عمومی

داشتن ناخن های زیبا و سالم با رعایت نکاتی ساده

داشتن ناخن های زیبا و سالم با رعایت نکاتی ساده - بلاران
  • داشتن ناخن های زیبا و سالم در عصر حاضر یکی از معیارهای زیبایی محسوب شده و مرتب و شفاف بودن آن ها بسیار به چشم می آید.

    از این روست که بیشتر افراد به دنبال راه های مختلفی هستند تا با کمک آن بتوانند ناخن های خود را بیش از پیش تقویت کرده و مرتب نگه دارند.

    در این مطلب راهکارهایی را در این رابطه معرفی خواهیم کرد تا بدانید که استحکام بخشیدن و تقویت ناخن ها کار پیچیده ای نیست و با رعایت خیلی از نکات ساده و پیش پا افتاده می توانید، ناخن های خود را زیباتر از قبل نگه دارید.

    نکاتی ساده برای داشتن ناخن های زیبا

    وجود ناخن های سالم، شفاف و مقاوم بر روی دستان، یکی از عوامل زیبایی است که با استفاده از برخی روش های ساده حاصل می شود.

    داشتن ناخن های زیبا و سالم با رعایت نکاتی ساده - بلاران

    ناخن های خود را مرتب و تمیز نگه دارید

    برای اینکه ناخن های خوب و زیبایی داشته باشید، ابتدا لازم است تا آن ها را سالم نگه دارید و یکی از این راه ها تمیز و مرتب نگه داشتن آن ها است.

    بخصوص اگر قرار است ناخن های خود را بلند نگه دارید، باید همواره به آن ها رسیدگی کرده و آن ها را مرتب و تمیز نگه دارید.

    در این رابطه پس از شست و شوی دست ها، ناخن های خود را کاملاً خشک کرده و از مجاورت دائمی آب با ناخن ها بپرهیزید، که خود عاملی برای شکنندگی و مقاومت کم ناخن است.

    برای مرتب و کوتاه نگه داشتن ناخن ها از ناخنگیر و سوهان استفاده کنید، اما مراقب باشید که سوهان های زبر سبب آسیب رساندن به ناخن خواهند شد.

    پس باید از سوهان هایی که دارای بافتی نرم هستند برای صاف کردن ناخن ها کمک بگیرید، تا سبب خراشیدگی و پوسته شدن ناخن نشوند.

    برای مانیکور و پدیکور کردن ناخن های دست و پا هم، ابتدا باید روش درست آن را آموخته و سپس با دقت فراوان این کار را انجام دهید و اگر لازم است برای داشتن ناخن های زیبا و مرتب، آن ها را به یک آرایشگر معتبر و حرفه ای بسپارید.

    از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

    اگر مرتباً ناخن ها را مرطوب نگه دارید، به استحکام و شفاف بودن آن ها کمک کرده اید و سبب تقویت آن ها شده اید.

    برای این کار می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن بادام و یا نارگیل استفاده کنید و یا اینکه حتی از کرم های مرطوب کننده برای این منظور کمک بگیرید.

    داشتن ناخن های زیبا و سالم با رعایت نکاتی ساده - بلاران

    به ناخن های خود استراحت دهید

    اگر چه که لاک زدن به ناخن ها، باعث زیبای ناخن و جذابیت بیشتر دست ها خواهد شد و امروزه جزء جدایی ناپذیر از یک آرایش کامل است، اما استفاده مداوم از لاک می تواند برای ناخن ها بسیار آسیب زننده باشد.

    هر از چند گاهی استراحتی به ناخن ها داده و بگذارید تا بدون لاک نفسی تازه کنند! تا با ضعیف شدن دچار شکنندگی، ترک و یا تغییر شکل نشوند.

    یکی از کارهایی که امروزه خیلی باب شده، کاشت ناخن است، این عمل مستلزم صیقل دادن سطح ناخن و نازک کردن روی آن  و در آخر پُر کردن روی آن ها با مواد شیمیایی و لاک است.

    کاشت ناخن و صیقل دادن و نازک کردن رویه آن احتمال رشد قارچ ها را افزایش داده و به آن ها آسیب های جدی وارد خواهد کرد.

    پس برای داشتن ناخن های زیبا و دائمی تا جایی که امکان دارد، از انجام آن صرف نظر کرده و یا طی دوره هایی به ناخن ها استراحت دهید تا جانی تازه یابند.!

    مراقب محصولات زیبایی مخصوص ناخن باشید

    با اینکه زیبایی ناخن ها بسیار مهم است، اما سلامتی آن ها مهمتر از زیبایی شان است و باید هنگام استفاده از محصولات ویژه ناخن ها، مراقب باشید که از چه نوع محصول و برندی استفاده می کنید.

    همچنین استفاده مکرر و مداوم از ژلیش ناخن و یا لاک آکریلیک، می تواند ضررهای جبران ناپذیر و جدی را برای ناخن های فرد ایجاد کرده و باعث لایه برداری از روی ناخن ها شود.

    در اصل اشعه ی فرابنفشی که برای خشک کردن لاک ژلیش بکار می رود، دارای مضرات و خطراتی است که سبب آسیب به ناخن ها و حتی پوست خواهد شد.

    پس مراقب لاکی که استفاده می کنید باشید و بخاطر سلامت ناخن های خود همیشه با کیفیت ترین جنس را انتخاب کرده و استفاده کنید.

    داشتن ناخن های زیبا و سالم با رعایت نکاتی ساده - بلاران

    مراقب ناخن های پای خود هم باشید!

    اتفاقاً مراقبت از ناخن های پا از ناخن های دست هم لازم تر و مهم تر است،! زیرا اگر در اثر پوشیدن کفش های نوک تیز و تنگ، فشار زیادی به آن ها وارد شود، پا و ناخن دچار مشکلات زیادی شده و شما را از راه رفتن منصرف خواهند کرد.

    راه رفتن با کفش های نوک تیز و بلند سبب فشار مضاعف به ناخن ها و گاهی اوقات فرو رفتن آن ها در گوشت و یا ترک برداشتن سطح ناخن خواهد شد، که بسیار دردناک و آزار دهنده خواهد بود.

    پس علاوه بر انتخاب کفش خوب و مناسب، به موقع ناخن های پا را کوتاه کرده و همواره آن ها را تمیز نگه دارید، چون داشتن ناخن های زیبا و سالم، حتی برای انگشتان پا لازم و ضروری تراست.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *