لوازم آرایش

ماندگاری لوازم آرایشی چشم و مدت زمان استفاده از آن ها

ماندگاری لوازم آرایشی چشم و مدت زمان استفاده از آن ها - بلاران
  • مدت زمان استفاده از لوازم آرایشی چشم و مصرف بهینه آن در قدم اول به شیوه نگهداری و طرز استفاده ما از آن ها بستگی خواهد داشت، اما بطور کلی این محصولات زمان زیادی برای مصرف ندارند و در مدت کوتاهی پس از باز شدن درب آن ها، باید باقی مانده محصول را هر چند که زیاد هم باقی باشند، دور بیندازید.

    در نظر داشته باشید که چون این لوازم با چشم و بینایی ما در ارتباط هستند، در مورد تاریخ انقضا و مدت زمان مصرف هر یک از آن ها نباید، هیچ بی دقتی و سهل انگاری صورت پذیرد و باید بیش از دیگر لوازم آرایشی مورد توجه و دقت باشند.

    برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید، در این پست شما را با مدت زمان استفاده برخی از محصولات آرایش چشم که بیشتر مورد مصرف هستند، آشنا خواهیم کرد.

    ماندگاری لوازم آرایشی چشم و مدت زمان استفاده از آن ها - بلاران

    آگاهی از مدت زمان مصرف لوازم آرایشی چشم

    برای زیباتر و جذاب تر نشان دادن چشم ها، از لوازم آرایشی متعددی استفاده می شود که هر یک از آن ها در قسمت های مختلفی از چشم قابل مصرف هستند.

    برخی از این محصولات آرایشی مخصوص چشم، به صورت جامد و برخی هم به صورت مایع در بازار لوازم آرایشی وجود دارند، که هر یک شرایط خاصی را برای نگهداری لازم دارند.

    تاریخ انقضا و مدت زمان مصرف در هر یک از این لوازم هم متفاوت بوده و برای هر کدام زمان و شرایطی در نظر گرفته شده است، که لازم است تا حتماً با رعایت هر کدام از دستورالعمل ها که بر روی جعبه و یا بروشور داخل جعبه درج شده است، به سلامت چشمان خود اهمیت داده و توجه ویژه ای داشته باشیم.

    ماندگاری لوازم آرایشی چشم و مدت زمان استفاده از آن ها - بلاران

    ریمل چشم:

    این نکته را به خاطر داشته باشید که وظیفه مژه ها، جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات موجود در هوا و آلودگی ها به داخل چشم و کلاً حفاظت از چشم است، پس این مسئله یعنی قرار دادن لوازم آرایشی بر روی چشم، مژه و پلک باید بیش از دیگر نقاط صورت مورد اهمیت قرار گیرد.

    استفاده از هر وسیله و لوازم آرایشی چشم به جهت زیبایی چشم، اعم از مژه های مصنوعی که مفصلاً در پست های قبلی در باره آن ها توضیح داده شد و همچنین زدن فرمژه و ریمل، باید کاملاً مورد دقت و بررسی قرار گرفته و در مورد مصرف آن باید حساس باشید.

    در صورت عدم استفاده از ریمل و باز نکردن درب آن، معمولاً تا دو سال این محصول قابل استفاده است، اما به محض باز شدن درب آن، بهتر است تا آن را بیشتر از 3 تا 4 ماه مصرف نکنید و پس از گذشت این مدت به هر شکلی که باشد آن را دور بیندازید و به مدت زمان ماندگاری لوازم آرایشی چشم و مخصوصاً ریمل، دقت بیشتری داشته باشید.

    اگر ریمل خشک شده باشد و تاریخ مصرف آن هم گذشته باشد، قطعاً باید آن را دور انداخته و از ریمل جدیدی استفاده کنید و برای تازه کردن و مرطوب کردن آن از آب و یا از روش های غیرعادی! کمک نگیرید.

    زیرا با وارد شدن قارچ ها و باکتری ها و رشد آن ها در داخل ریمل، سبب آسیب رسانی به چشم ها و یا حداقل باعث شکستگی و خرابی و از بین رفتن مژه های شما خواهد شد.

    دقت کنید اغلب ریمل ها و برخی دیگر از لوازم آرایشی چشم که دچار فساد و خرابی شوند، بویی شبیه به بوی گازوئیل (یا برخی هم آن را شبیه به بوی روغن اشباع شده می دانند) از آن ها ساطع می شود.

    مهمترین نکته بهداشتی در مورد استفاده از ریمل این است که، هرگز و هرگز آن را بطور اشتراکی استفاده نکنید!!! و برای استفاده بیشتر و خشک نشدن ریمل، درب آن را محکم و بسته نگه دارید.

    ماندگاری لوازم آرایشی چشم و مدت زمان استفاده از آن ها - بلاران

    خط چشم:

    اصولاً لوازم آرایشی که بصورت مایع استفاده می شوند از لوازم آرایشی جامد زودتر فاسد می شوند، خط چشم های مایع هم از این قاعده مستثنی نیستند و دقیقاً مانند ریمل، بیشتر از دیگر محصولات آرایشی در معرض خطر آلوده شدن به باکتری ها و میکرب ها هستند.

    ماندگاری خط چشم هم زمان کوتاهی دارد و پس از باز شدن درب آن 3 تا 4 ماه زمان دارید تا از آن با خیال راحت استفاده کنید و در صورتی که پس از مصرف آن دچار تورم ، خارش، قرمزی پوست، پف پلک و… شدید، حتماً از مصرف مجدد آن اجتناب کنید و خط چشم را دور بیندازید.

    نکته مهم و اساسی این است که هیچگاه خط چشم خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.!

    اما لوازم دیگری هم هستند که در زمره لوازم آرایشی چشم قرار می گیرند که در مورد چگونگی و مدت استفاده از آن ها در پست بعدی مطالب لازم را عنوان خواهیم کرد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *