لوازم آرایش

سایه زدن چشم و انواع روش های آن

سایه زدن چشم و انواع روش های آن - بلاران
  • سایه زدن چشم به روش صحیح آن خود یکی از نکات کلیدی یک آرایش حرفه ای است و شما با انتخاب روش درست می توانید آرایش زیباتری داشته باشید.

    در این قسمت قرار است تا کمی در مورد این مبحث صحبت کنیم، با ما همراه شوید.

    انواع روش سایه زدن چشم

    سایه زدن چشم و آرایش چشم باید آخرین مرحله در آرایش صورت باشد و استفاده کردن از پرایمر در هنگام سایه زدن باعث می شود تا آرایش شما دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

    اما شما می توانید با انتخاب یکی از این چند روش سایه بزنید.

    سایه زدن به روش گرد

    در این روش فقط به دو رنگ سایه نیاز دارید، یک رنگ روشن و یک رنگ تیره، ابتدا پشت پلک خود را به سه قسمت تقسیم کنید و با برس تخت مخصوص سایه، رنگ روشن و اصلی را در وسط پلک بکشید و روی مرکز چشم نسبت به زدن این رنگ تاکید بیشتری داشته باشید تا وسط پلک روشن تر باشد و به این وسیله، روی چشم با حجم بیشتری به نظر آید.

    دو قسمت کناری را با رنگ تیره ای که از سایه انتخاب کرده اید بپوشانید ولی دقت کنید که به گوشه های چشم زیادی سایه تیره نزنید و در این کار افراط نکنید، چون در این صورت چشم های شما به نظر خسته خواهید رسید.

    برای اینکه مرزی را بین سایه هایی که کشیده اید ایجاد نکنید، با کمک برس گرد و نرم سایه ها را به آرامی در هم آمیزید، اما برای این کار هم جانب احتیاط را رعایت کنید، چون نباید رنگ های تیره را خیلی به سمت مرکزی پلک بیاورید و باید آن ها را بر روی قسمت های خارجی پلک محو کنید و با این کار هارمونی و زیبایی از تفکیک و ادغام رنگ های سایه را به نمایش گذارید.

    سایه زدن چشم و انواع روش های آن - بلاران

    سایه زدن به روش سه رنگ

    همانگونه که از اسم این نوع سایه زدن مشخص است، شما نیاز به سه رنگ سایه نیاز دارید که عبارتند از، رنگی بسیار روشن، رنگ متوسط و رنگ تیره که باید دقت کنید که تناسب و هماهنگی بین رنگ های انتخابی را کاملاً در نظر بگیرید.

    ابتدا باید روشن ترین رنگ یا در اصطلاح هایلایت کننده را بزنید، این رنگ می تواند رنگ کرم، نخودی روشن، بژ روشن یا حتی سفید باشد که پایه مناسبی را برای زدن رنگ های دیگر سایه فراهم می کند.

    با کمک برس تخت می توانید این رنگ را بر روی همه قسمت های چشم از جمله گوشه ها بزنید و این کار را تا زیر ابرو و حتی پلک پایینی هم ادامه دهید.

    دومین رنگ را که رنگی متوسط است، با کمک برس تخت که مخصوص زدن سایه است را روی پلک بالا از قسمت خط مژه تا تای روی پلک بالا ادامه دهید ولی آن را بیشتر از این حد امتداد ندهید و آن را به گوشه چشم هم نزنید.

    حالا نوبت سایه سوم یا تیره ترین سایه است که باید با کمک براش گرد سایه، آن را به گوشه داخلی چشم بزنید و با ضرباتی کوتاه آن را تا وسط بالای چشم امتداد دهید و سپس با خطوط محو کننده به قسمت خارجی چشم بروید و گوشه خارجی را آنطور که مایلید طراحی کنید.

    استفاده از رنگ های تیره در این نوع طراحی برای سایه زدن چشم سبب عمق بخشیدن به چشم ها خواهد شد.

    در آخر هم با یک براش نرم سایه ها را به آرامی و با ظرافت بر روی سطح پلک مقداری در هم ادغام کرده و حالت طبیعی تر به آن بدهید.

    سایه زدن چشم و انواع روش های آن - بلاران

    سایه زدن به روش دودی

    در این روش ابتدا باید از روشن ترین رنگ سایه کمک بگیرید و با یک براش تخت و زبر سایه روشنی که انتخاب کرده اید را تا زیر ابروها و بر روی گوشه داخلی چشم بکشید، چون با این کار چهره شما بازتر، روشن تر و شفاف تر نشان داده خواهد شد.

    رنگ متوسط یا اصلی که انتخاب کرده اید را با کمک برس تخت زبر، بر روی همه پلک بکشید، این کار را از لبه مژه ها شروع کرده و به سمت بالا و تا خط تای پلک هم ادامه دهید؛ فقط دقت کنید که آن را بر روی رنگ روشنی که بالای پلک و زیر ابرو کشیده اید، نکشید.

    نوبت سایه تیره است، سایه تیره را هم به کمک براش سایه، ابتدا در امتداد خط مژه ها بکشید و ان را به آرامی پخش کنید، اما دقت کنید که این کار را از یک سوم پلک بالاتر نبرید.

    حالا یک لایه دیگر از سایه تیره را در لبه متصل به مژه ها بکشید، این حالت به شما طرح یک سایه دودی را خواهد داد.

    سایه تیره را بر روی گوشه های خارجی تای پلک هم بکشید و برای زیبایی بیشتر آن را بر روی پلک پایینی و با خط مژه پایین هم انجام دهید، می توانید از گوشه خارجی چشم تا وسط پلک پایین این سایه را ادامه دهید.

    در پایان برس نرم گرد را بردارید و با کمک آن سایه های تیره و رنگ متوسط را بر روی پلک به آرامی محو کنید، ولی آن را به سمت سایه روشن نبرید.

    سایه زدن چشم و انواع روش های آن - بلاران

    سایه زدن به روش موزی

    دراین مدل ابتدا با رنگ سایه متوسطی که انتخاب کرده اید روی تمام پلک را به کمک برس سایه بپوشانید و در قسمت گوشه داخلی چشم، از یک رنگ روشن استفاده کنید تا رنگ چهره شما شفاف تر و روشن تر به نظر آید.

    با یک برس مدادی مقداری از سایه تیره رنگی را که انتخاب کرده بودید بردارید و بر روی خط تای پلک بزنید و با حرکات آرام رفت و برگشتی آن را تکمیل کنید تا خطی شبیه موز! ایجاد شود و چشم شما عمق بیشتری پیدا کند.

    حالا به کمک یک براش نرم، گوشه ها و اطراف سایه را کمی محو کنید، اما دقت کنید تا کار سایه زدن چشم به شکل موزی! شکل اصلی خود را از دست ندهد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *