لوازم آرایش

ترفندهایی برای آرایش پوست های خشک و یک میکاپ عالی

ترفندهایی برای آرایش پوست های خشک و یک میکاپ عالی - بلاران
  • در پست قبلی هم ترفندهایی را برای آرایش پوست های خشک عنوان کردیم که البته شامل مراحل اولیه آرایش می شد، اما در ادامه و در این پست به تشریح نکات دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت.

    با ما همراه باشید، بخصوص اگر دارای پوست خشکی هستید این مطالب برای یک آرایش مناسب، به شما کمک خواهد کرد.

    ترفندهایی برای آرایش پوست های خشک و یک میکاپ عالی  - بلاران

    آرایش پوست های خشک و استفاده از پرایمر مخصوص چشم

    استفاده از پرایمر چشم، به شما کمک می کند، تا اگر پوست پلک و اطراف چشم تان بی اندازه خشک شده و ملتهب و قرمزاست، با مرطوب کردن پوست این نواحی به کمک پرایمر چشم، بدون اینکه پوست را چرب کنید، آرایش چشم را به راحتی انجام داده و مواد آرایشی را به آسانی بر روی پوست پخش کنید.

    پس روی هر کدام از پلک ها و اطراف چشم، کمی پرایمر بزنید و به آرامی آن را ماساژ داده و بر روی پوست این نواحی، پخش کنید.

    پرایمر مخصوص چشم علاوه بر اینکه سبب یکدست و همرنگ شدن پوست پلک، با پوست دیگر نقاط بدن می شود، اجازه می دهد تا سایه و خط چشم به خوبی بر روی پوست بنشیند و آرایش چشم مناسبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

    ترفندهایی برای آرایش پوست های خشک و یک میکاپ عالی  - بلاران

    استفاده از کرم پودر مخصوص

    کرم پودرهایی که مخصوص پوست های خشک تهیه و تولید می شوند، خاصیت و قدرت مرطوب کنندگی بیشتری دارند و برای همین می توانند بر روی پوست خشک شما، طراوت و شادابی لازم را ایجاد کنند و پوست را تغذیه و آبرسانی کنند.

    از مشکلات رایجی که افراد با پوست خشک در هنگام آرایش کردن دارند، اینست که کرم پودر استفاده شده بر روی پوست، به راحتی پخش نمی شود، در حالی که این افراد اگر از کرم پودرهای مناسب با پوست خشک استفاده کنند، با رطوبتی که در این کرم ها وجود دارد، این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

    در موقع استفاده از کرم پودر از براش های مخصوص یا اسفنج های این کار برای پخش کردن کرم استفاده کنید، چون با کمک این وسیله، بهتر و یکنواخت تر می توانید کرم پودر را برروی صورت ( به جز قسمت پلک ها و زیر چشم ) پخش کنید.

    استفاده از کرم پودر مایع برای آرایش پوست های خشک بهتر و مناسب تر است و پیشنهاد می کنیم که هیچگاه از کرم های پودری، استفاده نکنید، زیرا پوست شما به راحتی نمی تواند پودر را جذب کند و حتی باعث می شود تا پوست شما خشک تر از آنچه که هست به نظر برسد.

    اما کرم پودرهایی که به شکل پودر هستند، برای پوست های چرب بسیار مناسبند، چون چربی و رطوبتی که پوست این افراد دارد، سبب جذب بهتر کرمِ پودری شده و نه تنها برای آن ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد بلکه به زیبایی و یکدست شدن پوست شان کمک خواهد کرد.

    پس استفاده از کرم پودر مناسب را برای آرایش و میکاپ پوست های خشک دست کم نگیرید به شرطی که از مارک های معتبر و با نام و نشان، این محصول را خریداری کنید.

    ترفندهایی برای آرایش پوست های خشک و یک میکاپ عالی  - بلاران

    از کانسیلر مخصوص استفاده کنید

    برای میکاپی بهتر و جذاب تر، از کانسیلرهای مایع یا کرمی که مخصوص پوست های خشک است استفاده کنید و همانطور که کرم پودر را بر روی پوست پخش کردید، کانسیلر را به همان شیوه و به صورت ضربه ای بر روی پوست بزنید.

    برای نواحی زیر چشم هم از کانسیلر مناسب با آن کمک بگیرید، پس ابتدا کانسیلر مخصوص چشم را بر روی پوست گذاشته و با استفاده از قلم موی مخصوص و به آرامی، تمام قسمت های زیر چشم را پوشش دهید.

    اگر برای آرایش پوست های خشک تمامی موارد را تا این مرحله رعایت کرده باشید، تقریباً یک آماده سازی خوب را برای بقیه آرایش صورت ایجاد کرده اید، در پست بعدی با جزئیات آرایشی مخصوص اینگونه پوست ها در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *