عمومی

با مزایای وکس کردن آشنا شوید و معایب آن را نیز بدانید

با مزایای وکس کردن آشنا شوید و معایب آن را نیز بدانید - بلاران
  • مزایای وکس کردن سبب شده تا خیلی از خانم ها به این روش روی آورده و حتی با دردی که کم و بیش متحمل می شوند، باز هم این شیوه را برای زدودن موهای زائد برگزینند.

    اما حتماً می دانید با تمامی فوایدی که برای وکس عنوان می کنیم، این کار دارای معایب اندکی هم هست، که در این مطلب به همه آن ها خواهیم پرداخت تا بتوانید اطلاعات کاملی در این زمینه بدست آورید، پس با ما بمانید.

    با مزایای وکس کردن آشنا شوید و معایب آن را نیز بدانید - بلاران

    شناخت مزایای وکس کردن

    این روش اپیلاسیون دارای مزایا و معایبی است که از جمله آن ها می توان موارد زیر را برشمرد:

    از مهمترین مزایای روش وکس این است که خودتان هم با اندک دقت و بدست آوردن کمی تجربه می توانید به انجام این کار بپردازید و نیازی به مراجعه به سالن های آرایشی و اتلاف وقت نخواهید داشت.

    برای جدا کردن موهای اضافی در قسمت های بزرگی از بدن مانند دست و پا، بکار بردن موم و وکس می تواند یکی از راه های مؤثر و ساده، در کوتاه ترین زمان باشد.

    در این روش که موها از ریشه جدا خواهند شد، موها نسبت به خیلی از روش های دیگر، دیرتر رشد کرده و در زمان طولانی تری احتیاج به اصلاح مجدد خواهید داشت.

    ماندگاری اپیلاسیون با وکس و یا موم، بیشتر از برخی روش های دیگر است و موها بعد از حداقل 4 تا 6 هفته رشد خواهند کرد.

    در این روش چون موها از ریشه کنده می شوند، اگر بطور منظم اقدام به این کار کنیم، پس از مدتی موها نازک تر و کم پشت تر شده و کم کم از شدت رشد موها، کاسته خواهد شد.

    از دیگر مزایای وکس کردن این است که در این روش، پوست نرم تر و لطیف تر شده و همچنین پس از وکس، پوست روشن تر و شفاف تری خواهید داشت.

    وکس صورت به پاکسازی پوست کمک کرده و تا حدود زیادی سلول های مرده پوست را هم از بین خواهد برد، همچنین انجام وکس صورت، می تواند جوش های سر سیاه روی بینی را هم از بین ببرد.

    نسبت به روش هایی که از مواد شیمیایی برای از بین بردن موها استفاده می شود، چون در این شیوه از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود، مطمئن تر و ایمن تر خواهد بود.

    همچنین اپیلاسیون موهای زائد با کمک گرفتن از روش وکس، از خیلی روش های دیگر ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

    با مزایای وکس کردن آشنا شوید و معایب آن را نیز بدانید - بلاران

    معایب انجام وکس موهای زائد

    ابتدا باید بدانید که انجام وکس با کمی درد همراه خواهد بود، چرا که در این شیوه موها از ریشه جدا خواهد شد و طبیعی است که این کار با درد آنی در موقع برداشتن موم از صورت و یا بدن، همراه خواهد بود.

    اگر این کار بشکل حرفه ای انجام نگیرد، ممکن است بعد از وکس، پوست دچار قرمزی، تورم، زخم و یا حتی کبودی شده و پوست را دچار مشکل کند، پس حتماً این کار را بدست افراد حرفه ای بسپارید.

    یکی از معایبی که می توان برای وکس ذکر کرد، این نکته است که برای انجام مجدد و اصلاح دوباره موها، باید صبر کنید تا موها حداقل نیم سانت رشد کنند، چون موهای کوتاه تر از این اندازه با وکس، اصلاح نشده و با این روش از بین نخواهند رفت.

    یکی از مزایای وکس کردن این است که می توانید آن را در خانه هم انجام دهید، اما نکته اینجاست که زمان مناسب برای وکس کردن در خانه و جای دیگر تفاوتی ندارد و باید اجازه دهید تا موها به اندازه لازم، که حداقل 5 تا 6 میلی متر است، رشد کنند.

    درست است که اگر موها خیلی کوتاه باشد وکس نمی تواند موها را از ریشه درآورده و جدا کند، اما اگر موها خیلی بلند هم باشد، وکس آن ها را شکسته و موها بطور کامل، از ریشه و از روی پوست، جدا نخواهد شد.

    به یاد داشته باشید که اگر موها زیادی بلند هستند، هرگز قبل از وکس کردن آن ها را با قیچی کوتاه نکنید.

    برخی از افراد که پوست حساسی دارند، ممکن است به وکس واکنش آلرژیک نشان داده و دچار التهاب و قرمزی پوست و یا حتی جوش های ریز زیر پوستی شوند.

    استفاده نادرست از موم و داغ شدن بیش از حد آن، می تواند سبب سوختن پوست و تحریکات شدید پوستی شود.

    در هنگام استفاده از وکس باید به فواصل زمانی انجام این کار، توجه کنید، زیرا اگر وکس را در فواصل زمانی کوتاه انجام دهید، ضمن اینکه موهای زائد بخوبی از بین نخواهند رفت، ممکن است باعث آسیب های پوستی شود.

    با مزایای وکس کردن آشنا شوید و معایب آن را نیز بدانید - بلاران

    بهتر است در انتخاب نوع و ترکیبات استفاده شده در موم بخصوص موم هایی که برای صورت استفاده می شوند، دقت و توجه کافی داشته باشید و برای اینکه از مزایای وکس کردن بیشتر بهره مند شوید، لازم است تا همواره از محصولات مرغوب و معتبر برای انجام این کار، استفاده کنید.

    خوب است بدانید که موم هایی که بر روی بسته بندی آن ها از کلمه Strip استفاده شده است، موم هایی هستند که باید با کمک پدها و یا پارچه های مخصوص اپیلاسیون از روی پوست، برداشته شوند.

    اما موم هایی که بر روی آن ها و در قسمت اعلام مشخصات از کلمه FILM استفاده شده است، نیازی به پد نداشته و بدون کمک هیچ ابزاری از روی پوست بخوبی جدا خواهند شد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط