عمومی

دلایل دیگری برای وز شدن موها که باید آن ها را بدانیم

دلایل دیگری برای وز شدن موها که باید آن ها را بدانیم - بلاران
  • با توجه به اینکه ظاهر و فرم موها نقش مهم و اساسی در زیبایی و آراستگی افراد دارد، وز شدن موها و خشک شدن بیش از حد آن ها، این زیبایی را از بین برده و ظاهر اشخاص را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

    پس باید بیش از پیش برای مراقبت و سالم نگه داشتن موها  وقت گذاشته و محافظت و نگهداری از موها و تقویت آن ها را به یکی از کارهای روزانه تبدیل کنیم و آن را جزوی از سبک جدید زندگی قرار دهیم.

    در این مطلب موارد دیگری را که سبب وز کردن و ظاهر ناخوشایند موها خواهد شد، برشمرده و اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. خرسندیم که در سایت پُر مخاطب بلاران همچنان همراه ما می مانید.

    مراقبت از مو - بلاران

    علت های دیگر وز شدن موها

    وز شدن مو زمانی اتفاق می افتد که ساقه مو کاملاً خشک شده و درصد رطوبت مو بسیار پایین است، در این شرایط ناجور، کوتیکول مو خیلی زبر و خشن شده و ظاهری وز مانند به خود می گیرد که برای موها ناخوشایند و نازیبا خواهد بود.

    اما عواملی هم هستند که به این خشک دامن زده و یا اساساً خود باعث بوجود آمدن این مشکل خواهند بود.

    مراقبت از مو - بلاران

    رنگ کردن و دکلره کردن مداوم موها

    یکی از عوامل بسیار مؤثر در وز کردن و خشک شدن موها، استفاده مداوم از انواع مواد شیمیایی برای تغییر رنگ موها و یا بی رنگ کردن آن هاست، چرا که این مواد می توانند قوی ترین موها را هم با آسیب های جدی مواجه کنند.

    برای اینکه موهای شما از آسیب اینگونه مواد در امان بماند و دچار شکنندگی، موخوره و خشکی مو نشویید، بهتر است تا علاوه بر رسیدگی بیشتر به موها و تقویت آن ها، از رنگ کردن پشت سر هم موها خودداری کرده و فرصت نفس کشیدن و تجدید قوا به موهایتان بدهید.

    مراقبت از مو - بلاران

    مراقبت از مو در فصول خشک سال

    در فصول سرد سال موها عموماً دچار خشکی و کم آبی خواهند شد، برای همین آبرسانی و هیدراته کردن مو در این فصول، بویژه برای کسانی که در حالت عادی هم دچار خشکی مو هستند، جنبه حیاتی پیدا کرده و برای جلوگیری از وز شدن موها و خشک نشدن آن ها، باید فوراً به داد آن ها برسید.

    برای این منظور می توانید از محصولات با کیفیت آبرسان و یا نرم کننده برای موها کمک گرفته و یا با درست کردن ماسک های طبیعی مو، موها را تقویت کرده و از خشک و وزی آن ها تا حدود بسیار زیادی پیشگیری کنید.

    مراقبت از مو - بلاران

    وجود موخوره در موها

    موهایی که آسیب دیده و دچار خشکی و موخوره شده اند، به راحتی دچار گره و وز می شوند و قبل از اینکه تمام مو را گرفتار کنند باید برای رفع آن چاره ای بیندیشید.

    قبل از انجام هر کاری بهتر است تا با کوتاه کردن قسمت انتهایی موهایی که دچار موخوره شده اند، از شر موهای آسیب دیده خلاص شوید تا ساقه موها دچار موخوره و در نتیجه شکنندگی نشوند.

    در نهایت برای موهایی که زود به زود گرفتار موخوره می شوند، باید فکر اساسی بیندیشید و با درمان قطعی موخوره از آسیب های جدی به موها جلوگیری کنید، البته بهتر است که حتی موهای سالم را هم هر از چند گاهی کمی کوتاه کرده و نوک آن ها را بچینید.

    دلایل دیگری برای وز شدن موها که باید آن ها را بدانیم - بلاران

    استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن موها

    اغلب مواد شیمیایی که برای صاف کردن و کراتینه کردن موها در بازار وجود دارند، می توانند در اثر استفاده نادرست، موهای شما را با مشکل جدی مواجه کرده و آن ها را دچار خشکی و شکندگی و در نتیجه گرفتار وز شدن موها کنند.

    در نظر داشته باشید که بیشتر روش هایی که برای صاف کردن موها بکار برده می شوند، موقتی بوده و نمی توانند بطور دائم موهای شما را صاف و یکدست نگه دارند، دقت داشته باشید که در اینگونه مواقع با هوشیاری کامل از مواد با کیفیت مرغوب و استاندارد استفاده کرده و در موارد غیر ضروری از استفاده اینگونه مواد بپرهیزید.

    دلایل دیگری برای وز شدن موها که باید آن ها را بدانیم - بلاران

    شنا و مراقبت از مو

    در هنگام شنا از موهای خود مراقبت کنید و با استفاده از کلاه مخصوص شنا موهای خود را بپوشانید، زیرا کلر موجود در آب استخر به موها آسیب وارد کرده و آن ها را خشک و به مرور وز خواهند کرد.

    برای جلوگیری از این کار علاوه بر استفاده از کلاه شنا، بلافاصله پس از شنا، دوش گرفته و با آب ولرم موهای خود را بخوبی شستشو دهید و در صورت لازم از نرم کننده مناسب کمک بگیرید، تا از آسیب به موها و وز شدن آن ها پیشگیری کرده باشید.

    دلایل دیگری برای وز شدن موها که باید آن ها را بدانیم - بلاران

    رطوبت رسانی به موها

    وقتی که موهایی خشک و وز دارید و رطوبت موها کم است به محض قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب، موها رطوبت را از هوا جذب کرده و سبب وز شدن بیشتر خواهند شد، علتی که بزرگترین عامل وز شدن موها محسوب می شود.

    برای جلوگیری از این کار بهترین راه این است که با روش های درست و آبرسانی و رطوبت رسانی، به موها کمک کنید، می توانید برای این کار از انواع ماسک مو که حاوی روغن نارگیل و یا روغن کرچک هستند کمک بگیرید تا با مرطوب نگه داشتن موها، اجازه جذب رطوبت موجود در هوا و در نهایت وز شدن موها را ندهید.

    به هر حال اگر موهای شما جزو آن دسته از موهایی است که سریع گره خورده و وز می شوند و حالت صاف خود را از دست می دهند، باید با توجه به جنس مو، علاوه بر استفاده از یک آبرسان قوی، از اسپری های چند کاره که قابلیت تغذیه و رطوبت رسانی به موها را دارند، کمک گرفته و یا از یک اسپری حات دهنده و نرم کننده که به رفع وزی مو کمک خواهد کرد، استفاده کنید و یا اینکه از ماسک های طبیعی برای نرم کردن مو بهره ببرید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط