عمومی

معرفی روش هایی برای مراقبت از ناحیه تی زون صورت

معرفی روش هایی برای مراقبت از ناحیه تی زون صورت - بلاران
  • با شناخت بیشتر از ناحیه تی زون صورت و چگونگی عملکرد این قسمت از پوست، به اهمیت آن بیشتر واقف شدیم و دانستیم که برای داشتن پوستی شاداب، جوان و با طراوت، باید بیش از پیش به این بخش پوست اهمیت داده و از آن بخوبی مراقبت کنیم.

    اتفاقاً در این مطلب می خواهیم تا در مورد راه های مراقبت و مواظبت بیشتر از این قسمت پوست صورت، نکاتی را یادآور شویم، که امیدواریم در داشتن پوستی زیبا و شفاف و عاری از هرگونه مشکل به شما عزیزان کمک کند.

    مراقبت از ناحیه تی زون صورت

    وجود تعداد زیاد غدد چربی که در این ناحیه وجود دارند، احتمال آسیب های پوستی ناشی از مسدود شدن منافذ پوستی را افزایش خواهد داد.

    مراقبت از این بخش پوست که به اهمیت آن پی بردیم، به طرق مختلفی امکان پذیر است و با استفاده از روش هایی که عنوان خواهیم کرد، باید بخصوص میزان چربی این قسمت و همین طور دیگر بخش های پوست را همیشه در حد تعادل نگه داریم.

    معرفی روش هایی برای مراقبت از ناحیه تی زون صورت  - بلاران

    استفاده از ژل های مناسب برای شست و شو

    یکی از روش های مناسب برای کم کردن چربی تی زون صورت، شستن پوست صورت با شوینده ها و ژل های مفید و مناسب است، زیرا این کار سبب می شود تا چربی های اضافه به راحتی از روی پوست پاک شده و حذف شوند.

    این کار را باید بصورت روزانه انجام دهید، زیرا شست و شو با یک ژل و یا فوم مناسب بطور منظم و مستمر، می تواند به پاکسازی پوست شما کمک کرده و چربی پوست را در حالت تعادل نگه دارد.

    لایه برداری از روی پوست

    اسکراب ها و لایه بردارهای مخصوص و مناسب پوست های چرب، می توانند لایه های مرده سطح پوست را پاکسازی کرده و با حذف چربی های زیادی پوست، به تنفس بهتر آن کمک کنند.

    این اسکراب ها را می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کرده و یا آن ها را با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در خانه، خودتان تهیه کرده و بر روی پوست قرار دهید.

    بخور دادن پوست

    برای کم کردن چربی و لطافت بیشتر پوست در ناحیه تی زون صورت، می توانید به ساده ترین شکل، از بخور آب هم استفاده کنید.

    برای انجام این کار لازم است تا آب را جوش آورده و صورت خود را در معرض بخار این آب جوش قرار دهید، تا بخار به تمامی پوست نفوذ کرده و چربی را بخصوص، بر روی قسمت T شکل صورت کاهش دهد.

    معرفی روش هایی برای مراقبت از ناحیه تی زون صورت  - بلاران

    پاکسازی عمیق پوستی

    اگر با روش های گفته شده نتوانستید چربی پوست صورت را کاهش دهید، لازم است تا با پاکسازی عمیق پوست شرایط بهتری را برای پوست خود فراهم کنید.

    پس لازم است تا ابتدا صورت خود را با شوینده های مناسب، بخوبی بشویید و سپس از پاک کننده های ترجیحاً خانگی و طبیعی برای پاکسازی عمیق پوست، بویژه ناحیه تی زون صورت کمک بگیرید.

    تهیه ماسک برای پاک سازی پوست

    برای این منظور می توانید با تهیه این ماسک و ماسک های دیگر به پاکسازی پوست بپردازید.

    عسل طبیعی          1 تا 2 قاشق مرباخوری

    شیر                       5 تا 6 قاشق غذاخوری

    آب سیب                 2 تا 3 قاشق غذاخوری

    این مواد را بخوبی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست و ناحیه تی زون صورت قرار دهید، بعد از طی زمان مناسب، پوست صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

    معرفی روش هایی برای مراقبت از ناحیه تی زون صورت  - بلاران

    استفاده از خاک رس

    یکی از روش های بسیار مؤثر برای از بین بردن چربی قسمت T شکل و یا همان تی زون صورت، استفاده از ماسک خاک رس است که می تواند بخوبی چربی این قسمت را کنترل کرده و منافذ بسته پوست را باز نماید، که البته این خاک رس از نوع آرایشی آن است.

    ماسک خاک رس را می توانید در فروشگاه های لوازم آرایشی پیدا کنید و یا اینکه خودتان در منزل آن را تهیه کنید، پس برای این کار مقداری خاک رس را با کمی آبلیمو تازه مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت و لطیف بدست آید و سپس آن را بر روی پوست صورت بگذارید.

    این ماسک نه تنها برای پوست مضر نیست، بلکه می تواند بسیار مفید هم باشد، ماسک خاک رس قابلیت بسیار خوبی برای درمان منافذ بسته شده پوست از چربی را داراست.

    بطور کلی استفاده از ماسک های مناسب در ناحیه تی زون صورت، سبب کم شدن چربی در این قسمت و نگهداری بیشتر و بهتر از پوست خواهد شد، بشرطی که آن ها را بخوبی شناخته و بدرستی از آن ها استفاده کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *