عمومی

قبل از وکس کردن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

قبل از وکس کردن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ - بلاران
  • لازم است تا قبل از وکس کردن موهای اضافه صورت و بدن، به نکاتی توجه کرده و کارهایی را انجام دهید، تا نتیجه ای که می گیرید بسیار مطلوب و رضایت بخش باشد.

    برای اینکه با این توصیه ها بیشتر آشنا شوید، در این پست سعی خواهیم کرد تا نکات آموزشی را در این رابطه با شما در میان بگذاریم.

    نکات قابل توجه قبل از وکس کردن

    برای اینکه بتوانید وکس کاملاً حرفه ای و راحتی را، حتی در منزل انجام دهید، باید به برخی نکات قبل از انجام وکس توجه و دقت داشته باشید.

    درمان زخم، جوش، آفتاب سوختگی و… قبل از وکس

    اگر بر روی پوست خود آثاری از زخم، قرمزی پوست، التهاب، آفتاب سوختگی و… دارید لازم است تا قبل از اقدام برای وکس، ابتدا این مشکلات پوستی را کاملاً درمان کنید.

    هرگز با داشتن چنین مشکلاتی اقدام به اپیلاسیون و وکس بدن و یا صورت نکنید، زیرا انجام وکس بر روی اینگونه پوست ها، شرایط را بدتر کرده و تحریک پذیری پوست را افزایش خواهد داد.

    قبل از وکس کردن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ - بلاران

    در صورت داشتن مشکل با متخصص فن مشورت کنید

    اگر احیاناً مشکل پوستی و یا شرایط خاصی دارید، بهتر است قبل از انجام وکس، با متخصص این فن گفتگو کرده و او را از این شرایط مطلع کنید.

    این اطلاعات به او کمک خواهد کرد تا مناسب ترین و بهترین روش ها را قبل از وکس کردن به شما پیشنهاد کرده و از موادی استفاده کند که کمترین حساسیت را در پی داشته باشد.

    برای وکس کردن برنامه ریزی داشته باشید

    می دانید که بعد از وکس کردن، پوست بدن و صورت بی اندازه نازک و حساس خواهد شد، پس باید در این شرایط بیش از پیش مراقب پوست خود باشید و اگر مدت زیادی را در زیر نور آفتاب و یا در معرض باد شدید باشید، حتماً پوست دچار قرمزی و التهاب خواهد شد.

    پس اگر قرار است به سفر بروید و یا به انجام گردش روزانه بپردازید، حتماً یک روز قبل از سفر و یا گردش، برای انجام وکس برنامه ریزی داشته باشید تا پوست در این فاصله، حالت عادی خود را باز یابد.

    از پوست لایه برداری کنید

    لازم است تا چند روز قبل از انجام وکس، از پوست صورت و یا بدن لایه برداری ملایمی کنید تا با حذف سلول های مرده از روی سطح پوست و پاکسازی، موهای زائد بخوبی نمایان شده و کار وکس به شکل مطلوب تری انجام شود.

    قبل از وکس کردن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ - بلاران

    پوست را مرطوب کنید

    بخصوص بعد از لایه برداری از پوست، بهتر است از کرم مرطوب کننده و آبرسان کمک بگیرید تا پوست بخوبی آبرسانی و نرم شده و برای وکس کردن، آمادگی بیشتری داشته باشد.

    دوش آب گرم بگیرید

    اگر قبل از وکس کردن پوست بدن یا صورت بیش از اندازه خشک و خشن باشد، هنگام وکس درد بیشتری را تجربه خواهید کرد، پس بهتر است قبل از انجام وکس و مراجعه به سالن آرایش، دوش آب گرم بگیرید.

    این کار به آبرسانی پوست کمک کرده و سبب لطافت و نرمی پوست خواهد شد، حتی توصیه می کنیم برای کمک به آبرسانی پوست قبل از وکس، از مقدار مایعات و آب کافی استفاده کنید تا  احتمال بوجود آمدن حالت قرمزی پوست کمتر شود.

    ابتدا تست انجام دهید

    اگر برای اولین بار است که اقدام به انجام وکس می کنید، لازم است تا ابتدا بر روی قسمت کوچکی از بدن تست انجام دهید تا میزان حساسیت شما به مواد وکس مشخص شود.

    بهتر است از یک روز قبل این تست را انجام دهید، چون ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا پوست واکنش آلرژیک نسبت به انجام این کار نشان دهد.

    اگر بعد از گذشت این زمان هیچ آثاری از قرمزی و یا التهاب و یا هر نشانه ی دیگر بر روی پوست پیدا نکردید، می توانید با خیال راحت به وکس کردن موهای زائد در بقیه قسمت های بدن هم بپردازید.

    قبل از وکس کردن چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ - بلاران

    در صورت نیاز از بی حس کننده موضعی کمک بگیرید

    در هنگام انجام وکس بر روی بدن و صورت، مخصوصاً بدن متحمل درد های خفیفی خواهید شد، که میزان درد در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

    پس اگر لازم است، نیم ساعت قبل از وکس کردن از کرم ها و ژل های بی حس کننده استفاده کنید، زیرا با کمک این ژل ها و کرم ها، می توانید درد را بیشتر تحمل کنید.

    خب عزیزان بقیه نکات کلیدی را که باید قبل و بعد از اپیلاسیون با وکس انجام دهید، لطفاً در پست بعدی مطالعه کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط