عمومی

با شگردهای آرایش کردن پوست های خشک آشنا شوید

با شگردهای آرایش کردن پوست های خشک آشنا شوید - بلاران
  • آرایش کردن پوست های خشک به سادگی دیگر پوست ها امکان پذیر نیست و باید شگردها و ترفندهای مناسب برای این کار را به خوبی بلد باشید، وگرنه حتی برای یک آرایش ساده بر روی پوست خشک هم، به مشکل برخورده و در نهایت میکاپ جذاب، زیبا و دلچسبی نخواهید داشت.

    در پست های قبلی هم مواردی را برای زیر سازی آرایش اینگونه پوست ها عنوان کردیم که در ادامه با جزئیات آن، همراه شما خواهیم بود.

    ترفندهای آرایش کردن پوست های خشک

    حالا که از کانسیلر مناسب پوست خشک استفاده کردید، لازم است تا از یک فیکس کننده بر روی همه مواد آرایشی استفاده شده، کمک بگیرید.

    آرایش چشم با لوازم آرایشی مناسب

    پرایمر را که قبلاً زده اید، چون با کمک پرایمر به راحتی خواهید توانست سایه و خط چشم و یا دیگر مواد آرایشی را بر روی پلک و چشم پخش کنید و اگر هم از پرایمر چشم استفاده نکرده اید، الان می توانید این کار را انجام دهید و یک نقطه از آن را بر روی پلک و در اطراف چشم قرار داده و به آرامی و با کمک پد مناسب و یا براش مخصوص پرایمر را پخش کنید، سپس شروع به آرایش چشم نمائید.

    برای راحتی کار و آرایش بر روی پوست های خشک بهتر است از سایه های کرمی به جای سایه های پودری استفاده کنید، چون ترکیب کردن آن ها ساده تر از دیگر انواع سایه خواهد بود و خیلی خوب هم خواهید توانست اینگونه سایه ها را بر روی پلک پخش کنید.

    اگر حس کردید که باز هم پوست پشت پلک تان خشک است، حتماً از خط چشم های مایع استفاده کنید و بطور کلی خط چشم مایع برای آرایش کردن پوست های خشک بسیار بهتر از خط چشم های مدادی خواهند بود.

    با شگردهای آرایش کردن پوست های خشک آشنا شوید - بلاران

    از اسپری فیکس کننده مناسب استفاده کنید

    بر خلاف پودرهای فیکس کننده آرایشی که سبب جذب رطوب پوست و خشکی بیشتر آن می شوند، اسپری های فیکساتور، رطوبت بهتری را بر روی پوست ایجاد خواهند کرد، چون  دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشند.

    برای استفاده از اسپری فیکساتور، آن را دورتر از صورت خود گرفته و با فاصله آن را بر روی پوست صورت خود اسپری کنید تا آرایش تان ثابت شده و ماندگاری بیشتری پیدا کند.

    خوب حالا که یک زیر سازی عالی را برای پوست خود فراهم کردید، می توانید با خیال راحت به آرایش تمام اجزاء صورت بپردازید.

    رژ گونه مایع بهترین گزینه

    مشخصاً برای کسانی که از خشکی پوست رنج می برند، استفاده از رژگونه های مایع بهتر و راحت تر خواهد بود، بنابراین مقداری از رژگونه مایع را روی گونه خود بگذارید و با براش مخصوص آن را بر روی گونه پخش کنید.

    این نوع رژگونه علاوه بر اینکه بسیار راحت تر بر روی پوست های خشک قرار می گیرند، مدت زمان بیشتری بر روی پوست دوام خواهند داشت، حتی در روزهای گرم تابستان که زیاد عرق می کنید، باز هم رژگونه مایع ماندگارتر خواهد بود.

    با شگردهای آرایش کردن پوست های خشک آشنا شوید - بلاران

    رژلب مناسبی را انتخاب کنید

    ابتدا برای آرایش لب خود که جزو مهمترین قسمت های آرایش، بحساب می آید، مقداری بالم لب به لب های خود بزنید تا آن ها را ازخشکی نجات داده باشید و یا اگر بالم لب در اختیار ندارید از کمی وازلین که می تواند رطوبت و چربی لازم را برای لب های شما فراهم کند، استفاده کنید.

    پس کمی وازلین را روی نوک انگشت قرار داده و آن را به سراسر لب بمالید، کمی صبر کنید تا چربی وازلین و یا رطوبت بالم لبی که زده اید کمی جذب پوست لب شود، حالا می توانید رژلب انتخابی خود را بر روی لب بکشید، که البته بهتر است آن را هم از نوع مناسب برای پوست های خشک انتخاب کنید.

    بهتر است کسانی که با خشکی پوست مواجه هستند، از رژلب های مات استفاده نکنند، چون سبب خشک شدن بیشتر پوست لب خواهد شد، ولی اگر اصراری برای این کار داشتید، حتماً قبل از آن از بالم یا وازلین کمک بگیرید والا لبان شما پوسته پوسته شده و ظاهر ناخوشایندی بر روی لب ها بوجود خواهند آورد.

    با شگردهای آرایش کردن پوست های خشک آشنا شوید - بلاران

    مراقبت از آرایش

    هر چند ساعت یک بار آرایش صورت را بررسی کنید تا اگر در جاهایی از صورت که پوست خشک تر است و ممکن است پوسته پوسته شده باشد و نیاز به رسیدگی مجدد دارد،به آن رسیدگی کنید.

    پوسته ها را به آرامی و به کمک یک دستمال مرطوب برداشته و سپس کمی کرم مرطوب کننده بزنید ولی آن را زیاد ماساژ ندهید و دقت کنید که در آرایش کردن پوست های خشک به همه موارد ذکر شده دقت کرده و به پوست آسیب وارد نکنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *