عمومی

کم کردن خشکی مو و اثرات آن با استفاده از تخم مرغ

کم کردن خشکی مو و اثرات آن با استفاده از تخم مرغ - بلاران
  • از قدیم هم استفاده از تخم مرغ برای موارد مختلف درمانی مرسوم بوده، بخصوص اثرات آن برای کم کردن خشکی مو بسیار مؤثر بوده و هست. از این جهت در این مطلب روش هایی را برای جلوگیری و از بین بردن خشکی در موها به کمک این ماده غذایی ارزشمند عنوان خواهیم کرد.

    به نظر می رسد که با دسترس بودن این ماده غذایی و وجود آن در هر خانه ای، به راحتی می توان از آن به نفع موها بهره برد.

    روش هایی برای کم کردن خشکی مو

    می دانید که تخم مرغ دارای پروتئین بسیار بالایی است و از این جهت برای تقویت موها و محکم کردن آن ها و همین طور رساندن چربی و رطوبت کافی بسیار مؤثر است، برای همین به خشکی و شکنندگی موها کمک فوق العاده ای خواهد کرد.

    اما برای اینکه از تخم مرغ جهت درمان و جلوگیری از خشکی مو استفاده حداکثری داشته باشید، باید به روش صحیحی از آن بهره ببرید، پس به روش های زیر دقت کرده و به آن ها عمل کنید تا اثر آن را مشاهده کنید.

    کم کردن خشکی مو و اثرات آن با استفاده از تخم مرغ - بلاران

    ترکیب تخم مرغ و آب

    به نسبت حجم و بلندی و کوتاهی موها، یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکدست و روان شود.

    سپس ترکیب بدست آمده را هم برکف سر( پوست سر) و هم به تمامی موها مالیده و بخوبی ماساژ دهید، تلاش کنید تا به کمک نوک انگشتان و با حرکات دورانی پوست سر و موها را با این ترکیب به خوبی آغشته کنید.

    چند دقیقه ای این کار را ادامه دهید و بعد از 10 دقیقه  برای کم کردن خشکی مو موهای خود را با آب ولرم نزدیک به سرد آبکشی کنید.

    برای از بین بردن بوی خامی تخم مرغ از یک شامپوی مناسب موهای خشک استفاده کرده و موهای خود را با آن بشویید و مجدداً با آب ولرم آبکشی کنید.

    کم کردن خشکی مو و اثرات آن با استفاده از تخم مرغ - بلاران

    ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون

    در این روش به نسبت موها، دو عدد تخم مرغ را درون ظرف مناسبی بشکنید و کاملاً آن را هم زده و مخلوط کنید و حالا به آن دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کرده و هم بزنید.

    برای اینکه ترکیب کاملی از جهت اثربخشی به موها درست کرده باشید، به این مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل هم اضافه کرده و مجدداً آن را هم بزنید تا یکدست شود.

    ترکیب را بر روی موها و پوست سر مالیده و بخوبی ماساژ دهید و سپس موها را با یک کلاه و یا روسری نخی بپوشانید، تا مدت زمان نیم ساعت ( 30 دقیقه) سپری شود.

    حالا موها را با آب ولرم آبکشی کرده و بعد با یک شامپوی مناسب آن ها را شست و شو دهید و در معرض هوا خشک کنید.

    این تنها تخم مرغ نیست که به خشکی موهای شما کمک می کند بلکه موادی که در ترکیب آن ها از تخم مرغ فراوانی، آن هم به صورت خام استفاده شده است به تقویت و کم کردن خشکی مو کمک فراوانی خواهد کرد.

    می دانید که قسمت اعظم ترکیب سس مایونز از تخم مرغ تهیه شده است و اگر در ساخت آن از روغن زیتون هم استفاده کرده باشید، تأثیر این فرایند بیشتر هم خواهد شد، پس تلاش کنید به جای استفاده از سس مایونز آماده ی بازاری، خودتان در خانه سس تهیه کنید تا بتوانید از روغن های طبیعی برای این منظور کمک بگیرید.

    برای استفاده بیشتر از این ماده غذایی، ابتدا موهای خود را با آب گرم مرطوب کنید و سپس آن ها را با لایه ضخیمی از مایونز پوشانده و این ترکیب را بر روی مو و پوست سر به آرامی ماساژ دهید و سعی کنید که تا نوک موها را بخوبی با آن پوشش دهید.

    وقتی تمام مو را با مایونز پوشاندید، با یک پلاستیک فریزر که بر روی سر قرار می دهید موها را بپوشانید و سپس بر روی آن از کلاه و یا روسری کمک بگیرید و به مدت نیم تا یک ساعت این مواد را بر روی مو نگه دارید.

    کم کردن خشکی مو و اثرات آن با استفاده از تخم مرغ - بلاران

    حالا وقت آن است تا موها را با آب ولرم آبکشی کرده و مایونزها را از روی مو پاک کنید و سپس موها را با یک شامپوی مناسب موی خشک بشویید و با آب ولرم کاملاً آبکشی نمایید.

    تأکید ما برای آبکشی مو با آب ولرم برای آن است که اگر موها را با آب داغ آبکشی نمایید، به خشکی مو کمک کرده اید و یا اینکه اگر موها را پس از اینکه شسته اید با سشوار و بخصوص با هوای داغ آن خشک کنید، خشکی تارهای مو را قوت بخشیده و در واقع به جای از بین بردن خشکی، آن را تقویت کرده اید.

    پس با توجه به تمامی نکات در جهت کم کردن خشکی مو از ماسک هایی که برای این منظور مفید هستند، استفاده کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *