عمومی

رفع خشکی موها با استفاده از ماسک های مختلف طبیعی

رفع خشکی موها با استفاده از ماسک های مختلف طبیعی - بلاران
  • برای رفع خشکی موها لازم است که بجای استفاده از راه های غیر طبیعی و شیمیایی، از روش ها و ترفندهای طبیعی کمک بگیرید.

    این کار علاوه بر آنکه بی ضرر و بی خطر است، به تقویت موهای شما و جلوگیری از خشک شدن و تقویت موها کمک خواهد کرد و استفاده های زیادی از آن خواهید کرد.

    در این مطلب چند نمونه از ماسک های مختلفی را که می توانید برای موهای خشک خود بکار برده و آن ها را از این وضعیت نجات دهید، عنوان خواهیم کرد.

    ماسک های طبیعی و رفع خشکی موها

    برای این کار می توانید از ماسک های متفاوتی کمک بگیرید از جمله:

    استفاده از ماسک ژلاتین

    حتماً تا به حال ژلاتین را به شکل های مختلف ورقه ای و پودری دیده اید، ژلاتین منبع بسیار خوبی برای تأمین پروتئین، برای موها به شمار می رود و در رطوبت رسانی و براق شدن موها اثر بسیار خوبی دارد.

    اما برای اینکه به روش درستی از آن استفاده کنید، بهتر است به این ترتیب عمل کنید.

    یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین یا معادل با مقدار آن ورقه های ژلاتین را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و بگذارید تا پودرهای ژلاتین کاملاً در آب حل شده و باز شوند.

    ژلاتین حل شده را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره از عصاره رزماری و یا روغن یاسمن را با هم ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید و بر روی موهای خود گذاشته و ماساژ دهید و بگذارید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی موها باقی بماند.

    سپس می توانید موها را با آب ولرم شست و شو داده و در دراز مدت از اثرات این ماسک، که جهت رفع خشکی موها است، بهره ببرید.

    رفع خشکی موها با استفاده از ماسک های مختلف طبیعی - بلاران

    ماسک موز رسیده

    موز دارای درصد بالایی از رطوبت است و پتاسیم زیادی را هم داراست و از این رو ماده مناسبی برای از بین بردن خشکی و تقویت موهاست و موها را نرم کرده و همچنین از ایجاد موخوره بر روی موها جلوگیری می کند.

    برای اینکه بخوبی از این خواص موز بهره مند شوید، یک موز کاملاً رسیده را بخوبی له کنید و آن را از ریشه تا نوک موها پخش کرده و موها را به آن آغشته کنید و بگذارید به مدت یک ساعت بر روی مو بماند تا اثر خود را بگذارد، حالا موها را با آب ولرم آبکشی کنید و نرمی و لطافت را بر روی موی خود حس کنید.

    رفع خشکی موها با استفاده از ماسک های مختلف طبیعی - بلاران

    استفاده از ماسک آووکادو

    برای تهیه ماسک آووکادو بهتر است تا از آووکادوهای بسیار رسیده کمک بگیرید و آن ها را پوست گرفته و خوب له کنید و سپس به همراه یک تخم مرغ، ترکیبی یکدست و روان را بدست آورده و بر روی موهای ترجیحاً مرطوب، بمالید.

    بهتر است که به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس موها را خوب و طی چندین مرحله آبکشی نموده و سپس آن ها را با کمک یک شامپوی مناسب جهت رفع خشکی موها بشویید.

    آووکادو سرشار از ویتامین های E و A و مواد معدنی و همچنین چربی های اشباع شده است که می تواند به موهای خشک و آسیب دیده شما کمک کرده و آن ها را بخوبی تغذیه کند.

    رفع خشکی موها با استفاده از ماسک های مختلف طبیعی - بلاران

    ماءالشعیر و موهای خشک

    ماءالشعیر دارای پروتئینی است که در براق و درخشان نشان دادن موها و همچنین در ترمیم کوتیکول های آسیب دیده مو مؤثر است و به صاف شدن آن ها هم کمک خواهد کرد.

    اما برای استفاده از آن، ابتدا باید موهای خود را با شامپوی مناسب موهای خشک بشویید و سپس مقداری از ماءالشعیر را بر روی موهای خود اسپری کرده و آن ها را در معرض هوا خشک کنید.

    پس از اینکه موها خشک شدند، خواهید دید که ماءالشعیر بدون اینکه هیچ بویی از خود برجای بگذارد، مثل یک نرم کننده بر روی موهای شما عمل کرده و مو ها نرم و لطیف و درخشان شده اند و بدین ترتیب و به همین سادگی، به لطافت  و رفع خشکی موها کمک بسیار زیادی کرده است.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *