عمومی

اتوی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

اتوی مو چیست و چه کاربردی دارد؟ - بلاران
  • اتوی مو را حتماً وقتی که به آرایشگاه رفته اید، دیده اید و یا خودتان از آن استفاده کرده اید، اما شاید گروهی هم هیچوقت با آن سرو کار نداشته و یا اصلاً آن را ندیده باشند.

    به هر صورت در این مطلب قرار است تا در مورد این وسیله ی آرایش مو صحبت کنیم و کاربرد آن را بیشتر بدانیم.

    اتوی مو چیست و چه کاربردی دارد؟ - بلاران

    شناخت بیشتر اتوی مو

    این وسیله آرایشی، نوعی ابزار برقی است و با اینکه در انواع و مدل های مختلفی ساخته می شوند، ولی همه آن ها یک عملکرد واحد دارند و بیشتر برای صاف کردن موها از آن ها استفاده می شود و اگر هم لازم باشد، می توانید از آن برای فر کردن درشت مو و حالت دادن انتهای مو هم استفاده کنید.

    لازم است به این نکته نیز دقت کنید؛ که انواع مختلف آن می تواند تأثیر متفاوتی بر روی حالت موها داشته باشد.

    استفاده کردن از این وسیله باید با رعایت اصول و شرایط خاصی صورت بگیرد، تا به موها آسیبی وارد نشود که البته کسانی که بطور دائم و طولانی مدت از آن بهره می برند، باید استفاده از آن را محدود کنند، چون در بهترین شرایط و با برترین اتو با مصرف مداوم، باز هم موها آسیب دیده و از حالت طبیعی و سالم خود خارج خواهند شد.

    اکثر خانم هایی که موهای وز و انبوهی دارند از این وسیله برای صاف کردن موهای خود استفاده می کنند و برخی هم برای مرتب کردن و حالت دادن موها از آن کمک می گیرند و تقریباً برای برخی افراد اتوی مو جزو جدایی ناپذیر و لاینفک لوازم و ابزار آرایشی محسوب می شود و معمولاً یک نمونه از آن را در هر کجا که باشند با خود همراه دارند!

    اتوی مو چیست و چه کاربردی دارد؟ - بلاران

    نحوه کار با اتویِ مو

    اگر قبل از اتو کردن موها حمام کرده اید، باید آن ها را در حمام با استفاده از نرم کننده شسته باشید و اگر موهای شما خیس است باید آن ها را با سشوار خشک کنید و سپس شروع به اتو کشی مو نمایید.

    حالا یک دسته کم از موها را در نظر بگیرید و آن ها را بین دو صفحه صاف اتو قرار دهید و دو قسمت صفحه را به یکدیگر نزدیک کنید، برای صاف کردن هر قسمت از مو، 5 تا 10 ثانیه دستگاه را بر روی مو نگه دارید.

    البته صرف این مدت زمان، بستگی به جنس و ضخامت موی شما دارد و اگر موهای پرپشت با تارهای ضخیمی دارید، حتماً این زمان برای شما بیشتر خواهد شد.

    تنظیم درجه حرارت اتو بستگی به نوع موهای شما دارد، پس اگر موهای نازک و ضعیفی دارید، درجه حرارت دستگاه باید کم باشد، ولی اگر موهای ضخیم و وزی دارید که پرپشت هم هستند، باید درجه حرارت را بیشتر کنید، در این کار محتاط باشید، چون یک بی احتیاطی شما در کار کردن با اتوی مو سبب سوختن موها و آسیب رسیدن به آن ها خواهد شد.

    ابتدا باید موها را به چند دسته تقسیم کنید و بهتر است که از پشت سر، شروع به اتو کردن موها نمایید، اتو را باید از سمت بالا به سمت پایین مو بکشید و این کار را کم کم تا انتهای موها ادامه دهید، سپس دستگاه را به آرامی به سمت بیرون حرکت دهید.

    این کار را با تقسیم کردن درست موها که هر بار، نه باید مقدار آن زیاد و نه کم باشد، آنقدر تکرار کنید تا همه موهای شما کاملاً صاف شوند، یادتان باشد که هیچگاه اتوی مو را برای مدت زمان طولانی بر روی یک قسمت از موها نگه ندارید و در طول مو، اتو را مرتب حرکت دهید.

    اتوی مو چیست و چه کاربردی دارد؟ - بلاران

    اگر لازم شد، برای موهایی با تارهای ضخیم و خیلی وز، چند بار این کار را تکرار کنید تا حاصل کار آنچه باشد که شما می پسندید و برای این کار یعنی اتو کردن موها، باید صبور و بردبار باشید و هیچگاه با عجله این کار را انجام ندهید، چون در این صورت آنچه که شما دوست دارید اتفاق نخواهد افتاد.

    اما در موقع خرید چه اتوی مو با چه ویژگی هایی را باید انتخاب کنید، این مطلبی است که در پست بعدی به آن خواهیم پرداخت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *