پوست

آیا روشن شدن پوست با مواد طبیعی امکان پذیر است؟

آیا روشن شدن پوست با مواد طبیعی امکان پذیر است؟ - بلاران
  • روشن شدن پوست به کمک مواد طبیعی یکی از راه های بی ضرر و بی خطری است که می تواند برای این منظور استفاده شود.

    همه افراد دوست دارند که پوستی روشن و شفاف و بدون لکه و بدون چین و چروک داشته باشند و همواره به دنبال راه هایی ساده و در دسترس برای برآوردن این منظور هستند.

    در این مطلب هم در ادامه مطلب قبلی برخی از موادی را که راحت تر می توان برای شفافیت پوست تهیه و از آن استفاده کرد، عنوان خواهیم کرد، پس همچنان با ما بمانید.

    مواد طبیعی برای روشن شدن پوست

    خیلی از مواد طبیعی در دسترس ما قرار دارند که ما بدرستی از خواص آن آگاه نیستیم، در صورتی که اگر اطلاعات و دانش بیشتری در مورد آن ها بدست آوریم، می توانیم براحتی از خواص آن ها برای برطرف کردن مشکلات خود استفاده کنیم.

    آیا روشن شدن پوست با مواد طبیعی امکان پذیر است؟ - بلاران

    آلوئه ورا با خواص جادویی

    شاید کمتر مشکل پوستی است که امروزه با کمک آلوئه ورا این ماده جادویی، رفع نشود و باید بگوییم که در این موردِ بخصوص هم آلوئه ورا کمک بسیار مؤثری برای ما خواهد بود.

    با تهیه ماسک آلوئه ورا می توانید به روشن کردن و شفافیت پوست خود کمک کنید و بهتر است در این زمینه از گیاه آلوئه ورا استفاده کنید که ژل آن تازه است.

    پس گیاه آلوئه ورا را تهیه کنید و پوست آن را جدا نموده و قسمت داخلی آلوئه ورا را که دارای ماده ای لزج و چسبنده است و ژله ای مانند است را بر روی پوست قرار دهید.

    20 تا 30 دقیقه زمان کافیست تا مواد جذب پوست شده و بر روی پوست خشک شوند، اگر با جذب شدن آن توسط پوست احساس ناراحتی و کشیدگی ندارید، برای روشن شدن پوست می توانید حتی آن را از روی صورت و یا بدن پاک نکنید، در غیر این صورت می توانید پوست را با آب ولرم شست و شو دهید که پس از آن پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

    گیاه آلوئه ورا دارای ماده ای به نام آنتراکینون است که برای لایه برداری از پوست بسیار مفید است و با لایه برداری از پوست خاصیت روشن کنندگی هم در این گیاه بروز خواهد کرد.

    با اینکه در اکثر محصولات بهداشتی و از جمله لوسیون ها و کرم های روشن کننده از آلوئه ورا استفاده شده است اما استفاده از گیاه  آن بصورت طبیعی و ارگانیک، می تواند تأثیرات بیشتری را به دنبال داشته باشد و مؤثرتر عمل کند.

    آیا روشن شدن پوست با مواد طبیعی امکان پذیر است؟ - بلاران

    استفاده از خمیر زرد چوبه!

    شاید بگویید زردچوبه که اسمش با خودش همراه است، چگونه ممکن است که سبب شفافیت و روشنی پوست شود، اما واقعیت دارد و بر خلاف تصور برخی افراد سال هاست که از زردچوبه به عنوان یک روشن کننده پوست نام برده می شود.

    برای این منظور باید خمیری از زردچوبه تهیه کنید، پس به اندازه نیاز زردچوبه خالص، طبیعی و مرغوب را با مقدار کمی از روغن زیتون خالص ترکیب کنید، تا خمیری صاف و یکدست برای روشن شدن پوست حاصل شود.

    یک لایه نازک از این خمیر را بر روی قسمت هایی از پوست که دارای تیرگی هستند بگذارید، صبر کنید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد و سپس به آرامی این خمیر را از روی صورت و یا بدن، با آب گرم شست و شو دهید.

    اگر از زردچوبه خالص استفاده کرده باشید نگران زرد شدن پوست تان نباشید، بلکه در پایان و پس از چند بار استفاده و شستن کامل آن از روی پوست، خواهید دید که پوست روشن تر و شفاف تر هم شده است.

    اگر باز هم نگران باقی ماندن زردی بر روی پوست خود هستید، می توانید این خمیر را به جای روغن زیتون با کمک آبلیموی تازه تهیه کنید که خود ابلیمو به دلیل اسیدی که در خود دارد، زردی زردچوبه را به سرعت از بین خواهد برد.

    پس آب یک لیمو ترش تازه را بگیرید و به آن مقداری زردچوبه خالص اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس آن را به صورت و یا قسمت های دیگر بدن بمالید.

    پس از گذشت 20 دقیقه پوست را با اب گرم شست و شو دهید، از این خمیر روشن کننده ی پوست می توانید هفته ای 3 تا 4 بار استفاده کنید.

    آیا روشن شدن پوست با مواد طبیعی امکان پذیر است؟ - بلاران

    با اینکه مستندات علمی بر این باور یعنی روشن شدن پوست با کمک زردچوبه وجود ندارد اما، افرادی که این تجربه را دارند معتقدند که زردچوبه ملانین را که موجب تیرگی پوست می شود مهار کرده و برای روشن و درخشان تر کردن پوست مؤثر عمل خواهد کرد، یا حداقل نتایج بدست آمده از این امر حکایت دارد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *