عمومی

کم کردن خشکی موها با استفاده از روغن های طبیعی

کم کردن خشکی موها با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران
  • کم کردن خشکی موها راه و روش های فراوانی دارد، که برخی از آن ها شیوه های طبیعی و خانگی هستند و شما براحتی با استفاده از آن ها می توانید موهایی شفاف و درخشان داشته باشید.

    البته استفاده از این مواد طبیعی راه و روش های خاص خود را دارد که باید با آن آشنا باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این روغن ها بر روی مو داشته باشید.

    روغن های طبیعی و کم کردن خشکی موها

    خشکی موها یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد با آن دست به گریبان بوده و راه هایی را برای از بین بردن آن جستجو می کنند.

    برای رفع خشکی موها می توانید به روش های زیر عمل کنید.

    کم کردن خشکی موها با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران

    استفاده از روغن نارگیل

    روغن نارگیل هم بطور اختصاصی می تواند یکی از روغن های بسیار مفید و اثربخش برای موها و درمان خشکی آن باشد.

    روغن نارگیل با نرم کردن تک تک تارهای مو، می تواند بطور طبیعی برای آن ها لطافت و زیبایی را به ارمغان آورده و از خشکی بیش از حد، آن ها را نجات دهد.

    روغن نارگیل می تواند با پر کردن شکاف هایی که در اثر قرار گرفتن زیاد در برابر آفتاب و حرارت در رشته های مو ایجاد می شود، از آسیب دیدگی بیشتر و خشکی بی اندازه آن ها جلوگیری کرده و آن ها را تقویت نماید.

    برای استفاده از روغن نارگیل می توانید هفته ای یک تا دو بار این روغن را به میزان حجم موهای خود گرم کرده و یا حداقل آن را به دمای اتاق برسانید.

    برای کم کردن خشکی موها و هنگام استفاده از روغن نارگیل بهتر است تا روغن را بین کف دستان خود بمالید و سپس آن را  بر روی موهای خود بطور یکدست و به آرامی ماساژ دهید و همه مو از ریشه تا نوک مو را به این روغن کاملاً آغشته کنید، ولی دقت کنید که نباید موها را زیادی چرب کنید.

    حالا می توانید موهای خود را به کمک یک حوله یا روسری نخی، به مدت 20 تا 30 دقیقه بپوشانید تا موها از فواید بسیاری که این روغن بر روی موها دارند استفاده کنند.

    بعد از گذشت این مدت موهای خود را با شامپو مناسب بشویید و به آرامی خشک کنید.

    کم کردن خشکی موها با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران

    استفاده از مخلوط ماست و روغن ها طبیعی

    برای از بین بردن خشکی موها می توانید از مخلوط انواعی از روغن های طبیعی و ماست کمک بگیرید، که هم چربی روغن و هم ماست، می تواند کمک مؤثری برای خشکی مو باشد.

    برای این کار ابتدا ( به میزان موها ) نصف پیمانه ماست ساده را با دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و بعد آن را بر روی همه قسمت های مو ماساژ دهید.

    موها را با کمک یک کلاه یا روسری نخی بپوشانید و بگذارید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه به همین شکل بماند و برای کم کردن خشکی موها سپس آن ها را با آب گرم و شامپو بشویید و آبکشی کنید و در هوای آزاد موها را خشک کنید و از طراوت موهای تان لذت ببرید.

    کم کردن خشکی موها با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران

    روغن کرچک و عسل

    روغنی که از گیاه کرچک گرفته می شود، قابلیت مرطوب کردن و ضخیم کردن فولیکول های مو را در اثر مصرف درست و مداوم آن دارد و سبب رشد موها نیز خواهد شد.

    این گیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که موجب تقویت مو شده و آن ها را مستحکم، سالم و درخشان نگه می دارد.

    برای اینکه استفاده حداکثری از این روغن کرده باشید، می توانید به این روش عمل کنید:

    چند قطره از روغن کرچک را با یکی دو قطره از روغن نعنا و دو تا سه قاشق عسل با یکدیگر مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست سر و موها بخوبی ماساژ دهید تا همه قسمت های مو به این مواد آغشته شود.

    موها را به مدت 20 تا 30 دقیقه در داخل کلاه یا حوله بپیچید تا موها بتوانند مواد لازم را که برای پوست و ریشه مو لازم است از این مواد دریافت کنند و بعد هم موهای خود را با کمک شامپویی مناسب بشویید و به آرامی خشک کنید تا به کم کردن خشکی مو کمک کرده باشید.

    روش های طبیعی دیگری هم برای درمان خشکی مو وجود دارند، که در پست های بعدی به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *