عمومی

برس حرارتی مو چیست و چگونه کار می کند؟

برس حرارتی مو چیست و چگونه کار می کند؟ - بلاران
  • برس حرارتی مو هم جزو ابزار آرایشی مدرن محسوب شده و همانطور که از اسم و نامگذاری آن پیداست، وسیله ای است که برای صاف کردن و شانه کردن مو بکار می رود.

    برای اینکه با این وسیله آشنا شوید و در مورد آن مطالب بیشتری را بدانید، حتماً این پست را مطالعه کرده، تا از  چگونگی کار با آن مطلع شوید و قبل از اینکه یکی از آن ها را تهیه کنید، اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید.

    برس حرارتی مو چیست و چگونه کار می کند؟ - بلاران

    آشنایی بیشتر با برس حرارتی مو

    برس های حرارتی و یا شانه های برقی، وسیله ای برای صاف کردن سریع و دقیق مو هستند و با استفاده از این وسیله، دیگر نیازی به کاربرد سشوار و اتوی مو نخواهید داشت.

    این وسیله در واقع ابزار جدیدی در آرایشگری محسوب می شود که با کمک آن می توانید به راحتی موها را شانه کرده و چون بطور همزمان قادر است که موها را سشوار و اتو کند، موها بعد از شانه کردن به کمک آن صاف و لخت خواهد شد و در پایان کار، موهایی صاف، مخملی و زیبا خواهید داشت.

    برس حرارتی مو چیست و چگونه کار می کند؟ - بلاران

    طرز کاربرد و استفاده از برس حرارتی

    این وسیله بیشتر برای موهای بلند قابل استفاده است، پس کافی است تا برس را بر روی قسمت ریشه مو قرار داده و آن را به سمت پایین و نوک موها هدایت کنید.

    برس را باید در زیر و روی موها کشیده و آن ها را از لابلای شانه های برس عبور دهید، توجه کنید که اگر در هنگام شانه کردن قسمت پایین موها را با دست دیگرتان بگیرید، موها بهتر شانه خواهند شد و دسته موها به راحتی از دندانه های شانه می گذرد و موها هم براحتی صاف می شوند.

    اگر حس کردید دسته مویی که در نظر گرفته اید با برس حرارتی مو بخوبی شانه نمی شوند و مقداری از موها خارج از دندانه های شانه قرار می گیرند، از حجم موهای قرار گرفته بر روی شانه کم کنید تا موها به سادگی شانه شوند.

    برای اینکه اطمینان یابید که همه موها شانه و صاف شده اند، از یک طرف، برس را کم کم بر روی موها قرار دهید و تا سمت و قسمت دیگر پیش روید تا اینکه همه موها را صاف کنید.

    برس های حرارتی که از دندانه های فلزی با کاور سرامیکی ساخته شده اند، اغلب قابلیت تنظیم دما را هم دارند و می توانند صرفاً با یک شانه کردن ساده، موها را صاف، یکدست و خوش حالت نمایند.

    در طراحی و ساخت این برس ها از صفحه ای سرامیکی با ترکیبات خاص استفاده شده است، تا بتواند حرارت تولید شده بوسیله اشعه مادون قرمز را که در لابه لای دندانه های آن طراحی شده است، به طور کاملاً  یکنواخت و ملایم به موها برساند.

    برس حرارتی مو چیست و چگونه کار می کند؟ - بلاران

    نحوه نگهداری و مراقبت از برس های حرارتی

    این دستگاه برقی هم، همانند دستگاه های دیگر برقی نیاز به یک سری مراقبت ها و مواظبت های مخصوص به خود دارد که در صورت رعایت آن می توانید در طول مدت بیشتری از برس حرارتی مو استفاده کرده و آن را سالم و بدون نقص نگه دارید تا نیاز به تعویض زود هنگام آن نداشته باشید.

    این نکات مراقبتی عبارتند از:

    پس از هر بار استفاده از برس برقی و یا در فواصل استفاده بلند مدت از آن، دو شاخه دستگاه را از اتصال به برق جدا کرده و اگر لازم بود دوباره در هنگام مصرف آن را متصل کنید.

    این دستگاه برقی را همانند هر دستگاه دیگر الکتریکی باید به دور از رطوبت و آب قرار دهید تا سبب اتصالی و سوختن دستگاه نشود.

    هرگز دستگاه را در معرض تابش مستقیم و شدید آفتاب و گرمای شدید و بی اندازه قرار ندهید.

    مراقب باشید که به برس حرارتی که دستگاه ظریفی است، ضربات شدید وارد نشود.

    اگر نوسانات شدید برقی وجود دارد، از روشن کردن و استفاده از اینگونه برس ها تا درست شدن نوسانات و تثبیت جریان برق، پرهیز کنید.

    مواردی دیگری هم هستند که با رعایت درست آن ها و استفاده بهینه از دستگاه عمر مفید آن را طولانی تر خواهید کرد.

    در پست بعدی در مورد مزایای برس حرارتی مو توضیحات بیشتری خواهیم داد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *