پوست

معرفی چند اسکراب برای پوست های چرب و لایه برداری از آن

معرفی چند اسکراب برای پوست های چرب و لایه برداری از آن - بلاران
  • اسکراب برای پوست های چرب خیلی مهمتر از سایر پوست هاست، چرا که این پوست ها نیاز به لایه برداری بیشتری دارند و باید هفته ای یکی دو بار را به این کار اختصاص دهید و از فواید بسیار زیاد این لایه بردارها استفاده کنید.

    در این مطلب به تهیه چند نوع دیگر از لایه بردارهای پوستی اشاره خواهیم کرد.

    شناخت چند اسکراب برای پوست های چرب

    عموماً طرفداران اسکراب پوست چرب، بیشتر از لایه بردارهای دیگر است، چرا که اینگونه پوست ها بیشتر دچار مشکل می شوند، به همین منظور در اینجا به چند نمونه از این لایه بردارها اشاره خواهیم داشت.

    اسکراب کیوی

    کیوی از میوه هایی است که دارای ویتامین های زیادی از جمله ویتامین C فراوان است، ضمن اینکه دارای ویتامین A بسیار بالایی هم می باشد که برای پوست بی اندازه مفید است.

    در این اسکراب از شکر هم استفاده می شود که تقریباً یک پای مهم اسکراب ها به شمار می رود و لایه بردار بی نظیری است.

    مواد لازم:

    • کیوی                   یک عدد
    • شکر دانه ریز       دو قاشق غذاخوری
    • روغن زیتون         دو تا سه قطره

    طرز تهیه:

    ابتدا باید کیوی را بخوبی شسته و پوست بگیرید و آن را کاملاً له کرده و یا رنده کنید، حالا به آن شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید و در آخر هم روغن زیتون را به مواد اضافه کنید.

    اسکراب آماده شده را به صورت و گردن خود بزنید و با حالت دورانی با ملایمت تمام ماساژ دهید، مدت 10 تا 12 دقیقه صبر کنید و سپس مواد را با آب ولرم از روی صورت پاک کنید.

    دقت کنید که دانه های شکر درشت نباشند و یا آن را با شدت بر روی پوست نمالید، چون سبب آسیب به پوست، مخصوصاً پوست های حساس خواهد شد.

    معرفی چند اسکراب برای پوست های چرب و لایه برداری از آن - بلاران

    اسکراب جو پرک

    این اسکراب برای پوست های چرب مناسب است و شما می توانید به همراه ماست و عسل آن را آماده کنید که هر کدام فوایدی بیشماری را برای پوست خواهند داشت، مثلاً ماست خود یک تمیز کننده و مرطوب کننده پوست است و جوپرک به سبب داشتن ساپوتین و ترکیبات خاص ضد التهابی که در درون خود دارد، می تواند یک پاک کننده قوی باشد، اضافه کردن عسل هم به این مواد آن را کامل کرده و می تواند پوست را هیدراته کند و کاملاً مرطوب و شاداب نگه دارد.

    این لایه بردار می تواند چربی اضافه پوست را کاهش داده و پوست تان را با طراوت نگه دارد، در ضمن اگر ماست در اختیار نداشتید می توانید گلاب را جایگزین آن نمایید.

    مواد لازم:

    • جوپرک نرم                      یک قاشق غذاخوری
    • عسل طبیعی                  یک قاشق غذاخوری
    • ماست تازه                      دو قاشق غذاخوری

    شیوه استفاده:

    ابتدا ماست و عسل را به هم ترکیب کنید و آن را بر روی جو پرک پودر شده بریزید و خوب مخلوط کنید، وقتی مواد به شکل خمیر درآمدند آن را بر روی پوست صورت و گردن بخوبی و به آهستگی و به طور دورانی ماساژ دهید.

    بین 5 تا 10 دقیقه این اسکراب را بر روی پوست نگه دارید تا اثرات خود را بگذارد و سپس صورت را با آب سرد بشویید.

    در آخر هم بعد از این اسکراب برای پوست های چرب از یک مرطوب کننده، کمک بگیرید.

    معرفی چند اسکراب برای پوست های چرب و لایه برداری از آن - بلاران

    اسکراب سیب درختی

    سیب درختی خود از میوه های پرخاصیت است که در این مورد هم می تواند به کم کردن چربی پوست کمک کرده و با لایه برداری از سطح پوست، سلول های مرده را هم از بین ببرد.

    در این اسکراب به کمی جو پرک هم احتیاج داریم که ترکیب آن با سیب، فوق العاده عالی خواهد بود و باعث روشنی و شفافیت پوست خواهد شد.

    مواد لازم:

    • سیب درختی کوچک           یک عدد
    • پودر جو پرک                       یک قاشق غذاخوری
    • عسل طبیعی                     یک قاشق غذاخوری

    شیوه استفاده:

    یک عدد سیب را به خوبی شسته و پوست آن را بگیرید و آن را کاملاً له و یا رنده ریز کنید و سپس جو پرک پودر شده را به سیب اضافه کنید و بعد هم عسل را اضافه کنید تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

    این خمیر نرم را به آرامی با نوک انگشتان به صورت دورانی و کاملاً آهسته بر روی پوست ماساژ داده و بعد از 5 تا 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

    بعد از آن پوستی لطیف، باطراوت و شفاف خواهید داشت.

    اسکراب گوجه فرنگی

    گوجه فرنگی می تواند پوست را تمیز کرده و چربی پوست را کاهش دهد، همچنین این میوه قادر است تا پوست را سفت تر کرده و شفافیت بیشتری به آن بدهد.

    مواد لازم:

    • گوجه فرنگی کوچک              یک عدد
    • شکر                                  یک قاشق غذاخوری

    شیوه استفاده:

    در ابتدای تهیه این اسکراب برای پوست های چرب گوجه فرنگی را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید و سپس آن را رنده و یا له کنید و سپس شکر را به آن اضافه کنید، اگر شکر قهوه ای در اختیار داشته باشید حاصل کار بهتر خواهد بود.

    وقی مواد خوب با هم ترکیب شدند، آن را بر روی پوست صورت و گردن به آرامی ماساژ دهید و پس از گذشت8 تا 10 دقیقه با آب ولرم نزدیک به سرد صورت خود را بشویید و با حوله نرم ولطیفی پوست تان را خشک کنید.

    حالا وقت آن رسیده تا کمی مرطوب کننده بر روی پوست بزنید و از شادابی و طراوت پوست خود لذت ببرید.

    معرفی چند اسکراب برای پوست های چرب و لایه برداری از آن - بلاران

    اسکراب ماست و عسل

    می دانید که عسل قادر است تا به خوبی پوست شما را تغذیه کند و ماست هم چربی اضافه پوست را از بین خواهد برد و لطافت خاصی را به پوست تان می دهد.

    مواد لازم:

    • عسل                        یک قاشق غذاخوری
    • ماست تازه                 دو قاشق غذاخوری

    شیوه استفاده:

    ماست و عسل را در یک ظرف بخوبی مخلوط کنید و بعد آن را بر روی تمامی صورت و گردن بزنید و کمی ماساژ دهید، پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه دوباره انگشتان خود را کمی مرطوب کنید و دوباره با حرکات دایره ای، مواد را روی پوست ماساژ داده و صورت را با آب سرد بشویید.

    شما می توانید با افزود پودر جو دوسر، عملکرد این اسکراب برای پوست های چرب را افزایش داده و قدرت لایه برداری را چندین برابر کنید، ضمن اینکه این اسکراب برای گرفتن چربی پوست و بسته کردن منافذ پوست بهتر خواهد بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *