عمومی

آیا از معایب مصرف بادی اسپلش ها هم چیزی می دانید؟

آیا از معایب مصرف بادی اسپلش ها هم چیزی می دانید؟ - بلاران
  • با اینکه مصرف بادی اسپلش ها مزایای زیادی دارد، اما تا حدودی دارای معایبی نیز می باشد، هر چند که معایب آن به اندازه محاسن و مزایا نیست و بسیار ناچیز به شمار می آید، اما اگر از مشتریان همیشگی و دائم اینگونه محصولات آرایشی هستید، بهتر است تا معایب کاربرد این مواد را بر روی بدن و یا لباس بدانید، تا علاوه بر نحوه صحیح استفاده از آن، در مورد مقدار مصرف و جای مصرف آن هم تصمیم گیری بهتری را انجام دهید.

    در ادامه و در این مطلب نکاتی را در این زمینه عنوان خواهیم کرد که امیدواریم از آن سود ببرید.

    برخی از معایب مصرف بادی اسپلش ها

    بادی اسپلش ها با تمام مزایایی که دارند دارای معایبی نیز می باشند که عبارتند از:

    آیا از معایب مصرف بادی اسپلش ها هم چیزی می دانید؟ - بلاران

    ایجاد واکنش ها و حساسیت های پوستی

    با اینکه در تولید و ساخت این محصول از مواد ضد حساسیت استفاده می شود، اما باز هم استفاده از این خوشبو کننده های بدن، چون مستقیماً بر روی پوست اسپری می شوند ممکن است، برخی افراد را دچار حساسیت های پوستی از قبیل خارش، خشکی، اگزما، کهیر و … نماید.

    البته این نکته را به خاطر داشته باشید، با اینکه در شرکت های تولید کننده ابتدا تست حساسیت بر روی محصول انجام می شود، اما باز هم برای مصرف این محصول، بهتر است تا اول بر روی قسمت خیلی کوچک از پوست تست حساسیت انجام دهید، چون ممکن است پوست شما به یکی از مواد تشکیل دهنده آن واکنش نشان داده و دچار مشکل شود.

    اگر بعد از انجام تست، از سلامت پوست خود با مصرف بادی اسپلش با رایحه مورد علاقه خود اطمینان حاصل کردید، پس به راحتی و خیالی آسوده می توانید از آن برای تمام اوقات استفاده کنید.

    وجود ذارات سنگین معلق در هوا

    چون بادی اسپلش ها مانند اسپری ها دارای گاز نیستند و قطرات خروجی از آن سنگین و چرب است و این قطرات در هوا منتشر شده و فضای اطراف را از خود اشباع خواهند کرد، ممکن است تنفس در چنین هوایی برای طولانی مدت و برای برخی افراد منجر به مشکلات تنفسی شود.

    بخصوص برای کسانی که با تنگی نفس و مشکلات تنفسی مواجه هستند، مصرف بادی اسپلش ها و قرار گرفتن در چنین هوایی باعث تشدید بیماری و وخیم شدن حال آنان خواهد شد، پس اینگونه اشخاص هم باید از این محصولات دوری کنند.

    آیا از معایب مصرف بادی اسپلش ها هم چیزی می دانید؟ - بلاران

    ایجاد لکه بر روی لباس

    اگر بعد از استفاده از بادی اسپلش بر روی پوست، هنوز که ذرات آن جذب بدن نشده و کاملاً خشک نشده اند، لباس بپوشید و یا اینکه آن را مستقیماً بر روی لباس خود اسپری کنید، حتماً لباس شما به دلیل چربی و غلظتی که مواد تشکیل دهنده بادی اسپلش ها دارند، لکه شده و این لکه ها بر روی لباس نمایان خواهند شد.

    پس برای رفع این عیب کافیست تا بعد از اسپری کردن این خوشبو کننده، بگذارید تا مواد آن کاملاً بر روی پوست بدن خشک شده و سپس اقدام به پوشیدن لباس های خود نمایید.

    وجود برخی مواد شیمیایی در ساخت

    به هر حال هر محصول بهداشتی و آرایشی که توسط شرکت های سازنده تهیه و تولید می شوند دارای برخی مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای شخص شما محرک بوده و ایجاد حساسیت کنند، هر چند که این مواد قبلاً بر روی پوست بدن کاملاً تست شده اند، اما ممکن است برای برخی افراد حساسیت زا باشند.

    پس باید در مصرف بادی اسپلش ها دقت کرده و ابتدا آن را بر روی پوست خود تست کنید.

    آیا از معایب مصرف بادی اسپلش ها هم چیزی می دانید؟ - بلاران

    عدم ماندگاری طولانی مدت

    با تمام مزایایی که این اسپری های خوشبو کننده بدن دارند، متآسفانه در برخی از انواع و برندهای آن، بوی خوش آن ها حتی نسبت به اسپری های خوش بو کننده دیگر، طولانی و ماندگار نبوده و برای خوشبویی بدن در طول روز باید آن ها را چندین بار تجدید کنید.

    هشدارهای لازم در هنگام استفاده

    حواستان باشد که هیچ محصول آرایشی را در دسترس کودکان قرار ندهید، بخصوص اسپری های بدن و خوشبو کننده ها را، چون اسپری کردن این محصولات توسط آن ها بر روی چشم و یا در داخل دهان، می تواند سلامتی آنان را به خطر انداخته و دچار مشکل کند.

    به دلیل اشتعال زا بودن ترکیبات موجود در اسپری ها و همچنین بادی اسپلش ها، آن ها را در زیر نور مستقیم آفتاب و محیط های گرم، پشت شیشه اتومبیل، نزدیک آتش و حرارت و… قرار ندهید و جای مناسبی را برای آن در نظر بگیرید.

    به هر حال مصرف بادی اسپلش ها و یا هر نوع خوشبو کننده ی دیگر بدن، باید به شکل درست و اندازه آن باشد تا مانند هر محصول آرایشی دیگر برای جذابیت و زیبایی بیشتر به شما کمک کند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *