عمومی

از بین بردن خشکی موها چگونه امکان پذیر است؟

از بین بردن خشکی موها چگونه امکان پذیر است؟ - بلاران
  • از بین بردن خشکی موها راهکارهایی دارد، به شرط اینکه این مشکل در اثر بیماری بوجود نیامده باشد، هر چند که آن هم با تشخیص درست و دادن داروهای مناسب قابل درمان و امکان پذیر است.

    اما برای اینکه راه درست آن را جستجو کرده باشید، لازم است تا ابتدا دلایل بوجود آمدن این عارضه را کشف کنید و سپس دنبال راه های درمانی بگردید، که در این مطلب به این راه ها خواهیم پرداخت.

    پس اگر موهای خشکی دارید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید راهکاری متناسب برای مشکل خود بیابید و با عمل به آن شادابی موهای خود را باز یابید.

    راه های از بین بردن خشکی موها

    روش های زیادی برای از بین بردن خشکی موها وجود دارد، که به برخی از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

    از بین بردن خشکی موها چگونه امکان پذیر است؟ - بلاران

    تغذیه درست و استفاده از مواد غذایی سالم

    استفاده از مواد غذایی سالم و تمامی گروه های غذایی برای سلامت پوست و مو بسیار لازم و ضروری است، اما کمک گرفتن و خوردن برخی از آن ها بیش از دیگران به رشد و سلامت موهای ما کمک خواهد کرد.

    به عنوان مثال استفاده از پروتئین های دریایی به ضخیم شدن موهای شما و تقویت آن ها کمک فراوانی خواهد کرد، همچنین خوردن این مواد غذایی سبب می شود تا موهای شما درخشان تر از همیشه به نظر برسند.

    این مواد و همچنین مقدار قابل توجهی از امگا 3 و پیتید ها در انواع ماهی ها و خوراک های دریایی موجود است  و شما با مصرف ماهی هایی مانند، ماهی تن، ماهی ساردین، میگو، انواع صدف های خوراکی و… می توانید موهایی زیباتر و درخشان تر داشته باشید.

    مصرف مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان هستند نیز به این منظور کمک خواهند کرد و برخی از مواد غذایی که در دسترس ما هستند، سرشار از آنتی اکسیدان می باشند، موادی مانند لوبیا قرمز، گوجه فرنگی، گردو، کلم بروکلی و … که با مصرف آن ها می توانید به رفع و از بین بردن خشکی موها کمک کنید.

    در این مورد استفاده از مکمل های غذایی و تأمین ویتامین های لازم برای بدن و مو، می تواند تأثیر مستقیمی بر روی سلامت آن ها داشته باشد، ویتامین های گروه A و ویتامین های گروه E و ویتامین C و بیوتن، یکی از مهمترین این ویتامین ها هستند.

    مصرف مکمل های مناسب می تواند به باز گرداندن درخشندگی و براقی و همین طور جلوگیری از خشکی موهای شما کمک کند.

    مصرف مکمل های امگا 3 می توانند به درخشان نگه داشتن موهای شما کمک کنند، زیرا که امگا 3 اسید چربی است که برای مرطوب نگه داشتن موها مفید و مؤثر است.

    از بین بردن خشکی موها چگونه امکان پذیر است؟ - بلاران

    نَه شستن هر روزه موها!

    شستن هر روزه موها با شامپو کار اشتباهی است زیرا باعث از بین رفتن رطوبت و چربی طبیعی و لازم برای موها می شود و سبوم مو را از بین می برد.

    سبوم در واقع همان چربی طبیعی و مورد نیاز مو است که وقتی به میزان مناسبی بر روی موها باشد، آن ها را درخشان تر کرده و نگهداری از موها را آسان تر خواهد کرد.

    اگر نیاز به دوش گرفتن روزانه دارید، لازم نیست که در هر بار موهای خود را هم با کمک شوینده ها بشویید، بلکه برای از بین بردن خشکی موها می توانید فقط آن ها را آبکشی نمایید و یا اینکه حداقل از شامپوی بچه که شوینده های ملایم تری هستند استفاده کنید، تا چربی سر شما کاملاً از بین نرود.

    از بین بردن خشکی موها چگونه امکان پذیر است؟ - بلاران

    شستن موها با دمای پایین آب

    شستن موها با آب داغ یکی از کارهایی است که سبب خشکی و آسیب به موها می شود، پس برای جلوگیری از این کار فقط کافی است تا با آب ولرم موها را بشویید.

    پس از اینکه موهای خود را با شامپوی مناسبی شستید، موهای خود را با کمک آب ولرم آبکشی کنید تا از مزایایی که این دمای آب برای پوست و موی شما دارد، استفاده کرده باشید و موهای خود را تا حدودی از خشکی نجات دهید.

    برای از بین بردن خشکی موها و ایجاد شادابی و طراوت بر روی آن ها، روش های دیگری هم وجود دارد که در پست بعدی به آن خواهیم پرداخت.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *