لوازم آرایش

طول عمر برخی از انواع لوازم آرایش چشم و نکاتی که باید آن ها را بدانید

طول عمر برخی از انواع لوازم آرایش چشم - بلاران
  • طول عمر انواع لوازم آرایش چشم و مدت ماندگاری آن ها با اغلب لوازم آرایشی متفاوت است و همانطور که در مطالب دیگر هم به آن پرداخته شد، بسیار اهمیت دارد.

    در این مطلب به زمان استفاده از دیگر لوازم آرایشی چشم اشاره خواهیم کرد و نکات مهمی را در این زمینه یادآوری می کنیم که امیدواریم با مطالعه آن، به سلامت و زیبایی چشم، بیش از پیش توجه کرده و دقت نمایید.

    طول عمر برخی از انواع لوازم آرایش چشم  - بلاران

    عمر مفید انواع لوازم آرایش چشم

    متآسفانه برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی به علت نوع ساختار و مواد تشکیل دهنده آن و تجمع باکتری ها و میکرب ها و فساد زود هنگام، از مدت زمان ماندگاری کمتری نسبت به محصولات دیگر برخوردار هستند و باید در صورت استفاده و یا حتی عدم استفاده، زود به زود تعویض شده و جایگزین شوند.

    شاید به جرأت بتوان گفت که بزرگترین جمع آوری کنندگان باکتری ها و میکرب ها در بین لوازم آرایشی، ریمل ها و خط چشم ها هستند که حتی در صورت فساد، تا مدت های طولانی، تخریبات ظاهری قابل مشاهده ای  نخواهند داشت و بدین لحاظ باید دقت ویژه ای نسبت به استفاده از آن ها داشته باشیم.

    ماندگاری محصولات آرایش چشم به دلیل قرار گرفتن در معرض انواع میکرب ها در حین استفاده مصرف کننده، رطوبت بالای آن و اینکه در جای حساسی مانند چشم استفاده می شوند و خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش می دهند، بسیار محدود است.

    شایع ترین علل آلرژی یا اگزمای اطراف چشم، استفاده از انواع لوازم آرایش چشم، بخصوص مصرف خط چشم است، خط چشمی که سال ها از آن استفاده کرده اید و احساس می کنید که هیچ مشکل خاصی برای شما ایجاد نکرده است.

    در صورتی که پوست اطراف چشمان شما با استفاده نادرست از انواع لوازم آرایش چشم تاریخ مصرف گذشته، بعد از چند سال واکنش نشان داده و کم کم و به مرور شما را به برخی از آلرژی های پوستی، مبتلا خواهد کرد.

    طول عمر برخی از انواع لوازم آرایش چشم  - بلاران

    سایه های چشم:

    برخی افراد فکر می کنند، سایه چشم را که یکی از پر مصرف ترین لوازم آرایش چشم محسوب می شود، چون اغلب به صورت پودری مورد استفاده قرار می گیرند، بدون هیچ مشکلی می شود تا چندین سال از آن استفاده کرد.! اما اصلاً اینطور نیست.

    چون سایه چشم بر روی عضو حساسی مانند پلک استفاده می شود و بطور غیر مستقیم با چشم در تماس است، مخصوصاً اگر از نوع کرمی آن استفاده کنید، به خاطر ساختار و فرمولاسیون و اینکه ممکن است به سرعت تولید باکتری در آن شکل بگیرد، حداکثر  بین 6  تا 12 ماه، البته بسته به شرایط و محل نگهداری، می توانید از آن استفاده کنید.

    اگر هم از نوع پودری سایه استفاده می کنید، می توانید به مدت 24 ماه از آن ها استفاده کنید، نکته بسیار مهم و اساسی این است که برای جلوگیری از فساد سایه های چشمی، از انگشتان دست خود برای زدن سایه استفاده نکنید، تا با این کار موجب تجمع انواع باکتری ها و میکرب ها در آن نشده و سبب خرابی و فساد زود هنگام آن ها نشوید.

    عموماً سایه های پودری که از انواع لوازم آرایش چشم و برای زیبایی بیشتر پلک ها و چشم ها مورد مصرف هستند، را می توان تا وقتی که تغییر رنگ نداده اند و یا بافت آن ها دچار تغییر نشده است، مورد استفاده قرار داد، اما بهتر است که حتی در این شرایط هم آن ها را هر 18 ماه یک بار تعویض کنید، تا سلامت چشمان شما تضمین گردد.

    طول عمر برخی از انواع لوازم آرایش چشم  - بلاران

    مداد چشم و یا ابرو:

    مدادهای چشم را به دلیل اینکه مرتب لایه رویی آن ها تراشیده شده و در واقع روکش آن ها نو و جدید می شوند، جامد هم هستند، به مدت طولانی تری می توانید استفاده کنید.

    حتی در صورتی که آن ها را دور از رطوبت و گرما و نور مستقیم خورشید و در جای مناسبی نگهداری کنید، می توانید به مدت یک سال از آن ها بهره ببرید و بدون نگرانی از آن ها استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که در زمان استفاده از مدادهای چشم، اگر چشم و اطراف آن دچار تورم، سوزش، خارش و… شد، حتماً بلافاصله چشم را با آب سرد شست و شو داده و از مصرف مجدد این مدادهای چشمی بپرهیزید.

    به جهت سلامت و بهداشت چشم، انواع لوازم آرایش چشم مانند آن هایی که برشمردیم، از لوازم دیگر آرایشی تاریخ مصرف کمتری دارند، اما در پست بعدی به تاریخ انقضا دیگر محصولات آرایشی نظری خواهیم افکند و شما را با نحوه و مدت زمان استفاده از آن ها آشنا خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *