عمومی

چگونه چشمان ریز را با آرایش درشت تر نشان دهیم؟

چگونه چشمان ریز را با آرایش درشت تر نشان دهیم؟ - بلاران
  • داشتن چشمان درشت در زیبایی چهره یک مزیت محسوب می شود و کسانی که چشمان ریز و کوچکی دارند همواره سعی دارند تا با ترفندهای گوناگون، چشمان خود را درشت تر از انچه که هست به نمایش گذارند.

    در این بخش قرار است تا با بیان راه حل های ساده ای در این زمینه، شما را تا حد امکان یاری دهیم، با ما همراه باشید.

    آرایش مناسب چشمان ریز

    برای اینکه چشمان ریز خود را درشت تر و زیباتر از آنچه که هست نشان دهید لازم است تا چند نکته را هنگام آرایش کردن رعایت کنید.

    تمیز نگه داشتن ابروها

    تمیز بودن ابروها و شکل و فرم آن، در نشان دادن چگونگی چشم ها و جلب توجه آن ها مهم است، پس تلاش کنید که زیر و بالای ابرو همیشه تمیز باشد و فرم ابروها با داشتن کمی قوس حفظ شوند؛ چون اگر ابروهایتان قوس کمی داشته باشند در درشت نشان دادن آن ها مؤثر خواهد بود.

    حتی اگر توی ابروهای شما خالی شده اند آن ها را با مداد مناسب ابرو پر کنید و یا از سایه ابرو دراین مورد استفاده کنید.

    چگونه چشمان ریز را با آرایش درشت تر نشان دهیم؟ - بلاران

    کانسیلر زدن

    تیرگی های زیر چشم را با کمک کانسیلر محو کنید، چون همین تیرگی ها سبب  نمایش بیشتر چشمان ریز و نشان دادن کوچکتر چشم ها خواهند شد.

    کانسیلر سیاهی دور چشم را از بین می برد و تفاوت چشمگیری در چهره شما ایجاد خواهد کرد.

    سایه زدن مناسب

    قبلاً هم در مورد زدن سایه صحبت کردیم و می دانید که چگونگی سایه زدن وانتخاب رنگ در آنچه که مد نظر شماست بسیار تأثیر دارد و شما با سایه می توانید، چشمان خود را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله کم و زیاد و حتی عمیق و یا با عمق کم نشان دهید.

    بهتر است تا برای این کار به کمک یک براش مخصوص سایه ای روشن را برای زیر سازی، به همه پشت پلک خود بمالید و سایه را بطور یکنواخت محو کنید.

    آرایشگران حرفه ای هم برای شاداب تر و درشت تر نشان دادن چشمان شما از سایه های روشن استفاده می کنند.

    کشیدن مدادسفید به جای مداد سیاه

    یکی از کاربردی ترین و مهم ترین قسمت ها برای آرایش چشم های ریز اینست که با کشیدن مداد سفید در قسمت داخلی چشم، این قسمت را روشن نمایش دهید؛ چرا که با روشن کردن داخل پلک، چشم های شما بازتر، شاداب تر و در نتیجه درشت تر دیده خواهد شد.

    البته شاید بخواهید که به جای مداد سفید از مدادهایی با رنگ کرم یا بژ استفاده کنید که حالت چشم را طبیعی تر نشان خواهند داد.

    چگونه چشمان ریز را با آرایش درشت تر نشان دهیم؟ - بلاران

    روشن کردن گوشه داخلی چشم

    در قسمت گوشه داخلی چشم خود از سایه ای با رنگ های روشن که حتی درون آن دارای کمی اکلیل است، کمک بگیرید، و یا می توانید از مقدار کمی هایلایتر در گوشه های داخلی چشم استفاده کنید.

    چون این کار هم سبب بزرگ نمایی چشم های شما خواهد شد.

    کشیدن خط چشم

    برای پر نشان دادن مژه ها، خط چشم تیره و نازکی را بر روی خط مژه و کمی بالاتر از آن به نحوی بکشید که گوشه آن کمی به سمت بالا و بیرون از چشم باشد؛ خط چشم را کاملاً نزدیک به مژه و متقارن برای هر دو چشم بکشید.

    این خط باعث جلوه بیشتر و درشت نشان دادن چشم های شما خواهد شد.

    دقت کنید، خط چشم را بلند و ادامه دار ترسیم نکنید و هرگز خط چشم ضخیم برای اینگونه چشم ها نکشید، مخصوصاً اگر پشت پلک تان هم کوتاه است، چون نتیجه ای عکس خواهد داد.

    وقتی که از یک خط چشم برای قسمت پایین مژه ها استفاده می کنید، آن را در بین مژه هایتان بکشید و تلاش کنید با کمک یک قلم مو آن را صاف و یکدست کنید و فقط اگر می خواهید انتهای کار را کمی ضخیم تر ترسیم کنید.

    از فرمژه استفاده کنید

    اگر مژه هایتان بی حالت است، برای درشت نشان دادن چشمان خود حتماً از فر مژه استفاده کنید و با صرف اندکی وقت، به آنچه که می خواهید دست یابید، حتی اگر مژه هایی کم پشت دارید توصیه می کنیم تا با استفاده از مژه مصنوعی، آن ها را پرتر نشان دهید، چون در درشت نشان دادن چشم ها فوق العاده مؤثر است.

    چگونه چشمان ریز را با آرایش درشت تر نشان دهیم؟ - بلاران

    استفاده از ریمل

    یکی از بخش های مهم دیگر در این زمینه، استفاده از یک ریمل حجم دهنده است، این ریمل را در طول مژه هایتان جهت بزرگ نشان دادن چشم ها بکشید و با ایجاد یک سایه مخملی چشم ها را زیباتر کنید.

    استفاده ار ریمل برای مژه های پلک پایین را هم هرگز فراموش نکنید، که این ترفند خود از شگردهای اصلی و مهم آرایشگران برای رسیدن به این منظور است.

    کلاً با حجیم تر، بلند تر و پرپشت نشان دادن مژه ها، چشم هایتان درشت تر و بیشتر به نظر می آیند.

    استفاده از رژلب های روشن

    آخرین گام در بزرگ و درشت نشان دادن چشمان ریز اینست که از رژلب کم رنگ و یا بی رنگ برای آرایش، استفاده کنید چون با کمک این ترفند، به طور طبیعی چشمان شما مرکز توجه بوده و درشت تر به نظر خواهند آمد.

    این را به خاطر داشته باشید که کلاً استفاده از رنگ های روشن، چهره شما را بازتر، شفاف تر و سرحال تر نشان خواهند داد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *