لوازم آرایش

فیکساتور آرایشی چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟

فیکساتور آرایشی چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟ - بلاران
  • فیکساتور آرایشی یک محصول و یک ابزار بسیار تاثیرگذار در زمینه آرایش و میکاپ صورت است که می خواهیم اطلاعات بیشتر و دقیق تری را در باره آن بدست آوریم.

    اگر مایلید در این زمینه بیشتر بدانید؛ با ما همراه باشید.

    فیکساتور آرایشی چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟ - بلاران

    فیکساتورِ آرایشی چیست؟

    فیکساتور آرایشی یا تثبیت کننده آرایش، محصولی است که بعد از کامل شدن آرایش از آن استفاده می شود و باعث می شود آرایش ما ثابت مانده و با وجود گذشت مدت زمانی طولانی، مثل ساعت اول به نظر آید.

    کلمه فیکساتور در آرایش به معنی افزایش ماندگاری و تثبیت آرایش است و اصولاً کلمه فیکس در هر چیزی و در هر جایی برای تثبیت آن به کار می رود.

    وظیفه این محصول اینست که آرایش شما را ثابت و بدون تغییر برای مدت ها و ساعت های طولانی به همان شکل اولیه خود نگه دارد و مانع از خراب شدن پوست، آب شدن آرایش و چرب شدن آن شود.

    این فیکساتور یا تثبیت کننده آرایشی است که باعث می شود یک هنرپیشه و بازیگر و یا حتی یک عروس در شب عروسی ساعت های متمادی و طولانی را با همان آرایش بدون هیچ تغییری سپری کند.

    وقتی که در یک مراسم و یا مهمانی شرکت می کنیم که ساعت هایی طولانی به طول خواهد انجامید؛ همیشه نگران این هستیم که آرایش ما کم کم ظاهر اولیه و زیبای خود را در اثر گرم شدن و عرق کردن و یا چرب شدن پوست از دست داده و آراستگی مان از بین رفته و آرایش مان نا مرتب به نظر آید.

    امروزه دیگر با وجود برخی از محصولات آرایشی، این نگرانی کاملاً از بین رفته است و برای جلوگیری از چنین مشکلی فیکساتورها تولید شده اند که یک محصول تکمیل کننده به شمار می آیند.

    پس تثبیت کننده یا فیکساتور آرایشی سبب می گردد تا دوام لوازم آرایشی بر روی پوست افزایش یافته و آرایش شما در هر لحظه همچنان جذاب، تازه و با طراوت باشد؛ همچنین این ماده از برق افتادن پوست در قسمت بینی و پیشانی و چرب شدن پوست، جلوگیری می کند.

    این محصول رنگ و بافت آرایش را تغییر نمی دهد چون کاملاً بی رنگ است همینطور مانع از جذب مولکول های آب و جذب رطوبت توسط پوست می شود و آرایش شما بر اثر گذشت مدت زمان براق نخواهد شد.

    در واقع فیکساتور در قسمت پایانی آرایش به فیکس شدن کرم پودر و جلوگیری از ریختن و یا خط افتادن آن و در مجموع ماندگاری آرایش کمک بسیاری خواهد کرد.

    فیکساتور آرایشی چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟ - بلاران

    آیا استفاده از فیکساتور در هر نوع آرایشی لازم است؟

    وقتی از فیکساتور استفاده می کنید؛ این ماده آرایشی با دو روش می تواند میکاپ شما را در برابر از هم پاشیدگی و به هم ریختگی آرایش مقاوم کرده و نجات دهد:

    یکی متوقف کردن فعالیت های طبیعی پوست

    دیگری ایجاد چسبندگی لازم بر روی پوست صورت

    که همین ویژگی ها کافیست تا استفاده مکرر ازآن باعث آسیب رسیدن به پوست شود.

    مضافاً بر اینکه بهتر است بدانید در ساخت فیکساتورهای آرایشی از مواد پلیمری برای ثابت نگه داشتن آرایش استفاده می شود که استفاده مداوم و همیشگی از آن سبب آسیب رساندن به پوست شده و برای آن زیان آور خواهد بود.

    پس لازم نیست یا بهتر بگوئیم نباید در آرایش روزانه و معمول خود از فیکساتور استفاده کنید؛ حتی اگر از بهترین و مناسب ترین فیکساتورها کمک بگیرید باز استفاده هر روزه این محصول، برای پوست بسیار مضر خواهد بود.

    اما در صورتی که قصد دارید به مهمانی و یا جلسه ای بروید که ساعت ها طول خواهد کشید و یا استفاده گاهی وقتی از فیکساتور برای ثابت نگه داشتن آرایش مخصوصاً در روزهای خاص مشکلی را بوجود نخواهد آورد.

    فیکساتور آرایشی چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟ - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *