لوازم آرایش

پرایمرهای آرایشی چه هستند و چه کاربردی دارند؟

  • امروزه یکی از ابزارهای مهم برای آرایش صورت، پرایمرهای آرایشی هستند که در زیرسازی برای آرایش، از آن ها استفاده می شود.

    در این مطلب قرار است تا با این محصول بیشتر آشنا شویم و بدانیم که چگونه و به چه شکلی باید از این ابزار در آرایش کمک بگیریم.

    پرایمرهای آرایشی چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - بلاران

    پرایمرهای آرایشی و شناخت بیشتر آن ها

    پرایمرهای آرایشی یا همان زیرساز آرایش، ماده ایست که قبل از انجام آرایش و به عنوان پایه کار استفاده می شود تا ماندگاری آرایش را افزایش داده و پوشانندگی پوست را بیشتر نماید.

    پرایمر قوی ترین و موثرترین پوشاننده و زیر ساز میکاپ است که باعث می شود تا محصولات آرایشی به اصطلاح بهتر روی صورت بخوابد و پوست شاداب و شفاف به نظر برسد.

    اگر بخواهیم به طور اصولی و درست آرایش کنیم، پرایمرها لایه اولیه و زیرین آرایش را تشکیل می دهند و سبب می شود تا مواد آرایشی بافتی یکدست و هماهنگ داشته باشند و بر روی پوست از ثبات بیشتری برخوردار باشند.

    این محصول فقط مخصوص کسانی نیست که از آرایش های غلیظ استفاده می کنند بلکه برخی از پرایمرها به تنهایی می توانند به پوست شما ظاهری یک دست تر و شفاف تر بدهند.

    بسیاری از خانم های جوان دوست دارند که چهره ای بدون آرایش ولی جذاب، زیبا و شفاف داشته باشند که با استفاده از پرایمر این منظور برای آنان حاصل خواهد شد.

    حتی شما می توانید از این محصول به جای کرم روشن کننده استفاده کنید و جالب تر از آن، با لایه ای بیشتر و غلیظ تر از پرایمر می توانید از آن به عنوان سایه چشم هم استفاده کنید!

    پرایمر علاوه بر اینکه یک ابزار آرایشی است، دارای ویژگی های دیگری هم هست؛ آن ها یک محصول مراقبت از پوست هم به شمار می روند و در واقع دو کارکرد در یک محصول ارائه شده است، چون محصولات مراقبتی و آرایشی در کنار یکدیگر می توانند ظاهری یکدست تر و بدون نقص را بر روی پوست ایجاد کنند.

    در یک جمله می توان گفت که پرایمر تنها ماده آرایشی است که با ایجاد یک لایه میان پوست و آرایش، باعث می شود میکاپ شما حتی بعد از گذشت ساعت ها به همان شکل اولیه حفظ شده و سر جایش بماند.

    پرایمرهای آرایشی چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - بلاران

    نحوه ی استفاده و کاربرد پرایمر

    برای استفاده از این محصول ابتدا باید صورت خود را کاملاً شسته و تمیز کرده  و از هر نوع آرایشی پاک کنید.

    پوست صورت را بعد از شستن خشک کنید؛ حالا می توانید به دو روش عمل کنید؛ اول کمی مرطوب کننده بر روی پوست زده و بعد از آن از پرایمرهای آرایشی استفاده کنید.

    در روش بعدی می توانید بدون کمک گرفتن از هیچ مرطوب کننده ای، مقدار کمی از پرایمر را بر روی پوست قرار داده و با براش یا پد مخصوص این کار، و یا به کمک نوک انگشتان، آن را بر روی پوست پخش کنید و با تکرار این عمل، تمام پوست را کاملاً پوشش دهید.

    دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید و حد اعتدال را نگه دارید و گمان نکنید که هر چه لایه پرایمر را بیشتر کنید برای صورت بهتر خواهد بود و خواص آن هم بیشتر خواهد شد!

    حتی اگر تمایل ندارید، نیازی نیست که پرایمر را در همه جای پوست استفاده کنید؛ بلکه می توانید از آن در قسمت های چرب پوست و یا قسمت هایی که پوست دارای منافذ بازی هستند و یا نواحی که ضرورت دارند؛ کمک بگیرید.

    همینطور سعی کنید از پرایمر در زیر چشم استفاده نکنید چون پوست زیر چشم نازک و حساس است و علاوه بر اینکه پرایمر سبب می شود تا کانسیلر دور چشم بماسد ممکن است باعث آسیب دیدن پوست زیر چشم شود.

    حتی اگر می خواهید که آرایش ملایم تری داشته باشید می توانید پرایمر و کرم پودر را با هم ترکیب کرده و در یک مرحله بر روی صورت قرار دهید تا لازم نباشد لایه ی دیگری از کرم پودر را هم بر روی پوست صورت بمالید.

    در غیر این صورت ابتدا از پرایمر استفاده کرده و بعد از جذب آن توسط پوست که تقریباً یک دقیقه برای آن کافیست، کرم پودر بزنید.

    پرایمرهای آرایشی چه هستند و چه کاربردی دارند؟ - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *