لوازم آرایش

انتخاب فیکساتور متناسب با پوست

انتخاب فیکساتور متناسب با پوست - بلاران
  • برای انتخاب فیکساتور هم مانند اکثر لوازم آرایشی که برای انتخاب و خرید آن باید به نوع پوست توجه داشته باشیم؛ برای این محصول هم باید اول نوع پوست خود را در نظر بگیریم چون رنگ و جنس پوست افراد با یکدیگر متفاوت است.

    در این پست تلاش خواهیم کرد تا اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم برایتان مفید باشد.

    چگونگی انتخاب فیکساتور

    انتخاب فیکساتور متناسب با پوست و شرایط دیگر، برای یک میکاپ دلخواه، جذاب و ماندگار بسیار تعیین کننده است.

    انتخاب فیکساتور متناسب با پوست - بلاران

    برای پوست چرب

    اگر دارای پوست چربی هستید لازم است تا از انواع اسپری فیکس بدون چربی یا اویل فری استفاده کنید تا به کمک آن آرایش مطمئن تری داشته باشید.

    این نوع اسپری منافذ باز پوست را مسدود نمی کند و سبب بروز جوش های پوستی، بر روی پوست چرب نخواهد شد.

    علاوه بر آن استفاده از نوع پودری این محصول به جای اسپری آن پیشنهاد می شود؛ چرا که انواع اسپری آن سبب مرطوب شدن و در نتیجه چربی بیشتر پوست خواهند شد و بدین ترتیب ماندگاری که از فیکساتور توقع دارید بدست نخواهد آمد؛ در صورتی که نوع پودری آن به خشکی مناسب برای پوست های چرب کمک کرده و حاصل کار بر روی اینگونه پوست ها به مراتب بهتر خواهد بود.

    برای پوست خشک

    برخی از انواع فیکساتورها حاوی مرطوب کننده هستند که به کمک آن پوست آبرسانی شده و رطوبت لازم برای پوست آماده می گردد.

    با استفاده کردن از این نوع فیکساتور آرایش، ثابت و دست نخورده باقی می ماند و برای پوست های خشک اینگونه تثبیت کننده ها پیشنهاد می شوند.

    اگر پوست تان خشک است؛ سعی کنید از فیکساتور اسپری که در ساخت آن الکل به کار رفته است استفاده نکنید؛ زیرا همانطور که می دانید الکل پوست را خشک تر کرده و آن را تحریک پذیر خواهد کرد؛ اما در مجموع برای اینگونه افراد، نوع اسپری فیکساتور از نوع پودری آن بهتر است تا مانع از خشکی بیشتر پوست شود.

    انتخاب فیکساتور متناسب با پوست - بلاران

    آب و هوا و انتخاب فیکساتور مناسب

    مسئله مهمی که شاید کمتر به آن دقت شده باشد؛ توجه به شرایط آب و هوایی و استفاده از فیکساتور مناسب است.

    اگر در قسمت هایی قرار دارید که آب و هوای آن گرم و خشک است و یا اگر در مناطقی زندگی می کنید که همواره آب و هوای سردی دارد و یا اصولاً در روزهای سرد زمستانی، باید از اسپری های فیکساتوری استفاده کنید که دارای مرطوب کننده ها هستند.

    چون اینگونه از اسپری ها در برابر وزش بادهای سرد در فصل زمستان و بادهای گرم و خشک در مناطق گرمسیری، علاوه بر تثبیت و محافظت از آرایش شما، پوست را مرطوب و ملایم نگه داشته و اثر اینگونه بادها را بر روی پوست خنثی می کنند.

    یا اگر به مهمانی و یا مراسمی دعوت شده اید که قرار است در محیطی باز قرار گیرید؛ بهتر است تا از فیکساتوری استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب باشد تا از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند.

    فیکساتور پودری

    استفاده از فیکساتور پودری هم مانند مدل اسپری آن علاوه بر افزودن دوام آرایش، لکه ها و نواقص پوست را از بین برده و سبب ایجاد زیبایی بیشتر آرایش می شود.

    این محصولات به صورت مات و براق تولید و عرضه می شوند و با کمک آن شما می توانید سایه چشم و رژ لب خود را هم فیکس کرده و ماندگاری و دوام بیشتری به آن بدهید.

    انتخاب فیکساتور متناسب با پوست - بلاران

    نحوه استفاده از فیکساتور پودری

    برای بکار بردن فیکساتور پودری بعد از اتمام آرایش، بهتر است که از براش مخصوص این کار کمک گرفته و آن را به مقدار کمی از پودر فیکس آغشته کنید، سپس براش را به آرامی و ملایمت بر روی پوست بکشید طوری که تمام پوست به صورت یکنواخت و یکدست با پودر ترکیب شود.

    دقت کنید؛ هرگز از مقدار زیادی پودر بر روی براش استفاده نکنید چون ظاهری ناخوشایند و مصنوعی به پوست شما داده و روی پوست به سختی ترکیب می شوند و به صورت تکه تکه و ناهماهنگ و به صورت تیره و روشن پوست را نمایش خواهند داد.

    پس اگر حس کردید مقدار زیادی از پودر را برداشته اید؛ قبل از استفاده زیادی آن را با تکان دادن براش، از بین ببرید.

    بعد از انتخاب فیکساتور مورد نظر خود، سعی کنید از آن فقط در مهمانی ها و یا مجالس و جاهای خاصی که برایتان مهم است آرایش تان ثابت بماند؛ استفاده کنید؛ چون  در ساخت این محصولات از مواد پلیمری استفاده می شود که مداومت در مصرف آن ها برای پوست بسیار مضر خواهد بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *