عمومی

آیا با انواع مدل های اکستنشن مو آشنای دارید؟

آیا با انواع مدل های اکستنشن مو آشنای دارید؟ - بلاران
  • انواع مدل های اکستنشن مو بسیار زیاد و متفاوت هستند و شناخت آن ها برای شمایی که قصد دارید از این روش برای پرپشتی و یا بلندی و کلاً زیباسازی موهای خود استفاده کنید، بسیار مهم است.

    پس لازم است تا با مطالعه بیشتر در این زمینه به اطلاعات خود، بیفزایید و از این طریق ریسک و خطر آن را کم نمایید، تا به موهای طبیعی خود آسیبی وارد نکرده باشید.

    اگر با خواندن این مطلب همراه ما باشید، مطمئناً در پایان دانسته های بیشتری در این زمینه خواهید داشت.

    آیا با انواع مدل های اکستنشن مو آشنای دارید؟ - بلاران

    معرفی مدل های اکستنشن مو

    شناخت مدل های مختلف اکستنشن مو باعث می شود که افراد انتخاب درست تر و مناسب تری از انواع آن داشته باشند، که برخی از آن ها عبارتند از:

    اکستنشن کلیپسی

    این روش با اینکه بسیار راحت و بدون استفاده از چسب و حتی در منزل هم قابل انجام است، اما به موها فشار زیادی وارد کرده و به آن ها آسیب بیشتری می رساند، از این رو بهتر است تا بعد از استفاده و بخصوص در هنگام خواب از موهای طبیعی شخص جدا شوند.

    روش کار به اینگونه است که یک لایه از موها را آزاد گذاشته و بقیه موها را با گیره بر روی سر ثابت نگه می دارند، یک دسته از موهای اکستنشن را، متناسب با موی فرد، به لایه جدا شده متصل می کنند و باز قسمت دیگری را به همین ترتیب به موهای اصلی اضافه می کنند.

    دقت کنید، برای اینکه موهای اضافه شده براحتی نصب شوند و از روی موهای شما سُر نخورند، قبل از اتصال موهای اضافه، ریشه ی موهای خود را به کمک شانه پوش دهید تا حجم بیشتری پیدا کنند و اتصال بیشتری با موهای طبیعی شما داشته باشند و نکته دیگر اینکه کلیپس موهای اکستنشن باید به ریشه موها متصل شود.

    این اکستنشن که از انواع مدل های اکستنشن مو است، علاوه بر بلند کردن موها، به حجم دادن ان ها نیز کمک می کند و معمولاً در یک ست اکستنشن کلیپسی، بطور میانگین هشت نوار مو وجود دارد، که طول و عرض آن ها متفاوت است و بین 5 تا 20 سانتی متر می باشند.

    این اکستنشن را می توان بصورت روزانه و یا در مناسبت های مختلف استفاده کرد، اما پیش از خواب بهتر است آن ها را از موهای خود جدا کنید.

    آیا با انواع مدل های اکستنشن مو آشنای دارید؟ - بلاران

    اکستنشن حرارتی

    اکستنشن حرارتی که دوام و ماندگاری بیشتری دارد، بوسیله چسب و دستگاه حرارتی انجام می شود و موهای اضافه را به موی طبیعی فرد اکستنشن می کنند.

    پس از تمام شدن کار باید موها را به آرامی شانه کنید، اما در نظر داشته باشید به دلیل رشد موها، هر دو تا سه ماه یکبار، باید جای اکستنشن موها را تعویض نمایید.

    اکستنشن مو با گره

    در این روش موهای اضافه شده را با کمک گره های مخصوصی به ریشه مو متصل می کنند، اما این روش ماندگاری و دوام بالایی ندارد و برای مدت زمان کوتاهی بر روی سر باقی خواهد ماند.

    این نوع اکستنشن نسبت به اکستنشن هایی که با چسب و رینگ انجام می شود مناسب تر است.

    آیا با انواع مدل های اکستنشن مو آشنای دارید؟ - بلاران

    اکستنشن چسبی

    در روش اکستنشن چسبی که از انواع مدل های اکستنشن مو محسوب می شود، از دو نوع چسب نرم و یا سخت استفاده می شود و اکستنشن دوخته شده را به موهای طبیعی فرد می چسبانند، در نوع اتصال چسب سخت، از چسب مایع کمک می گیرند و در اتصال چسب نرم که انعطاف پذیرتر از چسب سخت است، از چسب هایی با پایه لاتکس و یا آکریلیک استفاده می شود.

    این روش از جدید ترین متدها در زمینه اکستنشن سرد است و حالت نیمه دائمی دارد، که ماندگاری کمتری نسبت به اکستنشن دوختی دارد، اما میزان آسیب دیدگی مو در این نمونه نسبت به سایر مدل ها کمتر است.

    نوار چسب فشرده این نوع اکستنشن از جنس پلی اورتان است، که یک نوع لاستیک شفاف، انعطاف پذیر اما محکم است، که موها را بخوبی در سر جای خود نگه می دارد.

    بزرگترین مزیت استفاده از اکستنشن نوار چسبی پلی اورتان قابلیت استفاده مجدد از آن هاست، ضمن اینکه مقاوم در برابر حرارت و ضد آلرژی نیز می باشند.

    این نوع اکستنشن بین 6 تا 12 هفته بر روی موها دوام داشته و نگهداری از آن ها هم بسیار ساده و راحت است و فقط باید به نکات لازم برای نگهداری بیشتر آن در این زمینه توجه داشته باشید، یکی از نکات قابل توجه در این روش، این است که هنگام استفاده از اکستنشن چسبی نمی توانید موهای خود را در بالای سر جمع کنید.

    دیگر مدل های اکستنشن مو را در مطلب بعدی می توانید مطالعه کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *