لوازم آرایش

ماندگاری لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟

ماندگاری لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران
  • ابتدا باید گفت که ماندگاری لوازم آرایشی و مدت زمان مصرف آن، ارتباط مستقیمی به چگونگی و نوع استفاده ما از این لوازم دارد، البته عوامل دیگری هم در این مسئله دخیل خواهند بود.

    در این مطلب می خواهیم در باره اینکه هر کدام از محصولات آرایشی تا چه زمانی قابل استفاده هستند و ما می توانیم با خیال راحت از آن ها در زیبا سازی پوست و مو کمک بگیریم، صحبت کنیم.

    لطفاً با دقت بیشتری به مطالعه این پست بپردازید، چون مطالب آن مستقیماً با سلامت شما در رابطه است و با آگاهی بیشتر در این زمینه، می توانید هم سلامتی را به خود هدیه دهید و هم از صرف هزینه های بی مورد جلوگیری کنید.

    ماندگاری لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران

    نکاتی در باره ماندگاری لوازم آرایشی

    لوازم آرایشی محل بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها و میکرب ها هستند، از این جهت طرز نگهداری از آن ها و همچنین تاریخ مصرف آن ها باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

    از آن جایی که محصولات آرایشی بر روی پوست و مو و دیگر اعضاء بدن قرار می گیرد، بهداشت و سلامت آن ها بیش از اندازه مهم است و برای جلوگیری از عفونت های چشمی، ایجاد جوش و آکنه، ایجاد لکه بر روی پوست، سوزش و قرمزی پوست، حساسیت و دیگر مشکلات پوستی، باید به زمان و مهلت استفاده از آن ها، دقت بیشتری داشته باشیم.

    برخلاف مواد غذایی و دارویی که عموماً در صورت مصرف و حتی عدم مصرف، بعد از گذشت تاریخ مدت زمانی که بر روی آن درج شده، غیر قابل استفاده خواهند بود و فاسد می شوند، اغلب لوازم آرایشی اینگونه نیستند و قابلیت استفاده از آن ها به روز باز کردن درب محصول برمی گردد.

    تاریخ انقضای محصولات آرایشی با هم متفاوت است و برخی از آن ها باید زودتر دور انداخته شوند و برخی دیگر هم به مدت طولانی تری قابل مصرف هستند، برای اینکه بتوانید بدون نگرانی از لوازم آرایشی خود استفاده کنید، باید مدت زمان مصرف آن و مدت ماندگاری آن ها را بدانید و در صورت خراب شدن به راحتی آن را دور انداخته و از استفاده آن بپرهیزید.

    ماندگاری لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران

    دور انداختن لوازم آرایشی فاسد و خراب

    یکی از مشکلات عمده در رابطه با مصرف لوازم آرایشی این است که برخی از خانم ها نمی خواهند که رژلب، خط چشم و یا رژگونه و یا هر وسیله دیگر آرایشی خود را که هنوز به پایان نرسیده و تا انتها مصرف نشده است دور بیندازند و آن را نوعی اسراف تلقی می کنند.!

    شاید هم در اثر گران شدن لوازم آرایشی نمی خواهند که هزینه مجددی را به جیب یا کیف خود تحمیل کنند! اما غافل از اینکه در اثر مصرف مواد آرایشی که تاریخ مصرف آن ها گذشته و فاسد شده اند و یا حتی تاریخ مصرف آن ها منقضی نشده اما نشانه هایی از خرابی و فساد دارند، در آینده هزینه های درمانی چندین برابری به آن ها تحمیل خواهد شد، که در این صورت شاید آسیب وارده به پوست و موی شخص، قابل درمان و جبران پذیر نباشد.!

    پس ماندگاری لوازم آرایشی و مدت زمان استفاده از آن ها بسیار مهم است و با توجه به نوع محصول باید فقط تا زمان تعیین شده از آن استفاده کنید.

    نشانه های خرابی محصولات آرایشی

    برخی از نشانه های خرابی لوازم آرایشی شامل مواردی چون تغییر بو و عطر، تغییر در بافت آن، تغییر رنگ محصول، بی کیفیت شدن آن و… می شود، اما معمولاً تاریخ استفاده و مدت کاربرد لوازم آرایشی به روز اولی برمی گردد که درب محصول باز شده و به اصطلاح از حالت آک خود خارج می شود.

    ماندگاری لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران

    مدت زمان مصرف لوازم آرایشی

    مقدار و مدت زمان مصرف کلیه لوازم آرایشی به یک اندازه نیست و اگر شرایط درست نگهداری از هر یک از آن ها را رعایت کرده باشیم، برای مصرف بهینه هر کدام زمان معینی در نظر گرفته شده است.

    بعضی از محصولات آرایشی مانند ریمل و یا خط چشم را باید مطابق تاریخ مصرف درج شده در روی آن و در مدت زمان کوتاهی تعویض کرده و به سرعت بعد از اتمام تاریخ مصرف، حتی اگر مقدار زیادی از آن باقی مانده باشد، دور بیندازید و از محصول جدیدی استفاده کنید.!

    به هر حال محصولات دیگری هم هستند که ماندگاری بیشتری داشته و تا مدت های طولانی می توانید از آن ها بهره ببرید، که در مطالب آینده به آن ها خواهیم پرداخت، اما برای اینکه بدانید ماندگاری لوازم آرایشی تا چه اندازه است همچنان با ما بمانید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *