آرایش

آرایش روزانه را چگونه باید انجام دهیم؟

آرایش روزانه را چگونه باید انجام دهیم؟ - بلاران
  • آرایش روزانه همانطور که از اسم آن پیداست به آرایشی گفته می شود که خانم ها آن را بطور مستمر و هر روز آن را انجام می دهند، پس مسلماً نوع آن باید با آرایش های مجلسی و مهمانی های رسمی فرق داشته باشد و برای خود روش ها و آداب خاصی خواهد داشت.

    پس اگر جزو خانم هایی هستید که عادت به آرایش هر روزه دارید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید تا با شگردهای مخصوص اینگونه آرایش بیشتر آشنا شوید.

    ترفندهایی برای آرایش روزانه

    آرایشی که بطور متداول و روزمره صورت می گیرد باید ساده و در مدت زمان کوتاهی انجام گرفته و بسیار ملایم باشد و از این جهت با آرایش های رسمی تفاوت دارد.

    شاید بتوان گفت یکی از دغدغه های بیشتر خانم ها و بویژه خانم های شاغل، آرایشی است که باید هر روز انجام دهند، این مسئله برای بانوانی که تازه آرایش کردن را آغاز کرده اند پررنگ تر و کمی نگران کننده است.

    در روزهای اول حتماً از کار خود راضی نخواهید بود و به قطع عیب و نقص هایی هم در آن یافت می شود، ولی نگران نباشید، چون با تمرین و تکرار و ممارست، به یک آرایش تمیز و بی نقص دست پیدا خواهید کرد.

    آرایش روزانه را چگونه باید انجام دهیم؟ - بلاران

    شستن صورت

    یکی از نکاتی که خانم هایی که پیوسته آرایش می کنند باید به خاطر داشته باشند شستن و پاکیزگی صورت از آرایش در هنگام شب و قبل از خوابیدن است، چون باقی ماندن آرایش بر روی صورت سبب می شود تا منافذ پوستی بسته شده و پوست نتواند بخوبی تنفس کرده و دچار آکنه و جوش صورت شوید.

    برای پاک کردن آرایش می توانید از دستمال مرطوب و یا پاک کننده های مخصوص استفاده کنید تا هیچ ماده آرایشی در طول شب بر روی پوست باقی نماند.

    اما صبح قبل از آرایش روزانه هم باید صورت خود شست و شو دهید و نسبت به نوع پوستی که دارید، از شوینده ها و صابون های مناسب استفاده کنید، اگر پوستی معمولی دارید فقط کافی است تا با آب گرم و در نهایت صابون معمولی صورت خود را بشویید و اگر از پوستی چرب و یا خشک برخوردار هستید بهتر این است تا با صابون های مخصوص این نوع پوست ها صورت را شست و شو داده و سپس با یک حوله نرم و لطیف آب صورت را بگیرید.

    دقت کنید که اگر جزو کسانی هستید که هر روز صبح دوش می گیرید، دیگر نیاز به شستن صورت نخواهید داشت و بلافاصله بعد از آن می توانید آرایش کردن را آغاز کنید.

    استفاده از ضد آفتاب

    سعی کنید که از یک نوع کرم ضد آفتاب متناسب با پوست خود کمک بگیرید و حتماً آرایش را با کرم ضدآفتاب شروع کنید، بویژه اگر قرار است تا در طول روز ساعت ها در زیر نور آفتاب قرار بگیرید، زدن ضد آفتاب برای شما الزامی است.

    دقت کنید که اگر ضد آفتاب مناسب پوست شما نباشد ممکن است سایر مواد آرایشی به پوست جذب نشده و آرایشی ناهماهنگ داشته باشید.

    آرایش روزانه را چگونه باید انجام دهیم؟ - بلاران

     استفاده از مرطوب کننده

    بهتر است در آرایش روزانه خود، بر روی ضد آفتاب از مقدار کمی مرطوب کننده ملایم آرایشی کمک بگیرید، زیرا اگر دارای پوستی خشک هستید، شاید در ابتدای آرایش این مشکل را حس نکنید، اما بی تردید در طول روز صورت پوسته پوسته شده و ظاهر نامناسبی را در آرایش ایجاد خواهد کرد.

    از پرایمرهای آرایشی استفاده کنید

    برای اینکه جای جوش و لک ها را در صورت بپوشانید لازم است تا از یک پرایمر مناسب کمک بگیرید، مقدار کمی از پرایمر را بر روی صورت بمالید و با نوک انگشت آن را به آرامی در تمام نقاط پخش کنید.

    وقتی که از پرایمرها استفاده می کنید، هم راحت تر آرایش می کنید و هم اینکه آرایش تان به مدت طولانی تری بر روی پوست باقی خواهد ماند.

    آرایش روزانه را چگونه باید انجام دهیم؟ - بلاران

    زدن کرم پودر

    در آرایش های روزانه نیازی به کرم پودرهای سنگین با پوشش بالا نخواهد بود، چون آرایش هر روز و بطور مداوم صورت می گیرد، استفاده از کرم پودر سنگین به پوست آسیب زده و سبب بوجود آمدن جوش و آکنه در صورت می شود.

    پس در صورت لزوم به مقدار بسیار کم و سبک، از کرم پودر مناسب استفاده کنید و برای پخش کردن آن می توانید از براش مخصوص و یا نوک انگشتان تمیز خود کمک بگیرید و با حرکات ضربه ای سریع کرم پودر را بخوبی بر روی صورت پخش کنید و از ماساژ آن بر رو یپوست خودداری کنید و اگر لازم بود مقدار دیگری از کرم پودر را ب ر روی صورت گذاشته و آن را کاملاً پخش کنید تا پوست صورت یکدست شود.

    شگردهای دیگری هم در آرایش روزانه وجود دارد که برای طولانی نشدن مطلب آن ها را در پست بعدی توضیح خواهیم داد، پس همچنان بیننده مطالب ما باشید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *