عمومی

مناسب ترین برس مو با توجه به نوع موی شما کدام است؟

مناسب ترین برس مو با توجه به نوع موی شما کدام است؟ - بلاران
  • برس مو جزو آن دسته از ابزار و وسایل آرایشی است که انتخاب درست آن هم به حالت گرفتن درست مو و همچنین به زیبایی چهره شما کمک فراوانی خواهد کرد، ضمن اینکه شما با یک انتخاب از مناسب ترین برس، از آسیب های احتمالی وارده به پوست سر و موی خود خواهید کاست.

    یک گزینش اشتباه در این مورد، می تواند سبب ایجاد شکنندگی و وز در موها و همچنین آسیب های احتمالی به پوست سر شود، برای همین در ادامه ی مطلب قبلی، برس های مناسب انواع مو را با هم بررسی خواهیم کرد.

    مناسب ترین برس مو با توجه به نوع موی شما کدام است؟ - بلاران

    انتخاب مناسب ترین برس مو

    البته اینکه بدانید چه نوع برس و یا شانه ای مناسب موهای شما است، به عوامل زیادی از جمله، جنس و نوع مو، اندازه موها، کوتاهی و یا بلندی آن، پر پشتی و کم پشتی حجم مو، فر و یا صاف بودن مو، مدلی که می خواهید به آن بدهید و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد، که از اهمیت زیادی هم برخوردار است.

    پس بهترین برسی که شما می توانید برای خود انتخاب کنید، نیاز به شناخت شما از نوع و جنس موهای تان دارد.

    برس برای موهای وز شده

    اگر موهای وز کرده دارید و یا موهای شما بشدت مستعد برای وز شدن است، پس لازم است تا از برس هایی استفاده کنید که در موها الکتریسیته ساکن ایجاد نمی کنند و باید این برس ها از جنس موی طبیعی و یا ترکیبی از موی طبیعی به همراه نایلون باشند.

    خیلی از افراد دارای موهای وزکرده هستند و یا اینکه در هنگام برس کردن، موهایشان دچار وز می شود، برخی از آن ها هم احساس می کنند که همین برس کشیدن، باعث ایجاد موی وز در آن ها شده است، اما باید بدانید که در واقع این انتخاب نادرست برس مو است که سبب افزایش وز مو در اینگونه افراد می شود.

    همچنین برس کشیدن موها در حالی که آن ها کاملاً خشک هستند، سبب وز شدن آن ها خواهد شد و لازم است که ابتدا آن ها را کمی نمدار کنید و بعد اقدام به برس کشیدن موها نمایید و یا اینکه بعد از استحمام وقتی که موها کاملاً خشک نشده و نمدار هستند، آن ها را برس بکشید و صاف نمایید.

    مناسب ترین برس مو با توجه به نوع موی شما کدام است؟ - بلاران

    برس مناسب برای موهای فرفری

    اگر برای موهای فرفری خود از برس های مناسبی استفاده کنید، حتماً می توانید هم حالت طبیعی موها را حفظ کنید و هم به آسانی آن ها را برس بکشید و برای این کار بهتر است که از برس های چوبی با دندانه های درشت و با فاصله ی زیاد استفاده کنید که بهترین گزینه خواهد بود.

    استفاده از این نوع برس برای شانه کردن و حالت دادن به موها بهترین گزینه است، چون علاوه بر حفظ زیبایی حالت فر در موها، سبب می گردد تا الکتریسیته ساکن در موها ایجاد نشده و موها وز نکنند.

    پس اگر انتخاب درستی در زمینه برس مو داشته باشید، می توانید در هر حالتی، موهای زیبا و جذابی داشته باشید، حتی اگر موهای مجعد و یا فر داشته باشید.

    برس مناسب برای حالت دادن موهای کوتاه

    اگر می خواهید که موهای کوتاه شما و یا موهای چتری که در جلو سر دارید، حالت مورد دلخواه شما را داشته باشند و یا اینکه دارای حجم مناسبی باشند، بهتر است که از شانه های استوانه ای باریک و گردی استفاده کنید که دارای دندانه های مویی هستند.

    مخصوصاً اگر دسته و بدنه اینگونه برس ها از چوب ساخته شده باشند، بسیار بهتر خواهد بود، زیرا از ایجاد الکتریسیته ساکن بر روی موها جلو گیری کرده و شما به راحتی خواهید توانست به موها حجم داده و یا آن ها را برس کشیده و مرتب کنید.

    دندانه های مویی برس ها، بهترین وسیله برای ایجاد حجم و درخشش در موها خواهند بود و شما با کمک آن ها می توانید حتی موهای کوتاه خود را به هر شکلی که بخواهید حالت دهید.

    مناسب ترین برس مو با توجه به نوع موی شما کدام است؟ - بلاران

    برس مناسب موهای کاملاً طبیعی

    اگر موهای شما در ردیف موهای کاملاً طبیعی قرار می گیرد، یعنی نه خیلی زبر است و نه خیلی نازک، نه پرپشت است و نه کم پشت و مشکل خاصی هم در این زمینه ندارید و صرفاً می خواهید با برس مو گره های مو را باز کرده و آن ها را مرتب کنید، بهتر است که از برس های کلاسیک با پایه لاستیکی استفاده کنید.

    این برس ها نه خیلی نرم هستند که نتوانند گره بین موهای شما را باز کنند و نه آنقدر زبر هستند که به موها و پوست سر شما آسیب برسانند، بلکه آن ها به راحتی می توانند گره موهای شما را باز کرده و رضایت شما را جهت یک برس کشیدن ایده آل حاصل کنند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *