عمومی

مرحله به مرحله با آرایش صورت

مرحله به مرحله با آرایش صورت - بلاران
  • برای اینکه آرایش صورت شما بی عیب و نقص باشد و جذاب و زیبا به نظر آیید، لازم است تا این کار را با طی کردن مراحلی و به نحو صحیح به انجام رسانید.

    شاید برای کسانی که برای اولین بار می خواهند صورت خود را آرایش کنند با توجه به تعددی که ابزار و وسایل آرایش پیدا کرده است؛ این کار سخت و دشوار به نظر آید، ولی در اثر شناخت و کاربرد صحیح  این لوازم و تمرین و تکرار خواهید توانست آرایش دلخواه و مناسبی را بر روی صورت خود ایجاد کنید.

    پس لطفاً با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله به آموزش آرایش کردن صورت بپردازیم.

    مرحله به مرحله با آرایش صورت - بلاران

    مرحله اول آرایش صورت

    پاک کردن آرایش قبلی

    آرایش صورت را در اولین قدم باید با پاک کردن کامل آرایش قبلی آغاز کنید.

    این نکته را فراموش نکنید که همیشه قبل از خواب، باید صورت خود را از آرایش قبلی پاک کنید؛ چون باقی ماندن مواد آرایشی بر روی صورت یقیناً به پوست شما صدمات جدی وارد خواهد کرد و ماندن آرایش روز قبل سبب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آسیب های پوستی خواهد شد.

    برخی افراد عادت دارند تا بر روی باقیمانده آرایش قبلی خود مجدداً آرایش کرده و کمبودهای آرایش قبلی را جبران کرده و آن را اصلاح کنند!

    این کار کاملاً اشتباه است زیرا سبب می گردد آرایش تان یکدست و منظم نباشد و ظاهر خوبی نداشته و مصنوعی به نظر آید و به اصطلاح آرایش روی صورت نمی خوابد.

    پس اگر آرایش دارید؛ ابتدا صورت خود را با شیرپاک کن یا هر پاک کننده آرایشی دیگری به خوبی پاک کنید.

    شستن کامل صورت

    صورت خود را به کمک یک شوینده ملایم شسته و از هر ماده آرایشی پاک کنید؛ هنگام شستن، پوست صورت را کمی ماساژ دهید تا پوست کاملاً پاک و تمیز شود و سپس با یک حوله نرم صورت خود را خشک کنید.

    مرحله به مرحله با آرایش صورت - بلاران

    مرطوب کننده بزنید

    قبل از اینکه پوست کاملاً خشک شود و هنوز که پوست کمی رطوبت دارد؛ با توجه به نوع پوستی که دارید از یک مرطوب کننده کمک بگیرید و آن را بر روی پوست پخش کنید.

    کرم را به صورت دورانی بر روی گونه ها بمالید و سعی کنید تمام قسمت های پایین چانه را با نرم کننده بپوشانید و بر روی بینی هم از پایین بینی به سمت بالا و به طرف پیشانی کرم را مالیده و کمی ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید تا کرم جذب پوست شود.

    از پرایمر استفاده کنید

    پرایمر می تواند نقائص و ایرادات پوستی را بپوشاند و دوام آرایش را بر روی پوست افزایش دهد که قبلاً هم مفصلاً در مورد آن صحبت کرده ایم.

    پس با کمک نوک انگشتان خود به شرط اینکه تمیز باشند و یا به وسیله یک پد و یا براش مخصوص این کار، مقدار کمی از پرایمر را برداشته و آن را در تمام صورت پخش کنید و اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید دقت کنید مقدار کمی از پرایمر برای پوشاندن تمام صورت کافیست و نیاز نیست تا در مصرف آن زیاده روی کنید.

    از زدن کرم پودر یادتان نرود

    می دانید که کرم پودر انواع مختلفی دارد و همه آن ها برای صاف و یکنواخت کردن پوست بکار می روند.

    این محصولات که به سه شکل کرم، مایع و پودری  عرضه می شوند؛ عملکرد یکسانی بر روی پوست دارند و فقط راحتی استفاده افراد از هر کدام از اشکال آن، سبب می شود تا به خرید کرم پودر مورد نظر خود اقدام کنند.

    مرحله به مرحله با آرایش صورت - بلاران

    حتماً این نکته را هم فراموش نکرده اید که باید کرم پودری را تهیه کنید که رنگ آن با رنگ طبیعی پوستتان کاملاً هماهنگ باشد؛ نه روشن تر از آن و نه تیره تر از پوست تان باشد.

    پس با توجه به نمونه ای که انتخاب می کنید؛ از براش یا پد مخصوص آن کمک بگیرید و بطور یکسان کرم را بر روی صورت پخش کنید تا رنگ پوست یکدست شود.

    برای قسمت هایی که رنگ پوست تیره تر است و یا دچار لکه شده است از کرم پودر بیشتری استفاده کنید تا همرنگ با دیگر نقاط پوست گردد.

    یادتان باشد که نسبت به باز بودن یقه لباسی که می پوشید، به همرنگ کردن بالا تنه و گردن هم با کرم پودر دقت کنید؛ چون اگر رنگ گردن شما با رنگ صورتتان اختلاف فاحشی داشته باشد؛ آنگاه آرایش تان مصنوعی و ناهماهنگ خواهد بود.

    پس با زدن مقداری کرم پودر بر روی گردن و پخش کردن آن در تمامی قسمت ها، رنگی یکنواخت با پوست صورت را ایجاد کنید.

    استفاده از کرم پودر به شما کمک می کند تا پوستی صاف و یکرنگ و بدون لک، برای ایجاد یک آرایش دلچسب و زیبا داشته باشید.

    خب تا این قسمت از مقدمات آرایش صورت با ما بودید؛ لطفاً در پست بعد، ادامه مطلب را دنبال کنید.

    لوازم آرایش - بلاران

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *