عمومی

معرفی و شناخت انواع برس مو و نحوه استفاده از آن ها

معرفی و شناخت انواع برس مو و نحوه استفاده از آن ها - بلاران
  • اگر برای خرید برس به یک فروشگاه لوازم آرایشی بروید، فروشنده انواع برس مو را برای شما ردیف کرده و انتخاب را به خود شما واگذار خواهد کرد، که شاید با این تنوع شما هم دچار سرگردانی و تردید در انتخاب شوید.

    اما باید بدانید که هر کدام از این برس های مو دارای کارکردها و عملکردهای متفاوتی هستند و برای یک سری کارهای خاص، البته در رابطه با مو، ساخته شده اند.

    برای اینکه شما را از این سرگردانی در هنگام خرید برس مو، نجات داده باشیم، در مطلب پیش رو شما را با انواع و چگونگی کارکرد آن ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

    معرفی و شناخت انواع برس مو و نحوه استفاده از آن ها - بلاران

    معرفی انواع برس مو

    شانه کردن و برس کشیدن مو جزو معمولی ترین کارهایی است که برای زینت بخشیدن به مو و آراستگی آن انجام می گیرد، ضمن اینکه چگونگی و فرم موها، می تواند در آرایش صورت هم بسیار مؤثر باشد و آن را زشت تر یا زیباتر نشان دهد، پس از این رو باید موها را به درستی و متناسب با آرایش صورت، باز یا بسته نگه دارید و یا به آن فرم خاصی دهید.

    برخی از مهمترین برس هایی که در این رابطه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

    برس مسطح، پهن یا همان چهار گوش

    این برس بیشتر برای صاف کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل بزرگ بودن با صفحه پهنی که دارد، برای شانه کردن موهای بلند و یکدست نگه داشتن موها و صاف و ابریشمی نشان دادن آنها گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

    این برس برای خشک کردن سریع موهای بلند و سشوار کردن آن ها بسیار مناسب است، زیرا می تواند بطور همزمان، موهای زیادی را در خود جای داده و آن ها را صاف کند و موهایی نرم و لخت را برای شما بوجود آورد.

    سطح بزرگ و مستطیلی این برس، این امکان را به شما می دهد تا بدون هیچ گونه شکستگی در موها، بعد از شانه کردن نتیجه فوق العاده ای را از آن دریافت کنید.

    از انواع برس مو می توان به این برس اشاره کرد که به برس پارویی هم معروف است و برای انواع موها نیز مناسب می باشد و کافی است تا هنگام استفاده، برس را به راحتی از لای موهای خود عبور دهید و به آرامی موها را به کمک آن صاف و یکدست کنید.

    معرفی و شناخت انواع برس مو و نحوه استفاده از آن ها - بلاران

    برس بیضی شکل

    ساختار این برس به شکلی طراحی شده است که دندانه های آن به سادگی در عمق موها نفوذ کرده و به راحتی و بدون اینکه به آن ها فشاری وارد کند و سبب شکنندگی آن ها شود، موها را شانه کرده و صاف می کند.

    این برس برای انواع موها مناسب است، ولی برای موهای ضخیم و پر پشت و همینطور موهایی که فر است، گزینه بسیار مناسب تری خواهد بود.

    برس های گرد بزرگ یا مدور

    این برس ها که معمولاً از یک صفحه استوانه ای با دندانه های فلزی و باریک ساخته شده اند، در تمام قسمت ها یکدست بوده و پشت و رویی ندارند و برای صاف کردن موهایی که خیلی فر هستند مناسب است و نیز یکی از انتخاب های خوب، در هنگام سشوار کردن می باشند.

    اما اگر می خواهید به کمک سشوار موها را حالت دهید و یا در آن ها حالتی موج دار ایجاد کنید، برس گرد که از انواع برس مو است می تواند به شما در این مورد هم کمک کند، با کمک این برس و البته با کمی تمرین و تکرار می توانید خیلی راحت، موهایتان را سشوار بکشید و یک مدل موی ساده اما فوق العاده زیبا و مرتب را برای خود بوجود آورید.

    بر خلاف آنچه که بنظر می آید، این نوع برس ها تنها برای فر کردن موها بکار نمی روند، بلکه با انتخاب درست آن ها می توانید به مدل موی دلخواه خود دست پیدا کنید، بعنوان مثال برای اینکه موهای خود را صاف کنید از برس هایی با سوزن های متراکم استفاده کنید و یا اینکه برای موهای ایستاده و راست می توانید از برس هایی که سوزن های آن از هم فاصله زیادی دارند کمک بگیرید.

    البته برس های گرد در اندازه های متفاوتی ارائه می شوند که باید آن را متناسب با کوتاهی یا بلندی مو، ضخامت و نازکی و یا حجم موی خود انتخاب کنید.

    معرفی و شناخت انواع برس مو و نحوه استفاده از آن ها - بلاران

    برس های گرد کوچک

    برس های گرد کوچک برای موهای شکننده با ساقه ای نازک بکار برده می شود، این برس با اندازه ای که دارد برای حالت دادن به موهای کوتاه و کم پشت بسیار مناسب خواهد بود.

    اگر موهای بلند، پرپشت و ضخیمی دارید، لازم است تا از برس های مویی گرد با دندانه های فلزی مقاوم در مقابل گرما کمک بگیرید و اگر دارای موهای کوتاه، کم پشت و نازک هستید بهتر است تا به جای استفاده از برس های گرد دندانه فلزی، به سراغ برس های گرد باریک و کوچک با موهای زبر بروید، یا می توانید از نوع چوبی آن که یکی از انواع برس مو است استفاده کنید، تا به موهایتان آسیب وارد نشود.

    در پست های بعدی هم شما را با انواع دیگری از برس هاس مو آشنا خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *