با استفاده از سرانگشتان تمیز و ضد عفونی شده خود، یک لایه نازک از ماسک را بر روی صورت قرار دهید، لازم نیست که این لایه را ضخیم در نظر بگیرید، چون همان لایه نازک هم می تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

    یادتان باشد که هنگام استفاده از ماسک خاک رس مواد آن را نزدیک به پوست چشم و یا لب ها نزنید، زیرا که این قسمت از پوست صورت، بسیار حساس و نازک است.

    در این مدت تلاش کنید که از حرکات زیاد صورت بپرهیزید و با آرامش کامل تا خشک شدن ماسک بر روی صورت و یا گردن، در حالت استراحت و سکون قرار بگیرید.

    متناسب با نوع ماسک، حداکثر بین 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا زمانی که ماسک کاملاً بر روی پوست صورت خشک شود، البته معمولاً دستور مدت زمانِ ماندن ماسک بر روی پوست، بر روی بسته نوشته شده است.

    روش استفاده از ماسک خاک رس و آماده سازی پوست - بلاران

    نکات قابل توجه بعد از استفاده از ماسک

    حالا صورت را با آب ولرم به آرامی بشویید و بعد پوست را با حوله ای نرم خشک کرده و با لوسیون ها و نرم کننده های مناسب پوست و ترجیحاً گیاهی، به صورت دورانی ماساژ داده و مرطوب کنید.

    دقت کنید پس از استفاده ماسک خاک رس به دلیل خاصیت جذب کنندگی و از بین بردن چربی های اضافه، دچار احساس خشکی در پوست خواهید شد، پس بلافاصله بعد از مصرف خاک رس بر روی پوست صورت، باید از آبرسان ها و مرطوب کننده های متناسب کمک بگیرید، تا دچار خشکی بیش از حد پوست نشویید.

    مقدار و میزان استفاده از ماسک خاک رس به جنس پوست تان بستگی دارد، اگر دارای پوست چربی هستید، می توانید یک تا دو بار در هفته بسته به نوع ماسک و مواد سازنده آن از خواص ماسک استفاده کنید.

    اما اگر پوست خشک و حساسی دارید، باید مصرف آن را به ماهی یک تا دو بار تقلیل دهید، تا بتوانید از خواص بی نظیر خاک رس استفاده کنید.

    در پست های بعدی با ما باشید، تا اطلاعات بیشتری را در باره این ماده طبیعی و سرشار از خاصیت برای پوست و مو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *