پوست

معرفی برخی از خواص خیار برای پوست صورت

معرفی برخی از خواص خیار برای پوست صورت - بلاران
  • خواص خیار برای پوست بسیار زیاد است و این میوه با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، می تواند اثرات بسیار شگرفی را بر روی پوست ایجاد کند.

    با توجه به اینکه می توانید خیار را در تمامی فصول به سادگی و تقریباً با قیمت مناسب پیدا کنید و این میوه در دسترس همگان قرار دارد،علاوه بر مصارف خوراکی می توانید آن را به راحتی بر روی پوست استفاده کرده و از اثرات بی نظیر آن بهره مند شوید.

    در این مطلب و در سایت پُر بیننده ی بلاران قرار است تا از اثرات خیار بر روی پوست صحبت کنیم و شما را با این میوه معجزه گر و جوان کننده پوست! بیشتر آشنا کنیم.

    معرفی خواص خیار برای پوست صورت

    خیار سرشار از ویتامین  Cو ویتامین هایی مانند D و A است و با داشتن ماده ای مانند کافئیک، می تواند التهابات پوستی را کاهش دهد و از این رو برای خیلی از مشکلات و حتی بیماری های پوستی مفید و مؤثر است.

    معرفی برخی از خواص خیار برای پوست صورت - بلاران

    اما برخی از فواید خیار برای پوست عبارتند از:

    جوان سازی پوست

    با توجه به اینکه 90 درصد خیار آب است و با وجود و دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی بالا در این میوه، خیار یک محصول ضد پیری و اکسیری برای شادابی و جوانی پوست است.

    این میوه با رطوبت بالایی که دارد و با آبرسانی بیشتر پوست، به درخشندگی، شفافیت و روشنی پوست هم کمک خواهد کرد.

    برای اینکه بتوانید پوست خود را به کمک خیار جوان و سرزنده نگه دارید، باید به این روش عمل کنید:

    آب یک عدد خیار را گرفته و با افزودن چند قطره آبلیموی تازه و طبیعی، از آن یک ماسک زیبایی درست کنید.

    با کمک پدهایی که آن را به این ترکیب آغشته می کنید، می توانید این مخلوط را بر روی پوست مالیده و پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه آن را با کمک حوله ای مرطوب و یا دستمال مرطوب از روی پوست پاک کنید.

    حتی می توانید بدون گرفتن آب خیار، از رنده ی یک عدد  خیار کوچک استفاده کرده و به آن مقدار مناسبی  آبلیمو افزوده و این مخلوط را بخاطر خواص خیار برای پوست صورت و گردن، بر روی این قسمت ها بگذارید.

    معرفی برخی از خواص خیار برای پوست صورت - بلاران

    شادابی و طراوت پوست

    خیار به راحتی می تواند پوست شما را با طراوت و شاداب نگه دارد و برای آن می توانید فقط از رنده خیار استفاده کرده و یا اینکه برای تأثیر بیشتر از این ترکیب کمک بگیرید.

    این ماسک می تواند حتی به جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی کمک کرده و خطوط بوجود آمده بر روی پوست را هم به مرور کمرنگ نماید.

    خیار کوچک             یک عدد

    آبلیموی تازه           نصف قاشق چایخوری یا چند قطره

    ماست تازه             یک قاشق چایخوری

    ژل آلوئه ورا             یک قاشق چایخوری

    ابتدا خیار را با رنده خیلی ریز رنده کرده و یا آن را در مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره درآید.

    ماست تازه، ژل آلوئه ورا و آبلیموی تازه را به آن اضافه کرده و آن ها را با یکدیگر کاملاً مخلوط کنید.

    در حالت خوابیده قرار گرفته و ترکیب بدست آمده را با کمک یک تکه پنبه و یا بوسیله انگشتان تمیز و ضدعفونی شده، بر روی پوست قرار دهید و پوست صورت و گردن را کاملاً با آن بپوشانید.

    وقتی که حس کردید مواد کمی خشک شده اند، باقی مانده مواد را هم بر روی پوست بگذارید و بین 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا از تمامی خواص خیار برای پوست صورت، با کمک این ماسک استفاده کنید.

    حالا می توانید صورت خود را با آب ولرم شسته و در آخر هم کمی آب سرد بر روی پوست بریزید تا بدین صورت منافذ پوست کاملاً بسته شوند.

    روشنی رنگ پوست

    برای روشن کردن و شفافیت بخشیدن به رنگ چهره، می توانید از ماسک خیار کمک بگیرید.

    کافیست تا به خیار رنده شده و یا آب خیار چند قطره لیموی تازه اضافه کنید و آن را بر روی پوست صورت و همین طور گردن بمالید و در اثر تکرار به دفعات مناسب و لازم، درخشندگی و شفافیت پوست را شاهد باشید.

    این کار به کمرنگ شدن لکه های صورت هم کمک خواهد کرد و به مرور سبب از بین رفتن آن ها می شود.

    معرفی برخی از خواص خیار برای پوست صورت - بلاران

    خاصیت ضد آکنه بودن خیار

    اگر یک خیار رنده شده را با کمی زردچوبه و چند قطره آبلیموی تازه مخلوط کنید، می توانید یک ماسک ضد چربی داشته باشید که در از بین بردن جوش ها و آکنه پوست بخوبی عمل خواهد کرد.

    پس از تهیه این ماسک خیار، می توانید آن را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار داده و بعد از گذشت این مدت زمان، پوست را با آب ولرم کاملاً آبکشی نمایید.

    تا اینجا با برخی از خواص خیار برای پوست صورت، آشنا شدید، در پست بعدی موارد دیگری از فواید خیار را در رابطه با پوست، عنوان خواهیم کرد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *