پوست

آیا استفاده از خاک رس هم در زیبایی و طراوت پوست مؤثر است؟!

آیا استفاده از خاک رس هم در زیبایی و طراوت پوست مؤثر است؟! - بلاران
  • امروزه استفاده از خاک رس بصورت ماسک، یکی از راه حل های طبیعی برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست به شمارمی رود.

    این خاک با موادی که در خود دارد، می تواند خواص گوناگونی را بر روی پوست صورت ایجاد کند و با از بین بردن چربی های اضافی سطح پوست، از بوجود آمدن جوش و آکنه بر روی صورت جلوگیری نماید.

    در ادامه این مطلب و مطالب بعدی موارد مهمی را در رابطه با کاربرد این ماده، که بصورت یکی از مواد آرایشی پر مصرف در آمده است، با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

    آیا استفاده از خاک رس هم در زیبایی و طراوت پوست مؤثر است؟! - بلاران

    استفاده از خاک رس در زیبایی پوست

    می دانید که پوست نقش بسیار مهمی را در زیبایی و همچنین سلامت افراد بازی می کند و چون بیشترین تماس را با نور خورشید، باد، دما و انواع آلودگی ها دارد، باید در برابر آسیب ها بسیار مقاوم باشد.

    شاید بهترین راه حلی که امروزه برای مقاومت و محافظت بیشتر از پوست اندیشیده شده و بکار گرفته می شود، استفاده از انواع کرم ها، لوسیون ها، مواد آرایشی و بهداشتی و یا انواع شوینده ها باشد، که همه با کمک مواد شیمیایی تهیه و تولید می شوند.

    اما این نکته لسیار مهم است که استفاده مکرر، مداوم و دراز مدت از این مواد آرایشی و بهداشتی که دارای عناصر شیمیایی هستند، ممکن است سبب ایجاد حساسیت و یا آسیب های جدی به پوست شود.

    به همین دلیل افراد، برای مقاوم سازی و سلامت بیشتر پوست خود، به دنبال راه های طبیعی و استفاده از مواد ارگانیک هستند که در عصر حاضر بیش از پیش بدان توجه می شود.

    یکی از این روش های طبیعی، مفید و آسان، با توجه به مزایای بی اندازه و زیادی که در بر دارد، استفاده از خاک رس و ماسک هایی است که با برندهای مختلف و توسط شرکت های معتبر آرایشی تولید و به بازار عرضه شده است.

    شاید تصور کنید که بشر امروزه به چنین کشفی در باره مزایا و استفاده از خاک رس دست یافته است، اما شواهد تاریخی نشان دهنده آن است که این ماسک یکی از قدیمی ترین ماسک هایی بوده که مردم و بخصوص خانم ها در قرن های گذشته هم از آن برای زیبایی استفاده می کرده اند.

    این خاک با داشتن بهترین مواد طبیعی برای تقویت و پاکسازی پوست مورد توجه و مصرف مردمانی از سرزمین های مصر، چین، هند و… بوده که آن را به جهت جوان سازی و افزایش طراوت و زیبایی پوست استفاده می کرده اند.

    آیا استفاده از خاک رس هم در زیبایی و طراوت پوست مؤثر است؟! - بلاران

    خاک رس و خواص آن

    خاک رس مجموعه ای متشکل از ذرات بسیار ریز و کوچک است که عناصر مختلفی مانند، اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن، آلومینیوم و… درون این ذرات جای می گیرند و فاصله ای را در بین ذرات تشکیل دهنده بوجود می آورند.

    فاصله بین این ذرات سبب شده تا خاک رس بعنوان یک ماده متخلخل مطرح باشد و با قرار گرفتن این ماده بر روی پوست، سلول های مرده و چربی های اضافی پوست و باکتری ها و تمام آلودگی های موجود روی پوست، جذب ذرات خاک می شوند.

    این خاک که سرشار از کلسیم، روی، منیزیم، سیلیکا و آهن و… است، برای پاکسازی پوست بسیار مفید است و به گردش خون و تصفیه بافت های پوستی و پاک کردن سموم از پوست کمک می کند و حتی استفاده از خاک رس موجب لایه برداری عمیق از پوست خواهد شد.

    اما آنچه که باعث لایه برداری پوست، توسط این خاک می شود،خاصیت چسبندگی است که در این ماده وجود دارد و با کمک ماسک هایی که با کمک خاک رس و ترکیبات مختلف دیگر، تهیه و تولید می شوند، می توانید علاوه بر خاصیت لایه برداری، از خواص دیگر آن هم استفاده کنید.

    با استفاده از این خاک می توانید از فواید و خواص بی نظیری مانند رفع جوش و آکنه، رفع آفتاب سوختگی پوست، رفع قرمزی پوست، رفع کک و مک های پوستی، رفع انواع آلرژی های پوستی، افزایش گردش خون، سفت کننده بافت پوست صورت، شفاف کننده و روشن کننده پوست، کمک به کلاژن سازی و جوانسازی پوست و… استفاده کنید.

    آیا استفاده از خاک رس هم در زیبایی و طراوت پوست مؤثر است؟! - بلاران

    در پست های بعدی علاوه بر توضیحات بیشتر در باره انواع مختلف این خاک ، فواید استفاده از خاک رس و ماسک های تهیه شده از آن و طریقه مصرف این ماسک ها را هم بیان خواهیم کرد، پس کماکان با ما همراه باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *