عمومی

آیا کاربرد انواع برس های مو را می دانید؟

آیا کاربرد انواع برس های مو را می دانید؟ - بلاران
  • اگر کاربرد انواع برس های مو را بخوبی بدانید، می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کرده و از عوارض و مشکلات یک انتخاب نادرست نجات یابید.

    در پست های قبلی هم مدل های دیگری از برس مو را معرفی کرده و موارد استفاده آن را عنوان کردیم، برای شناخت بیشتر این وسیله پر کاربرد آرایشی، با ما همراه باشید.

    شناخت کاربرد انواع برس های مو

    شاید حتی نام برس هایی که در این مطلب معرفی می شوند، را تا به حال نشنیده باشید و موارد مصرف آن ها را هم ندانید، اما بعد از مطالعه و دانش بیشتر در این زمینه،  بهتر می توانید به اهمیت انتخاب درست این وسیله پی برده و بیشتر به آن دقت کنید.

    برس حالت دهنده و حجم دهنده

    این برس که در دو نوع دندانه طبیعی و دندانه مصنوعی وجود دارد، برس نرمی است که در آن هیچ سوراخی هم تعبیه نشده است و می تواند با حالت خاصی که دارد، به ریشه موها، تا حد بسیار زیادی حجم داده و برای پوش دادن به موها هم بکار آید.

    هر قدر که موها ضخیم تر و زبرتر باشند، بهتر می توانید در آن ها حالت و فرمی را که می خواهید، ایجاد کنید.

    آیا کاربرد انواع برس های مو را می دانید؟ - بلاران

    برس های بالش دار یا کوسن دار

    این برس دارای یک پایه بالشتی پلاستیکی است که سوزن های برس بر روی آن سوار شده است که در صورت استفاده از سوزن های فلزی در این برس، عموماً نوک سوزن ها با توپی های بسیار کوچک پلاستیکی پوشیده شده اند، تا در هنگام برس کشیدن سبب ایجاد خش و خراش بر روی پوست سر و همچنین شکستگی مو نشوند.

    اگر می خواهید بعد از برس کشیدن موهایتان نرم باشد و حالت پذیری بهتری داشته باشد، بهتر است تا از این نمونه از برس های مو استفاده کنید، البته این برس به موها حجم نمی دهد و بیشتر برای موهای متوسط و بلند مناسب است.

    چینش گرد دندانه های این برس سبب می شود که موها بعد از شانه کردن کمتر وز کرده و همینطور وجود بالش های پلاستیکی در این برس مانع ایجاد الکتریسیته ساکن در موقع شانه کردن شده و به موها آسیب وارد نخواهند کرد.

    برس های تونل دار

    برای شناخت بیشتر برس های تونل دار باید گفت، که این برس ها به خاطر مجراهای باز و حالت V شکل آن تونلی نامگذاری شده اند، که این مجراها و یا همان سوراخ های باز، به ایجاد جریان هوای بیشتر در بین موها، کمک خواهند کرد.

    اینگونه برس ها از شکل خاص و با دندانه های کمتری نسبت به برس های دیگر برخوردار هستند و سوراخ های متعددی بر روی آن تعبیه شده است.

    در هنگام استفاده از این برس ها، بخصوص اگر موهای پر پشت تری داشته باشید، هوا به راحتی می تواند در زیر موها به چرخش در آمده و آن ها را به سرعت خشک کند.

    پس اگر تمایل دارید تا به کمک سشوار در کوتاهترین زمان ممکن موهای خود را خشک کنید، بهتر است تا از برس های مو که در بدنه مستطیل شکل آن، حفره هایی ایجاد شده است استفاده کنید، چون این حفره ها سبب می شوند تا گرما و حرارت سشوار، زودتر به موها رسیده و آن ها را سریع تر خشک کند.

    این برس که برای انواع مو نیز مناسب است، با به گردش در آوردن هوا در لا به لای موها، می توانند حجم بیشتری به آن ها داده و در آن ها پف بیشتری را ایجاد کند.

    آیا کاربرد انواع برس های مو را می دانید؟ - بلاران

    برس های گرد حرارتی

    برس های گرد حرارتی می توانند در هنگام سشوار کشیدن موها، برای شما کمک مؤثری باشند، زیرا که با گرم شدن سطح برس و زیاد شدن گرما، موها بهتر حالت گرفته و سرعت کار را هم بیشتر خواهد کرد.

    هر قدر که اندازه برس بزرگتر باشد، موهای فر و وزدار راحت تر با آن صاف شده و اگر سایز برس حرارتی کوچک باشد، به سادگی می توانید حالت فرهای ریز را در موهای خود ایجاد کنید.

    برس موی لوپر

    این مدل از انواع برس ها، مخصوص موهای اکستنشن شده است و دارای دندانه های است که حالت حلقه ای داشته و در نوع خود ویژه و منحصر به فرد است.

    این برس بدون کشیدگی بر روی موهای اکستنشن شده و بدون وارد کردن آسیب به آن ها می تواند ظاهری مرتب و صاف و خوش حالت را برای اینگونه موها فراهم آورد.

    آیا کاربرد انواع برس های مو را می دانید؟ - بلاران

    برس موی نظامی

    این نوع از برس های مو دسته ندارند و در کمترین اندازه در کف دست قرار گرفته و با پایه ها و یا همان دندانه های کوتاه خود موها را صاف و مرتب خواهند کرد و در دو نوع نایلونی و فولادی ضد زنگ ساخته می شوند.

    برخی از انواع این برس ها دارای پایه هایی ساده هستند و برخی دیگر دارای یک بالشتک هوا هم می باشند و معمولاً این برس ها توسط کسانی مورد استفاده قرار می گیرند که دارای موهای کوتاهی هستند و از این رو به برس نظامی مشهور شده است.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *