عمومی

ترک و خشکی لب ها را با روش های خانگی درمان کنید

ترک و خشکی لب ها را با روش های خانگی درمان کنید - بلاران
  • بعضی از اوقات ترک و خشکی لب ها باعث آزار بیش از حد افراد مبتلا می شود و این افراد پیوسته به دنبال راهی برای نجات و رهایی از این مشکل هستند.

    در برخی مواقع ممکن است این مسئله با درمان های ساده و خانگی بهبود یافته و به آسانی مرتفع شود و در موارد نادری هم نیاز به درمان های پزشکی و دارویی داشته باشد، که در این صورت با مراجعه به پزشک، امکان بهبودی سریع تری خواهیم داشت.

    اما برای کسانی که می توانند این مشکل را با راه های خانگی رفع کنند، در این مطلب هم روش های دیگری را برای درمان ترک لب و خشکی آن ها خواهیم گفت که امیدواریم برایتان مفید و کارساز باشد.

    ترک و خشکی لب ها را با روش های خانگی درمان کنید - بلاران

    درمان ترک و خشکی لب ها با مواد خانگی

    با کمک خیلی از مواد طبیعی و گیاهی که در دسترس ما قرار دارند، به آسانی می توانید ترکیبات متعددی را برای آبرسانی به پوست لب و جهت نرم و مرطوب نگه داشتن آن ها درست کنید، مانند:

    ترکیب گل سرخ و شیر

    می دانید که شیر دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین چربی هاست که برای آبرسانی و چرب نگه داشتن پوست لب ها و تغذیه آن بسیار مفید و لازم است، همچنین شیر با اسید لاکتیکی که در خود دارد می تواند پوست های مرده را از بین برده و جانی تازه به سلول های پوست لب بدهد، میوه گل سرخ هم که دارای مقادیر زیادی از ویتامین E است که برای سلامتی و تغذیه پوست بسیار ضروری است.

    برای تهیه این ترکیب فوق العاده و مؤثر باید به این روش عمل کنید،

    • شیر              نصف فنجان
    • گل سرخ        چند عدد

    بهتر است تا گل سرخ را به مدت یکی دو ساعت درون فنجان شیر بریزید تا کاملاً خیس شود و بعد گلبرگ ها را خوب درون شیر له کنید تا خمیری ملایم بدست آید، بعد این خمیر را روی لب ها بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را بشوئید، بهتر است این ترکیب را شب ها قبل از خواب برای رفع ترک و خشکی لب ها بر روی لب بزنید و سپس از یک روغن و یا یک نرم کننده لب استفاده کنید تا لب ها دچار ترک و خشکی نشوند.

    این کار را هر روز به مدت یک هفته تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود و اگر شیر در دسترس نداشتید و یا اینکه به مواد لبنی حساس هستید، می توانید گلبرگ های گل سرخ را درون گلیسیرین خیس کنید و روی لب ها بزنید.

    ترک و خشکی لب ها را با روش های خانگی درمان کنید - بلاران

    استفاده از چربی سرشیر

    شاید باور نکنید که چربی بسیار بالای موجود در سرشیر هم باعث از بین رفتن ترک خوردگی در لب ها و خشک شدن آن ها خواهد شد، این چربی که سرشیر را به یک مرطوب کننده طبیعی و نرم کننده خیلی قوی تبدیل کرده است، می تواند در این مورد معجزه کند.

    پس مقدار بسیار کمی از سرشیر را بر روی لب خود بمالید و آن را ماساز دهید و بگذارید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی لب بماند تا اثر خود را بگذارد و بعد آن را با آب گرم بشویید و تا گرفتن نتیجه مطلوب این کار را هر روز تکرار کنید.

    مخلوط روغن کرچک و گلیسیرین  

    یک قاشق چایخوری از گلیسرین را با یک قاشق چایخوری از روغن کرچک مخلوط کرده و دو تا سه قطره هم آبلیمو به آن اضافه کنید و برای درمان ترک و خشکی لب ها قبل از خواب این ترکیب را بر روی لب قرار دهید و صبح هم آن را با آب گرم بشوئید و آنقدر این عمل را تکرار کنید تا خشکی لب ها از بین بروند.

    استفاده از وازلین

    وازلین یکی از مواد بسیار مثمر ثمر و عالی برای از بین بردن خشکی و ترک از روی لب هاست، که در مصرف آن محدودیتی وجود ندارد، پس در طول روز می توانید لب های خود را چندین بار آغشته به وازلین کرده و شب ها قبل از خواب هم می توانید لب های ترک خورده خود را با وازلین چرب کنید و تا صبح آن را بر روی لب نگه دارید، تا مشکل برطرف شود.

    ترک و خشکی لب ها را با روش های خانگی درمان کنید - بلاران

    استفاده از انواع روغن ها

    برای اینکه خشکی و ترک خوردن لب های خود را به آسانی مرتفع کنید، به راحتی می توانید از انواع روغن های طبیعی موجود در بازار خریداری کرده و از آن ها کمک بگیرید.

    این روغن ها شامل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام، روغن هسته انگور و انواع روغن های طبیعی و گیاهی دیگری است که هر کدام از آن ها را به دفعات می توانید بر روی لب های خود قرار داده و از لطافت و نرمی و ویتامین های موجود در این روغن ها که برای رفع ترک و خشکی لب ها بسیار مناسب است، استفاده کنید.

    اگر با ما همراه باشید، در مطلب بعدی هم روش های دیگری را برای درمان خشکی لب خواهیم آموخت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *