عمومی

بادی اسپلش چیست و چه کارایی دارد؟

بادی اسپلش چیست و چه کارایی دارد؟ - بلاران
  • آیا تا به حال در مورد بادی اسپلش چیزی شنیده اید و یا از آن استفاده کرده اید؟

    آن دسته از کسانی که با لوازم آرایشی سر و کار دارند و از انواع این لوازم استفاده می کنند، بی شک تا به حال برای معطر و خوشبو کردن خود، از بادی اسپلش های گوناگونی استفاده کرده اند.

    در این پست شما را با این محصول آرایشی پرطرفدار بیشتر آشنا خواهیم کرد.

    بادی اسپلش چیست و چه کارایی دارد؟ - بلاران

    بادی اسپلش چیست؟

    بادی اسپلش ها در واقع نوعی خوشبو کننده بدن هستند که نسبت به بقیه خوشبو کننده ها مانند عطرها، ادکلن ها، اسپری ها و دئودورانت ها، بادی میست ها و… جدیدترند، ولی به سبب مزایایی که دارند طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند.

    مواد تشکیل دهنده این محصول که مایع است و حالتی رقیق دارد، شامل آب، الکل و ترکیبات معطر گیاهی، مرطوب کننده ها و روغن های معطر است، که از رایحه مطبوع و ملایم تری نسبت به عطرها و ادکلن ها برخوردار است و ماندگاری کمتری را هم نسبت به آن ها دارد.

    بادی اسپلش ها نه عطر هستند و نه ادوکلن و نه دئودورانت، اما به لحاظ ساختاری کمی مشابه اسپری های خوشبو کننده بدن هستند، ولی برخلاف اسپری ها در ساخت آن ها از گاز استفاده نشده است و دقیقاً به همین علت است که بعد از استفاده، در هوا پخش نمی شوند و قدرت انتشار کمتری نسبت به اسپری ها دارند.

    این مایع معطر که خیلی سبک هم هست خاصیت آبرسانی به پوست را هم دارد و به عنوان یک خوشبو کننده برای استفاده مستقیم بر روی پوست، بکار می رود و آن را نمی توانید به جهت خوشبو شدن، مانند عطر و ادوکلن، بر روی لباس خود اسپری کنید.

    استفاده از بادی اسپلش سبب می شود تا رطوبت و چربی لازم به پوست وارد شده و ترکیبات خوشبو کننده ی آن در منافذ پوست نفوذ کرده و بدن را کاملاً معطر نگه دارد، اما برای استفاده طولانی مدت از آن باید هر چند ساعت یکبار آن را بر روی بدن و قسمت های نبض دار، تجدید کنید تا آنچه را که شما می خواهید حاصل شود.

    بادی اسپلش چیست و چه کارایی دارد؟ - بلاران

    تفاوت ادکلن با بادی اِسپلش ها

    در مقایسه این دو محصول آرایشی خوشبو کننده بدن، باید گفت که میزان اسانس و بوی عطر و ادوکلن از اسپلش ها بیشتر است و اسپلش ها با میزان عطر کمتر سبک تر هم هستند و رایحه و بوی ملایم تری نیز دارند و در نتیجه از ماندگاری کمتری نسبت به ادکلن ها و عطرها برخوردار می باشند و این تفاوت به میزان کاربرد اسانس های خوشبو و ترکیبات ساخته شده در آن برمی گردد.

    تفاوت دیگر این دو محصول در این است که ادکلن را باید بر روی لباس استفاده کنید، در حالی که بادی اسپلش ها را حتماً بر روی پوست بدن باید مورد استفاده قرار دهید.

    همچنین چون میزان غلظت ترکیبات و روغن های معطر و خوشبو کننده در ادکلن ها بیشتر است، قیمت تمام شده آن ها نسبت به بادی اسپلش بیشتر و گران تر است، به همان میزان نمی توانید از آن ها عملکردی مثل ادکلن ها و عطرها را انتظار داشته باشید، یعنی فکر کنید که با یک پاف اسپری کردن آن، تا مدت های مدید و طولانی دیگر نیاز به خوشبو کننده نخواهید داشت!

    در مورد تفاوت اسپری های خوشبو کننده و بادی اسپلش ها هم باید گفت که آن ها عطر کمتری نسبت به اسپری ها دارند و اسپری را هم مانند ادکلن باید بر روی لباس استفاده کنید و قدرت انتشار اسپری هم به سبب گاز موجود در آن بیشتر خواهد بود.

    بادی اسپلش چیست و چه کارایی دارد؟ - بلاران

    استفاده از بادی اسپلش ها به عنوان ضد تعریق آری یا خیر؟

    این نکته را هم باید اضافه کنیم که از این محصول خوشبو کننده بدن نمی توانید به عنوان یک ضد تعریق استفاده کنید، چون محصولی ضد تعریق نیست و مانع از عرق کردن زیاد بدن نخواهد شد، پس اگر جزو افرادی هستید که زیاد عرق می کنید، باید ابتدا از یک کرم و یا استیک ضد تعریق استفاده کنید.

    پس دقت داشته باشید که بعد از تعریق زیاد بدن، از این خوشبو کننده ها برای معطر کردن پوست خود استفاده نکنید، زیرا ترکیب شدن عرق با رایحه اسپلش ها!، بوی نا مطبوعی را ایجاد کرده و به جای خوشبو شدن بیشتر آزار دهنده خواهد بود.

    به هر حال بادی اسپلش دارای مزایا و معایبی است و همچنین استفاده از آن روش صحیحی را می طلبد که در مطالب آینده به آن خواهیم پرداخت.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *