عمومی

راهکارهایی برای رفع خشکی مو و ایجاد شادابی در آن

راهکارهایی برای رفع خشکی مو و ایجاد شادابی در آن - بلاران
  • برای رفع خشکی مو راهکارهایی را در پست قبلی عنوان کردیم، اما لازم است تا روش های بیشتری را بیاموزیم تا با بکار بستن آن ها موهای خود را از خشکی و عوارض آن نجات دهیم.

    روش هایی برای رفع خشکی مو

    چندین راه دیگر برای رفع خشکی مو وجود دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

    استفاده از شوینده های مناسب و با کیفیت

    گاهی حس می کنیم که خرید شوینده ها و یا شامپوها فقط به صرف ارزان بودنشان برای همه خوب و قابل مصرف هستند، البته این گفته بدین معنا نیست که گران بودن این محصولات دلیلی بر خوبی و مرغوبیت آن است.

    بلکه شما در هنگام استحمام و شستن موها با توجه به نوع مو، مخصوصاً موهای خشک خود باید از شامپوهای ویژه استفاده کرده و از نرم کننده هایی که سبب آبرسانی به موها می شوند بهره بگیرید.

    راهکارهایی برای رفع خشکی مو و ایجاد شادابی در آن - بلاران

    خشک کردن موها بدون استفاده از سشوار

    اگر سعی کنید که بعد از استحمام موهای خود را به جای اینکه با سشوار خشک کنید، با حوله، روسری و یا در معرض هوای مناسب خشک کنید، موها حالت طبیعی خود را خواهند داشت.

    در صورتی که اگر هر بار بعد از شستن موها آن ها را به کمک سشوار و بخصوص با هوای داغ آن خشک کنید، مسلماً رطوبت طبیعی موها پس از گذشت مدت زمانی از بین رفته و خشک خواهند شد که در این صورت برای رفع خشکی مو باید راهی پیدا کرد.

    حالت دادن موها بدون دستگاه های حرارتی

    استفاده کردن از وسایل و ابزار برقی و حرارتی بصورت مداوم و مستمر و بطور روزانه، کار کاملاً اشتباهی است که سبب خشک شدن تارهای مو و از بین رفتن رطوبت و چربی طبیعی موها خواهد شد، پس تلاش کنید بهره مندی از این وسایل را به حداقل خود کاهش دهید.

    راهکارهایی برای رفع خشکی مو و ایجاد شادابی در آن - بلاران

    استفاده از لوازم محافظتی بر روی موها

    استفاده از لوازم محافظتی مانند کلاه و یا آفتاب گیر بر روی موها سبب می شود تا هنگام قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، پرتوهای ماوراءبنفش و مضر آن که هم برای پوست و هم برای ساقه مو ناخوشایند و مضر هستند، آسیب به مو را کمتر کنند.

    مسئله دیگر این است که مجاورت در آفتاب و گرمای شدید، علاوه بر مواردی که گفته شد، سبب تعریق بیش از اندازه و در پی آن استحمام و شست و شوی بیش از حد موها شده که خود به تنهایی یکی از دلایل ایجاد خشکی موهاست.

    پس مخصوصاً اگر موهای خشکی دارید، بهتر است تا زمان قرار گرفتن در مقابل تابش نور آفتاب را کاهش دهید و در فعالیت های روزانه خود که مجبورید ساعت ها در برابر نور خورشید قرار گیرید، حتماً از کلاه برای رفع خشکی مو بر روی موها استفاده کنید.

    برای کسانی که موهای خشکی دارند و این خشکی در اثر ارتباط مستمر و زیاد با نور خورشید حاصل شده است، پیشنهاد می کنیم تا با قرار دادن ژل آلوئه ورا بر روی موهای خود آن را ترمیم کرده و از خشکی بیشتر موها جلوگیری کنند.

    استفاده از مواد طبیعی برای رطوبت و آبرسانی به موها

    برای اینکه موهای خود را از خشکی نجات دهید، بهتر است تا حداقل هفته ای یکبار از ماسک های مو و روغن هایی که باعث رطوبت رسانی به موها شده و آن ها را شاداب و باطراوت نگه می دارند کمک بگیرید.

    راهکارهایی برای رفع خشکی مو و ایجاد شادابی در آن - بلاران

    کوتاه کردن موها

    عموماً همیشه نوک موها خشک تر از بقیه موها است و کسانی که دچار خشکی مو شده اند، نوک موی آن ها دچار موخوره شده است از این جهت، برای برطرف کردن موخوره و کم کردن خشکی نوک موها، بخصوص اگر موهای بلندی دارید، بهتر است تا مقداری از آن را کوتاه کنید.

    حتی اگر موهای کوتاهی دارید که دچار خشکی بیش از اندازه شده اند و نمی توانید آن را با کمک روش های دیگر تقویت کرده و از این وضع نجات دهید، بهتر است تا در صورت امکان باز هم آن را کوتاه تر کنید، چون در این صورت حتی حالت دادن به آن ها و مدل دادن به موها هم دشوار خواهد بود و همواره برای رفع خشکی موها باید کاری انجام داد.

     

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *