عمومی

جلوگیری از خشکی مو با روش های طبیعی

جلوگیری از خشکی مو با روش های طبیعی - بلاران
  • برای جلوگیری از خشکی مو راه های بسیاری وجود دارد، اما برخی از این روش ها طبیعی و بی ضرر هستند و شما به راحتی با بکار بردن آن ها می توانید از این معضل نجات یابید.

    در این پست در باره چند شیوه ساده برای رفع خشکی مو صحبت خواهیم کرد، که امیدواریم آن ها را بکار بندید و از فواید آن استفاده کنید.

    شیوه هایی برای جلوگیری از خشکی مو

    برای این منظور از شیوه های متفاوتی می توانید کمک بگیرید و اگر خشکی مو شدیدی دارید، حتی می توانید از چند روش بطور همزمان استفاده کنید، که برخی از آن ها عبارتند از:

    جلوگیری از خشکی مو با روش های طبیعی - بلاران

    بکار بردن روغن های طبیعی

    استفاده و بکار بردن برخی از روغن ها و ماساژ آن بر روی موها و سر، سبب از بین رفتن خشکی مو و تقویت موها خواهد شد.

    روغن زیتون یکی از روغن هایی است که برای خیلی از مشکلات پوستی و مو معجزه می کند و در مورد خشکی مو هم یکی از بهترین درمان ها محسوب می شود.

    علاوه بر روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن کرچک، روغن جوجوبا و… همه از مواد طبیعی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E می باشند که با کمک آن ها می توانید رطوبت لازم برای  موها را فراهم کنید.

    روغن ها می توانند به بسته شدن لایه بیرونی مو یا کوتیکول مو کمک کنند و در نتیجه آسیب های وارده به موها را کاهش دهند.

    اما برای استفاده از این روغن ها بر روی مو که سبب تقویت و کم شدن خشکی موها شده و به براقی و درخشش موها کمک می کنند، می توانید به روش زیر عمل کنید.

    به نسبت حجم مویی که دارید، از نصف و یا یک پیمانه روغن طبیعی، از هر نوعی که در اختیار دارید، کمک گرفته و آن را کمی گرم کنید.

    برای جلوگیری از خشکی مو دقت کنید که روغن را خیلی داغ نکنید و آن را به مرحله جوش آمدن نرسانید.

    کم کم روغن را بر روی موها مالیده و آن را به آرامی ماساژ دهید تا همه موها و کف سر را در بر بگیرد.

    وقتی همه موها را به روغن آغشته کردید، موها و سر خود را با کمک حوله و یا کلاه مناسب بپوشانید.

    اگر بتوانید در تمام طول شب روغن را بر روی موها و سر خود نگه دارید، بسیار بهتر خواهد بود، ولی اگر برایتان مقدور نبود، اجازه دهید تا روغن حداقل 45 دقیقه تا یک ساعت بر روی موها بماند.

    پس از گذشت این مدت می توانید موها و سر خود را با شامپو مناسب موی خود بشویید و سپس آن را آبکشی کنید و تلاش کنید برای خشک کردن موها از هوای داغ سشوار استفاده نکنید و یا حداقل از هوای ملایم و یا سرد برای خشک کردن آن ها استفاده کنید.

    اگر بتوانید موهای خود را در معرض هوای آزاد و بدون کمک سشوار خشک کنید، بسیار بهتر خواهد بود، چون باد سشوار خود موجب خشکی موها خواهد شد.

    جلوگیری از خشکی مو با روش های طبیعی - بلاران

    روغن آرگان

    روغن آرگان هم جزو روغن هایی است که می تواند به شما در زمینه جلوگیری از خشکی مو کمک کرده و تأثیرگذاری خوبی بر روی موها داشته باشد، این روغن می تواند عمیقاً به فولیکول های مو نفوذ کرده و مواد مغذی و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و 9 را به موها برساند.

    شاید فکر کنید که در اثر استفاده از این روغن ها موهای شما بیش از اندازه چرب خواهند شد، در صورتی که اینطوری نیست و این روغن بدون اینکه موهای شما را چرب کند، آن ها را مرطوب نگه می دارد.

    اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی و همچنین ویتامین E که در روغن آرگان وجود دارد می تواند به بهبود رشد موها و محافظت مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کرده و ریزش و خشکی موها را درمان کند.

    برای این کار می توانید چند قطره روغن آرگان را با روغن آووکادو و یا آلوئه ورا ترکیب کنید و آن را بر روی نوک موها که معمولاً خشک تر از بقیه قسمت هاست ریخته و آن را به آرامی ماساژ دهید تا ظاهر آن ها نرم تر و لطیف تر شود.

    برای راحتی کار می توانید این روغن و یا هر روغن دیگر را به کمک یک اسپری بر روی تمامی نقاط مو  اسپری کرده و بطور یکدست و یکنواخت همه مو را به آن آغشته کنید و از فواید مهم آن که جلوگیری از خشکی مو است، بهره مند شوید.

    سایر روغن های طبیعی و مناسب مو را هم می توانید به شیوه اسپری کردن به موها زده و با تقویت موهای خود بدین وسیله، از شکستن و ریزش آن ها تا حدود زیادی جلوگیری کنید.

    جلوگیری از خشکی مو با روش های طبیعی - بلاران

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *